Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20819 inlägg 2808710 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

hemhuggare  
#571610 Nej inte jättemycket men utspritt på många ställen och mest stora träd som inte maskinen klarar utan lite motorsågshjälp

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#571615 Varit så varmt här att nu i kväll kjendes 13
grader som långkalsongsväder :d

Men kaprifolien ger solsken även om kvällen :grin:

Skiner emot mig när jag kommer ut i kvällingen.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Robertberg  
#571617
JohannesG skrev:Ser ut att bli en del gräs i år.
Hoppas åtminstone pressa i nästa vecka.


Ja det verkar det bli! På de 13 hektar vi rullat hittills har det blivit 300 balar, hade varit nöjda med 210 stycken.
Har ni inte börjat ännu?

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#571694
Robertberg skrev:
JohannesG skrev:Ser ut att bli en del gräs i år.
Hoppas åtminstone pressa i nästa vecka.


Ja det verkar det bli! På de 13 hektar vi rullat hittills har det blivit 300 balar, hade varit nöjda med 210 stycken.
Har ni inte börjat ännu?

Jodå

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

halvproffs  
#571854 Man ska aldrig ge upp!
Jordgubbarna blommar och det har blivit lite kart. Potatisen bakom där har kommit upp bra. Tyvärr inget till midsommar. Men ge inte upp! Dom kommer!
Trodde att min plantering ifjol dog till 100% men vilken växtkraft det finns i en liten planta.
Blev nog bara 90 % som dog.
Ge inte upp, det kommer säkert fler!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#571915 @JensSkoog Här hade du haft lite att göra om du skulle få ordning på den här Strandklingan. :d :-o





Förmannen i skogen kom och frågade om jag visste vem som använt "min" röjsåg samtidigt som han visade mig klingan.
Vi båda var lika förbluffade över hur klingan ser ut. :ugeek:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#571919 Någon som provat att såga IGENOM en sten? 🙃

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#571941 Sett något liknande en gång, men det var inte sten. Det rostiga ankarjärnet till en elstolpe stod kvar fast stolpen var borta. Såna kan se ut som en slya, men den som röjde måtte uppenbarligen inte ha tittat ner och sett gnistkvasten. Det var inte jag 8) !

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#571942
totte skrev:Sett något liknande en gång, men det var inte sten. Det rostiga ankarjärnet till en elstolpe stod kvar fast stolpen var borta. Såna kan se ut som en slya, men den som röjde måtte uppenbarligen inte ha tittat ner och sett gnistkvasten. Det var inte jag 8) !


Faktiskt gjort något liknande själv, då var det en elstängselstolpe i järn. Tre gånger försökte jag kapa av eländet innan jag förstod var det var. :geek:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Palakangas  
#571946
ananders skrev:
totte skrev:Sett något liknande en gång, men det var inte sten. Det rostiga ankarjärnet till en elstolpe stod kvar fast stolpen var borta. Såna kan se ut som en slya, men den som röjde måtte uppenbarligen inte ha tittat ner och sett gnistkvasten. Det var inte jag 8) !


Faktiskt gjort något liknande själv, då var det en elstängselstolpe i järn. Tre gånger försökte jag kapa av eländet innan jag förstod var det var. :geek:

En kompis berättade om en gång när de röjde åt Iggesund. På en rast i kojan hörde de någon starta röjsågen och körde lite runt kojan. Så blev det ett hiskeligt oljud och kojan skakade. Den flitiga röjaren malde envist klingan mot ett av stödbenen som var väl dolt i grönskan.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#571948
ananders skrev:JensSkoog Här hade du haft lite att göra om du skulle få ordning på den här Strandklingan. :d :-o

Förmannen i skogen kom och frågade om jag visste vem som använt "min" röjsåg samtidigt som han visade mig klingan.
Vi båda var lika förbluffade över hur klingan ser ut. :ugeek:

Får säga som veterinären som fick en blodig biff: "Jag har sett värre som har kommit sig på benen igen :mrgreen: "

Skulle väl ta sin tid den klingan där, men intet är omöjligt.

För mig ser det ut som han har körd den i stenig jord i markberedning :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

källshult  
#571960
Det är gott om grodyngel i år ser det nere vid sjön

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#571985 Svartvit cementsten på fyra ben.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571990
Energipåfyllning, lunchdags selfie
Korpen åker Polaris


En fin dag idag igen, nu med lite småduggande mesta delen av dagen
men jag har suttit i hytten så det var inga problem.
Korpen som tog lunchpåsarna härom dagen är orädd och lite uppkäftig
den kretsar förbi ett par ggr om dagen för att se om nåt nytt godis kommit
och sen flyger den förbi mig på nåt enstaka tiotal meter på 5 meters höjd.
Mkt kul att se den in action när den jagar sork på hygget.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#572004
JensSkoog skrev:
ananders skrev:JensSkoog Här hade du haft lite att göra om du skulle få ordning på den här Strandklingan. :d :-o

Förmannen i skogen kom och frågade om jag visste vem som använt "min" röjsåg samtidigt som han visade mig klingan.
Vi båda var lika förbluffade över hur klingan ser ut. :ugeek:

Får säga som veterinären som fick en blodig biff: "Jag har sett värre som har kommit sig på benen igen :mrgreen: "

Skulle väl ta sin tid den klingan där, men intet är omöjligt.

För mig ser det ut som han har körd den i stenig jord i markberedning :wink:


Ja personen ifråga har nog använt den till någon form av gräsröjning/jordfräsning.
Vi har två misstänkta som är kända för att "låna" saker på jobbet och sedan bara ställa tillbaka det oavsett skick och utan att säga något. Verken innan eller efter.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).