Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20819 inlĂ€gg 2809288 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Bax  
#659857 Fantastiskt 🙄

Elmia
AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

machonisti  
#659859 Jag tycker det Àr en hand!

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Avslutat-02  
#659860
Bax skrev:Ok

Vad Ă€r det hĂ€r dĂ„ som jag hittade pĂ„ en gammal tall đŸ€”
1596656130_f678f416-0725-4695-a4e4-dd93f83289ff.jpeg


Det borde vĂ€l iofs @tallen veta ganska enkelt 😎


Är inte det dĂ€r början pĂ„ en vril? Eller knosa som man ocksĂ„ sĂ€ger..

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#659911 Nu Àr utedasset/vedboden pÄ plats i skogen nu behöver man snart inte Äka hem lÀngre

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#660220 SÄ blev det ett par utflykter den hÀr veckan, och bilder hör ju med.
Oslo pÄ tisdag, och den hÀr va det enda intressanta jag sÄg

IgÄr blev det en svÀng til ön dÀr jag vux upp.
Sade hej till den gamla eken som har stÄtt dÀr i alla Är.

Beundrade gammla dagars kostÀngsel som fortfarande finns hÀr och var.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

fendt311  
#660239 Vilken otrolig ek. FörstÄ om stenarna i kostÀngslet och eken kunde berÀtta. Vilka otroliga saker dom har upplevt.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#660385 Nu Àr det helt klart! MÄlat med svart slamfÀrg. Barnen har t o m dekorerat vedboden med vÀggmÄlningar.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

DanK  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#660396
JensSkoog skrev:
Zixten skrev:Vad Àr det jag har hittat? nÄgon som vet?

Är "kulorna" mjukt metal, bly eller tenn, och sjĂ€lva plattan jĂ€rn, sĂ„ kan min gissning vara att det har varit nĂ„got som anvĂ€ndts under lödning. Bly och tenn bĂ„da blir sĂ„dana flata pĂ€rlor nĂ€r de smĂ€lts och sedan kylnar. Hittade du grejen nĂ€r nĂ„gon kraftgata. @Zixten?


@JensSkoog, nu mÄste jag frÄga...
Har vÀntat pÄ svaret eftersom du frÄgade om de hittades nÀra kraftledningsgata och det gjorde ju dom!
Vet du vad det Ă€r? 😁

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#660402 Nej, jag vet inte sÀkert men jag kan ju gissa att det Àr nÄgot man har anvÀndt i jobbet med montering av kraftgatan, @Dank. Tidigare anvÀnde montörerna mycket bly och tenn nÀr de skulle koppla i hop. Vet inte om @Zixten har kollat vilket metal "pÀrlorna" Àr, men om det Àr mjukt, kan ju det vara en indikation.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#660469 En till Àr klar.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Zixten  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#660527
JensSkoog skrev:Nej, jag vet inte sÀkert men jag kan ju gissa att det Àr nÄgot man har anvÀndt i jobbet med montering av kraftgatan, @Dank. Tidigare anvÀnde montörerna mycket bly och tenn nÀr de skulle koppla i hop. Vet inte om @Zixten har kollat vilket metal "pÀrlorna" Àr, men om det Àr mjukt, kan ju det vara en indikation.


Nej inte nÄgon mjuk metall i kulorna....
Hittade tvÄ likadana plattor, jag gissar att dom tillhört nÄgon gammal maskin och blivit utbytta mot nya som var mindre slitna....

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Zixten  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#660531
DanK skrev:
JensSkoog skrev:
Zixten skrev:Vad Àr det jag har hittat? nÄgon som vet?

Är "kulorna" mjukt metal, bly eller tenn, och sjĂ€lva plattan jĂ€rn, sĂ„ kan min gissning vara att det har varit nĂ„got som anvĂ€ndts under lödning. Bly och tenn bĂ„da blir sĂ„dana flata pĂ€rlor nĂ€r de smĂ€lts och sedan kylnar. Hittade du grejen nĂ€r nĂ„gon kraftgata. @Zixten?


@JensSkoog, nu mÄste jag frÄga...
Har vÀntat pÄ svaret eftersom du frÄgade om de hittades nÀra kraftledningsgata och det gjorde ju dom!
Vet du vad det Ă€r? 😁


Skall förtydliga, min laggÄrd ligger nÀra en kraftledningsgata, och jag hittade dom i ett skÄp men "bra att hagrejer" som far samlat pÄ sig.... SÄ vi kan nog bortse frÄn kraftledningsgatan.... Det kan ha kommit frÄn precis vadsomhelst....

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Samlarn  
#660770 TĂ€nkte hjĂ€lpa farsan med lite slĂ„tter idag men han tjuvstarta lite. Dessa ungdomar, endast 83 Ă„r ung 😉

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Avslutat-02  
#660775 Tive?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Samlarn  
#660779 SjĂ€lvklart och en Buster 320 👍

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).