Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 265943 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#641827

:d

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hundar

Ängagärdet  
#641907 Favoritplatsen.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#642998

Så går det när man ska vandra runder mellan thujorna :wink:

Teo ogillade situationen starkt och var mycket ynkvärd
där han inte kunde komma någon väg alls :((

Frågade han varför han hade gjort så, men han nekade svara :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Camaro1969  
#643032 trevligt när man kan gå kvällspromenaden genom gallringen tycker jag, där skymtar Bosse :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#644590 Helg! 😁

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#644609 Det där är ingen hund, @Erre, det är vad vi på
gott norska kallar en "kosegris" :lol:
Ser ut som ni mår bra båda två :-bd

Användarvisningsbild

Re: Hundar

svempus  
#647285 I dag kom den dagen som alla hundägare vet kommer förr eller senare.
Våran äldsta hund Sigge 15år, två månader och fyra dagar gammal fick somna in i dag då han förmodligen hade åkt på minst en förmodligen 2 "10or" han hämtade sig från en men fick antagligen en ny natten till i går för han blev riktigt trött i går och var inte alls på det hugget han har varit så han fick somna in i dag. Han blev född på en fredag och fick somna in på en fredag det var lyckat trots allt.
Rex och Sigge dom höll ihop mer sista tiden än normalt..
Hunden längst till vänster/bak Sigge har fått somna in i dag. Lite suddig bild men från vänster: Sigge/Rex/Valle 15/13/13år gamla så det är gamla gubbar hemma nu..

Avatar Fallback

Re: Hundar

BM Buster  
#647289 Jag lider med dej, har varit hundägare i 45 år och det är lika jobbigt den där dagen kommer. Men det finns många goda stunder att minnas.
Lycka till i fortsättningen med dina gubbar!

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647321
svempus skrev:I dag kom den dagen som alla hundägare vet kommer förr eller senare.
Våran äldsta hund Sigge 15år, två månader och fyra dagar gammal fick somna in i dag då han förmodligen hade åkt på minst en förmodligen 2 "10or" han hämtade sig från en men fick antagligen en ny natten till i går för han blev riktigt trött i går och var inte alls på det hugget han har varit så han fick somna in i dag. Han blev född på en fredag och fick somna in på en fredag det var lyckat trots allt.


Vad betyder "10or"?
Vi har haft samma sak här, fick låta våran hund Boven somna in efter ett hastigt insjuknande. Han skulle ha fyllt 16 i augusti. Han hade tydligen nån sorts tumörer i svalget/strupen som måste ha vuxit snabbt på slutet, han fick besvär med det i höstas med att han började harkla sig, det bedömdes vara kennelhosta och skulle gå över av sig själv, vilket det gjorde. I våras kom det tillbaka och sen för några veckor sen så började han få svårt att svälja sin mat så han fick äta leverpastej och små kuber av "rå" falukorv senaste tiden.
Han var med mig i skogen 2 dagar sista veckan men sen plötsligt så kunde han inte dricka vatten så vi åkte in men det fanns inget att göra, annat än tillfälligt skjuta upp det, så jag tog beslutet att ta bort honom.
Känns trist för hans hjärta och lungor var i mycket bra skick (veterinären misstänkte att harklingarna kunde bero på vätska i lungorna eller hjärtfel först) och han hade inga andra skavanker.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

svempus  
#647337
Mettämies skrev:
svempus skrev:I dag kom den dagen som alla hundägare vet kommer förr eller senare.
Våran äldsta hund Sigge 15år, två månader och fyra dagar gammal fick somna in i dag då han förmodligen hade åkt på minst en förmodligen 2 "10or" han hämtade sig från en men fick antagligen en ny natten till i går för han blev riktigt trött i går och var inte alls på det hugget han har varit så han fick somna in i dag. Han blev född på en fredag och fick somna in på en fredag det var lyckat trots allt.


Vad betyder "10or"?
Vi har haft samma sak här, fick låta våran hund Boven somna in efter ett hastigt insjuknande. Han skulle ha fyllt 16 i augusti. Han hade tydligen nån sorts tumörer i svalget/strupen som måste ha vuxit snabbt på slutet, han fick besvär med det i höstas med att han började harkla sig, det bedömdes vara kennelhosta och skulle gå över av sig själv, vilket det gjorde. I våras kom det tillbaka och sen för några veckor sen så började han få svårt att svälja sin mat så han fick äta leverpastej och små kuber av "rå" falukorv senaste tiden.
Han var med mig i skogen 2 dagar sista veckan men sen plötsligt så kunde han inte dricka vatten så vi åkte in men det fanns inget att göra, annat än tillfälligt skjuta upp det, så jag tog beslutet att ta bort honom.
Känns trist för hans hjärta och lungor var i mycket bra skick (veterinären misstänkte att harklingarna kunde bero på vätska i lungorna eller hjärtfel först) och han hade inga andra skavanker.

detta: https://www.strokeforbundet.se/vad-ar-s ... ad-ar-tia/ enkelt förklarat. Ibland går det väldigt snabbt. snabbare än vad man själv önskar..

Användarvisningsbild

Re: Hundar

T Landström  
#647340
svempus skrev:I dag kom den dagen som alla hundägare vet kommer förr eller senare.
Våran äldsta hund Sigge 15år, två månader och fyra dagar gammal fick somna in i dag då han förmodligen hade åkt på minst en förmodligen 2 "10or" han hämtade sig från en men fick antagligen en ny natten till i går för han blev riktigt trött i går och var inte alls på det hugget han har varit så han fick somna in i dag. Han blev född på en fredag och fick somna in på en fredag det var lyckat trots allt.


Beklagar verkligen... :(
Men 15 år är en aktningsvärd ålder för en hund...

Avatar Fallback

Re: Hundar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647350 Tog en liten filmsnutt på vår lite hungriga DSG.
Nästan samma glädje för mat varje gång 😀
Ålder, pratar man om en dams ålder 😎
Hon är faktiskt med 15 år.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#647353 Beklagar så mycket Svempus, det är alltid lika trist.

Och Mettämies, det var för sorgligt, Boven som blivit en idol, den tuffe lille mannnen som inte lät låg markfrigång stoppa framfarten i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647373
svempus skrev:detta: https://www.strokeforbundet.se/vad-ar-s ... ad-ar-tia/ enkelt förklarat. Ibland går det väldigt snabbt. snabbare än vad man själv önskar..


Tack, kom på sen att det kunde vara stroke. Hoppas dina andra hundar får vara friska!

totte skrev:Och Mettämies, det var för sorgligt, Boven som blivit en idol, den tuffe lille mannnen som inte lät låg markfrigång stoppa framfarten i skogen.


Tack, jag tycker att det var extra kul för att han förutom att vara en liten ras råkade vara just en Papillon, de har ju så fin päls och ser lite ömtåliga ut (även om de inte är det) och han var en riktig skogshund!
Han var med mig i skogen varje år från 2004-2020, ofta på egna äventyr medan jag röjde. Reste med till Norge, Finland och otaliga fiskeresor så jag tror nog att han fick ett ganska bra liv, synd att de inte lever längre bara.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#647381 Sexton är ju respektabelt för en hund, men småhundar klarar sig ofta längre än de stora, som oftast åker dit på höfter och korsrygg. Boven saknar vi här, må han vila i frid.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar