Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 267173 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hundar

leifa.k  
#740464
Trångt i en husvagnssäng med 40kg hund.
Trångt i en husvagnssäng med 40kg hund.
Lovade ju att jag inte skulle skriva om mina hundar mera, nu bryter jag detta löfte. Jag var en dålig hundägare för att ena hunden fick ett jack i nosen av treudden. Ni som har djäkligt dugliga hundar inom jakt, hoppas att ni förstår. I mitt fall så blev jag erbjuden 30 papp för hunden när folk inom bevakningstjänst fick nys om hundens MH. Hunden i fråga hade en bror som var likvärdig i MH:t, kanske lite vassare. Brodern testades hos Umeå Polisen, de tyckte att brodern var för bra. De rekommenderade lite mera specifik träning och sedan en test hos Nationella Insatsstyrkan! Förstår ni som läser detta innebörden av detta? Jag är tuff, hunden min är tuff, men vi vet att bete oss också. När det gäller så finns det ingen tvekan, sådan husse, sådan hund heter det ju. Har jobbat otroligt hårt, fick ta hjälp för att förstå hunden och lära mig att hantera honom. Ett omdöme av kunniga hunduppfödare är, en rejäl, stabil, ärlig hund. Han har en stor dos av integritet som jag som husse måste ta hänsyn till vid hanteringen av han. Veterinär som sticker en spruta i nacken på han, då markerar han. Jag sticker sprutan, då murrar han lite. Många av tjänstehundarna inom Polisen tex så får hundföraren ta sprutan för olika vaccinationer och injicera... Föregående bild av Tor R speglar ju en typ av vardag hos er skogsfolk, jägare.
Kan nämna att oavsett vem av er jag träffar, så kan jag säga till hundarna (den yngre av dom, tiken, ho har visat en del vassa sidor) så kan jag säga åt dem, ligg och släppa kopplet och gå fram och prata med er. De ligger kvar tills jag säger annat. Säger jag annat så blir det inte roligt, så jag går trygg.. Det är dem som var i kofferten när jag var hos dig Animersyra. Blev ju som sagt anklagad att jag är en dålig hundägare, vilket jag inte håller med om. Vem som helst får testa, men då får ni komma till mig.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#740469
80-90 skrev:
1640349355_b7d40864-d32c-4f5e-b095-bb0651fa9ca1.jpeg
Sune i julstämning

Får julgranen vara ifred nu? 😉

Avatar Fallback

Re: Hundar

80-90  
#740473
Erre skrev:
80-90 skrev:
1640349355_b7d40864-d32c-4f5e-b095-bb0651fa9ca1.jpeg
Sune i julstämning

Får julgranen vara ifred nu? 😉[
Nej den tror jag han har bestämt dej för å krascha totalt 🙈

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#741530 Nyårsafton är ingen god afton för många hundar.
Raketer och smäll är skrämmande.
Rambo gömde sig i ett hörn på badet:

Och Kuma gömde sig under min fåtölj:

Avatar Fallback

Re: Hundar

leifa.k  
#741753 Det är inte roligt, man känner sig maktlös. Har haft en hund som vid 5- års ålder helt plötsligt blev skott/raketrädd. Det spelade ingen roll vad jag än gjorde för att trösta henne, det hjälpte inte. Jag lider med dig. Nu har jag andra hundar, vi kan ta detta till en annan nivå om du vill, det är nog till gagn för andra valpköpare tänker jag.

Avatar Fallback

Re: Hundar

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#742520 Ena sonen tittade in några dar. Kom med en ny valp (Welsh springer spaniel) på 12 veckor.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#743257 Kuma, hunden till en av döttrarna och hennes sambo
börjar likna på en riktig hund nu.
Har ju bara varit en lite boll av päls :wink:

Min son är mycket populär, eftersom han hiver sig ner på
golvet och leker med honom varje gång han gör visit. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745379
Soffhäng. 😀

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#746630 Fy vad snön vräkte ner, kunde du inte släppt in mig lite fortare?


Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#746632
JensSkoog skrev:Har ju bara varit en lite boll av päls

När du skrev det kom jag att tänka på Ribes som valp, vår förre hundvän. Inte många har sett roligare ut. Bilder från 2007.


Användarvisningsbild

Re: Hundar

plax  
#750184 Första turen som hjälpchaufför gick riktigt bra 😍

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Grelsb  
#750190 Följde med på snöröjning.Är ofta med på ATV,
skoter,grävmaskin och traktor.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Grelsb  
#750250 Ligger och tar igen sig efter morgonens arbete

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#751272 Hm. 🤔

Avatar Fallback

Re: Hundar

80-90  
#751276
Vedmaskin skrev:Hm. 🤔
1646560500_20220306_105027.jpg
1646560500_20220306_105027(0).jpg
1646560500_20220306_105248.jpg

Det är lov 👍👍

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar