Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20804 inlägg 2789844 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#622854
Februari i Lappland

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

sunkann  
#622857
Vardon skrev:
tallen100 skrev:
Vardon skrev:Hej då ferguson du har bott här sedan 1976 men nu får du ut och se världen

Den var snabbsåld, tyckte du skrev att du skulle sälja för bara någon dag sen :d
En wmt bil, då gissar jag att den ska flytta söderut :d


Man är för billig, kollade blocket och tyckte att 30 Var rimligt, det är ändå orginaldäcken, 30 min efter annonsen var ute satt pengarna på kontot. Inget prutande, men vem vet, kanske den blir en viktig kugge i freden mellan israel och palestina...


Blev den köpt av person med knackig svenska som ville skicka pengar omgående för att sedan boka transport?
Jag fick sådant scenario när jag skulle sälja min 165:a ifjol men vart nojig och avböjde.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#622874 Får strax börja på ny välta, når knappt upp längre. Och undra hur mycket stödträden tål.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vardon  
#622878
sunkann skrev:
Blev den köpt av person med knackig svenska som ville skicka pengar omgående för att sedan boka transport?
Jag fick sådant scenario när jag skulle sälja min 165:a ifjol men vart nojig och avböjde.


Svenskan var bra men med brytning dock lite förvånad att det inte skulle prutas. Chauffören som verkar vara släkt med bork på forumet hade på typ 2-3 år gjort 8 hämtningar åt den här. Så den firman lär ha fått betalt ialla fall. Får se antingen blir det jävligt struligt eller jävligt smidigt beror på ägarbytet men pratade med transportstyrelsen så det ska nog gå bra

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#622965

Bild från dagen med "sågläropojk".
Duktig kille som lär sig snabbt, och även har bra rytme i kvistningen :-bd
Fick chans att träna lite extra på instick, eftersom stubben blev lite hög. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Blivande snickare  
#623079
JohannesG skrev:Får strax börja på ny välta, når knappt upp längre. Och undra hur mycket stödträden tål.

Sån här uppläggning borde man undvika, inte alls kul att lasta från en sån hög. Så gott som oundvikligt att inte skada stödträden och en onödig rasrisk. Känns onödigt å få en stock i hytten/ tanken/ vagnen för sånt.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Granstorp  
#623144 Vargen besöker oss ännu en gång!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#623168
Granstorp skrev:Vargen besöker oss ännu en gång!

Stackarn har ju lämnat efter sig sin snusdosa, så han kommer
väl tillbaka för att söka upp den så du får grava fram bössan :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#623171 Tycker det är ganska hygglig tillväxt i denna ungskog. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#623180
Skotern fick assistera
Nytt elskåp med högre markeringsstolpe

Älg vid väg


Snöslungar och fastnar, fick knalla hem och hämta spaden med skotern.
Elskåpen är installerade för nåt år sedan, bad dem sätta höga markeringsstolpar så de syns
men det gick inte, nu åkte ett skåp i backen, ny sattes dit och fick taadaa högre markeringsstolpe.
Älg som påkörts, snöat in i plogvallen och nu vänts upp vid vallning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Pod.timmer@gmail.com  
#623183
Dagens bild från Hallandsåsen
totte skrev:
JensSkoog skrev:Svinbra?? Det sista där är hellre "ko-bra"! (ser ju att det är "hann-kor", men det blev ju ett bra nyord av det) Mycket trevlig bild :grin: Är det tagit nu?


Tack! Nej den är tagen i juni 2006. Var ute och åkte en runda och fick syn på flocken just när vi körde över en liten bro. Ett bevis på att en bra kamera är en kamera som man alltid har med i fickan.

Kul att se att hararna i Masugnsbyn är och kollar snödjupet ibland. Harfint!

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

zeetorg  
#623185 Intressanta bilder slurfi!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#623191
Blivande snickare skrev:
JohannesG skrev:Får strax börja på ny välta, når knappt upp längre. Och undra hur mycket stödträden tål.

Sån här uppläggning borde man undvika, inte alls kul att lasta från en sån hög. Så gott som oundvikligt att inte skada stödträden och en onödig rasrisk. Känns onödigt å få en stock i hytten/ tanken/ vagnen för sånt.

Har inte fått några klagomål av transportören även om vi gjort på samma vis i många år och även ibland pratat med denne i samband med lastning. Men ska absolut överväga att lägga på annat vis.
Skador i träden är en självklarhet, jag har nog gjort lika många som åkaren.
Rasrisken upplever inte jag som stor då de ligger stabilt mot träden. Men jag kan ju säkert felbedöma. Hur som helst tack för din synpunkt, den är värdefull. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

stegmaster  
#623194 En stemningsbild från södra deler av Norge i går.


Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#623195
zeetorg skrev:Intressanta bilder slurfi!

Tack, jo det blev som lite av varje

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).