Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20810 inlägg 2808496 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

fendt311  
#635580 Nu är man färdig för i kväll. Vilket hopplöst sista lass det blev.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

fendt311  
#635589 Två veckor i dag utan arbete sedan jag började manuell hugga. Jösses vad ved det blir på bara 1ha. Ändå har jag mer kvar där.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Avslutat-02  
#635618 Se det från den ljusa sidan, det är förbannat lätt att spräcka asp och du får en väldigt ren och fin skorsten... :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#635639
På gång
igång
på väg hemåt


Jag och hustrun blev bjudna på en hundspannstur idag, vi åkte ca en mil och fikade och grillade
och drack kaffe på ett jättefint ställe.
Vi diskuterade och filosoferade en god stund och sen åkte vi hemåt igen, en riktigt kul upplevelse
att köra hundspann, kan rekommenderas.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#635714 Vi är ute och tar rätt på vindfällen uppe på ett berg, åt en kund. Tyvärr rätt mycket röta i granen så tveksamt om det går att skicka iväg som massa nu när hela traven riskerar kasseras. Vardag och helg flyter ihop nu när "alla" är hemma så vi högg idag och passade på ta en lunchpaus ute med alla barn och barnbarn.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

enbhen  
#635715 Inte kul med röta på så pass ung skog...

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#635716 Lite finjobb idag. Tyvärr vindfällen men härligt att vara i skogen en sån här dag.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#635746 Har man hämtat hem lite mera ved. Fick en fin tavla av min syster idag den skulle tydligen spegla mej som person.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#635754
LT15

Skottade bort det mesta av det 1,5m tjocka och stenhårda takraset och spred grus och sand på
så solen får tina fram sågen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Arso  
#635813 Tog rätt på några tallar på förmiddagen och vindfällda granar på eftermiddagen. Börjar bli lite bråttom för alla virkeshögarna ska hämtas vilken dag som helst. Tyvärr blåste det ner ett gäng träd i torsdags så nu finns det att göra igen.... Barkborrarna har börjat svärma också här i nordöstra Småland...



Fick bara med mig typ ett halvt lass, ty batteriet i vinschen tog slut och det går inte köra in med traktorn för det är alldeles för blött. Även batteriet till telefonen dog.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#635823
Slurfi skrev:
1586108412_april2020sommarenkommer.jpg

Skottade bort det mesta av det 1,5m tjocka och stenhårda takraset och spred grus och sand på
så solen får tina fram sågen.

Lite skillnad mot härnere, behövde bara skotta bort lite gammalt sågspån :d
th - Vad händer på sågbacken nu?

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

halvproffs  
#635844 Fin bild på bäcken som rinner förbi hos mig.
Nybildad is med ett avspeglat träd i mitten.
Naturens under.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Amatörhuggare 62  
#635925 Gbb s favoritträd.
Mjukt å borra

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

fendt311  
#635931 Har man dåligt minne så har man. Var säker på att jag hade olje filter hemma i går. Skulle byta olja i Lill traktorn. Fem diesel filter fanns. Men inget olje filter. I morse åkte jag till stan. Fanns inget i hela Umeå. Fick beställa hem fem filter från lantmanna. Helt otroligt. Därför får man lossa för hand i dag. Typiskt.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

machonisti  
#635991

Före.

Efter.

Nåja, blev det enhetligare med planteringen. Den lilla tjäle som vintern förärat oss började ge vika i dag + 10 idag. Regn imorgon men jag hann skota klart innan mörkret annars tror jag det blivit för spännande.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).