Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 264858 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#349979 Vår jagande kämpe!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hundar

SHR  
#350828


Fick besök av farsan igår som hade med sig luspudeln. Hon trivdes i värmen :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#351381 Då jag inte kom ut i skogen å kunde arbeta idag pga den härliga vinterkräksjukan som härjar i hemmet blev det istället en rejäl skogsrunda med min trognaste skogskompis Vilma.
Lät henne styra idag, då slutar det alltid med att vi hamnar uppe i norrspetsen på marken, där det är tätast å blötast. Finns alltid mycket vilt där.
Slutade med en hund med lera upp till magen å en husse med dyvatten i bägge stövlarna. Men kul hade vi å gud vad vi trampade igång älg å rådjur.

Tyvärr anar jag att hon knappt tycker det är värt det med den obligatoriska tvätten efteråt.
Men men, hon hade kul så länge det varade. :wink:

Avatar Fallback

Re: Sv: Hundar

stefanm  
#351541 Den här killen är aldrig sen på följa med ut i skogen. Tyvärr är han helt obekymrad av motor- och röjsåg och springer runt fötterna på mig så han får sitta bunden med lång lina vid elden när jag har morsan och farsan med. De är pensionärer och vet inget bättre än att haka på ut på deras gamla skifte vid bra väder

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#351573 Som de flesta jyckar så vet han att skogen är full av skojiga pinnar. :grin:

Avatar Fallback

Re: Sv: Hundar

stefanm  
#351578 Det är han fullt medveten om. Han gillar också att ha dragkamp vilket ställer till det när jag gallrat och ska dra ihop lite som ska kapas till ved. Det går så mycket tyngre med 42 kilo schäfer som drar åt motsatt håll :-D

Avatar Fallback

Re: Sv: Hundar

åberg  
#351584
stefanm skrev:Det är han fullt medveten om. Han gillar också att ha dragkamp vilket ställer till det när jag gallrat och ska dra ihop lite som ska kapas till ved. Det går så mycket tyngre med 42 kilo schäfer som drar åt motsatt håll :-D


Härligt med en medhjälpare. :lol:

Avatar Fallback

Re: Hundar

TheJo  
#351596 Får sluta titta i den här tråden :lol:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

SHR  
#351607 Kan bara hålla med !

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#351740 Vet ju inte riktigt vad jag har hunden för, eftersom den inte jaktar (och jag har slutat jakta), och inte skrämmer bort tjuvar, men det är ju bara så trevligt att ha en kompis som jublar när jag kommer hem, och som jublar när han får bli med, och som gör mig glad när han snabbfotar sig bredvid mig och bara är happy när vi går aftonspromenad :lol:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352476
JensSkoog skrev:Vet ju inte riktigt vad jag har hunden för, eftersom den inte jaktar (och jag har slutat jakta), och inte skrämmer bort tjuvar, men det är ju bara så trevligt att ha en kompis som jublar när jag kommer hem, och som jublar när han får bli med, och som gör mig glad när han snabbfotar sig bredvid mig och bara är happy när vi går aftonspromenad :lol:


Där har du väl skäl så det räcker och blir över!?
Det blir ju lite knepigt om man på allvar börjar filosofera kring sällskapshundar, man har dem av helt själviska skäl men om både hunden och matte/husse trivs med det så är det nog rätt OK ändå. Eller...

Här hemma blev det lite livat igår, jag använder en 1,5l petflaska som jag gjort två små hål i sidan på som godisleksak åt Boven, när han rullar fram flaskan så trillar det ut godis om han har tur. Han har haft samma flaska i många år och den har fått nån spricka i "hörnen" i hålen, det har jag vetat om men inte tänkt nåt mer på förrän igår kväll.
Boven lekte med flaskan och börjar helt plötsligt skrika i panik, högt som fan (AUAUAUAUAU) och jag som är i andra rummet springer dit och får se att han hade trampat igenom ett av hålen i flaskan så framtassen var inne i den!
Plasten är ju jäkligt tunn och när han försökte dra ut tassen så skar det bara in mer, så han skrek och jag försökte hålla fast honom så att sambon kunde klippa upp hålet. Blev biten också men jag hade nog fan också bitit nån om jag satt fast sådär.
Fick loss flaskan ganska fort och det blev inga skador men det var lite kalabalik ett tag :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#352478
Palms skrev:
JensSkoog skrev:Vet ju inte riktigt vad jag har hunden för, eftersom den inte jaktar (och jag har slutat jakta), och inte skrämmer bort tjuvar, men det är ju bara så trevligt att ha en kompis som jublar när jag kommer hem, och som jublar när han får bli med, och som gör mig glad när han snabbfotar sig bredvid mig och bara är happy när vi går aftonspromenad :lol:



Där har du väl skäl så det räcker och blir över!?
Det blir ju lite knepigt om man på allvar börjar filosofera kring sällskapshundar, man har dem av helt själviska skäl men om både hunden och matte/husse trivs med det så är det nog rätt OK ändå. Eller...

Här hemma blev det lite livat igår, jag använder en 1,5l petflaska som jag gjort två små hål i sidan på som godisleksak åt Boven, när han rullar fram flaskan så trillar det ut godis om han har tur. Han har haft samma flaska i många år och den har fått nån spricka i "hörnen" i hålen, det har jag vetat om men inte tänkt nåt mer på förrän igår kväll.
Boven lekte med flaskan och börjar helt plötsligt skrika i panik, högt som fan (AUAUAUAUAU) och jag som är i andra rummet springer dit och får se att han hade trampat igenom ett av hålen i flaskan så framtassen var inne i den!
Plasten är ju jäkligt tunn och när han försökte dra ut tassen så skar det bara in mer, så han skrek och jag försökte hålla fast honom så att sambon kunde klippa upp hålet. Blev biten också men jag hade nog fan också bitit nån om jag satt fast sådär.
Fick loss flaskan ganska fort och det blev inga skador men det var lite kalabalik ett tag :mrgreen:



I såna stunder önskar man verkligen att man kunde kommunicera så pass med hunden så den förstår att man vill hjälpa.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#354045 Lördagkväll.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#354052 :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#360650 Snö och kyla är något en Tibetansk spaniel gillar - den har ju päls för det, och senn finns det så oerhörd många spår att trycka nosen i, efter räv, rådjur och efter andra hundar. Fick nästan inte med mig kamraten hem nu i eftermiddags från skogen eftersom allt var spännande :lol:
Han är inte stor, men han drar mig nästan med sig när han vill dit han vill

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar