Socialt (mer om oss)

Sommarraporten 2014

79 inlägg 36834 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

Amatörhuggare 62  
#335611 Precis nu ,slog min termometer vid köket över på + 32 grader. Och det är Nordläge å skugga.
Pust !

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335623 Uppemot 30 grader o sol.

Dagen till ära så blev det ett besök på Sofiero i Helsingborg.

Det var inte så mycket folk där. 8)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

totte  
#335689 Just passerat 32 grader. Jag gillar värme, men kanske lite mycket av det goda just nu.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2014

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335700 Fortfarande 30+ här nere i sydväst vid sextiden, varmaste dagen hittills i år här.

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Kse  
#335703 Här har det varit runt 10-12 hela helgen med lite regn då och då, ser ut att fortsätta i samma stil. Inge vidare sommarväder men bra jobbarväder.

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335704 Över trettio grader för andra dagen i rad. Körde 45 mil med MC igår men även det är för varmt.[emoji481]

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335706 Kom hem efter en skåne turne med bil i helgen.

31 grader i skuggan vid husväggen.

Kan säga att det är gött att sitta i källaren för att svalka av sig.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335716 Visserligen "bara" 27 grader, men det känns att motionera gräsklipparen några timmar en sådan här dag. Bergskylan har fått jobba på denna vecka och klarar att hålla temperaturen på ca 21 grader inomhus.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335717 Är det inte lite väl kallt med 21 grader inomhus med 30 utomhus? Jag fick lära mig av de som byggde kåken jag jobbar i (och som har ett perfekt inneklimat året om) är att optimal inomhustemperatur är yttertemperaturen minus 4 till 5 grader när yttertemperaturen överstiger 25 grader. Att ha 20 grader inne när det är 30 ute gör att man fryser och har svårare att anpassa sig när man går ut.

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335718 Tycker inte det farligt kallt. Skulle det bli för kallt, så går det ju alldeles utmärk att stänga av bergskylan.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

totte  
#335762 Så kom fronten i natt. Det varnades för åska och rejäla skurar, men här fick vi bara några få mm och åskan hördes några gånger i fjärran på småtimmarna. Idag är det 20 grader och blåser friskt. Omväxling förnöjer.

Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335766 Från 30 och sol igår till 18 och mulet idag. Föredrar nuvarande väder!

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

JensSkoog  
#335772 Rent för varmt i går, men när jag var och hämtade min dotter från festival i fyratiden i natt, slet jag med å se vart jag körde så mycket vatten som kom ner. I morse var skottkärran full, så det måste ha kommit några millimeter.

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335794
Mangan skrev:Från 30 och sol igår till 18 och mulet idag. Föredrar nuvarande väder!

Håller med. Man får mycket mer gjort i vettiga temperaturer.

Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

TheJo  
#335818
th skrev:
Mangan skrev:Från 30 och sol igår till 18 och mulet idag. Föredrar nuvarande väder!

Håller med. Man får mycket mer gjort i vettiga temperaturer.


Ja, det är tur att man arbetar natt under sommaren.
Har varit lite svårt att sova de varmaste dagarna bara.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).