Socialt (mer om oss)

Sommarraporten 2014

79 inlägg 36831 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

axwell  
#286361 Nya Sverigerekordet. enl. SMHI, för denna sommar; 33,4 grader vid mätstationen på Lungö Härnösand.
Nästan 30 km nordost från min position och här var det nog inte värre än så. :mrgreen:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286365 Riktigt skönt inomhus nu med stora fönster åt söder och en effektiv bergskyla. 21-22 grader inne nu. Hur varmt har ni inne nu? :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

JensSkoog  
#286366 29,7 på köket och 28,4 utomhus i skuggan! Glad jag inte ska ut och röja före mitten av augusti :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

axwell  
#286369
Niking skrev:Riktigt skönt inomhus nu med stora fönster åt söder och en effektiv bergskyla. 21-22 grader inne nu. Hur varmt har ni inne nu? :grin:
/Niklas


Nu har det stigit till 22 grader i köket, efter att det kokats jordgubbssylt i husets största kokkärl.
Om temperaturen inne stiger ytterligare så tvingas jag öka fläkthastigheten för markkylda inkommande luft, står på 1 av 5 :mrgreen: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286428
Niking skrev:Riktigt skönt inomhus nu med stora fönster åt söder och en effektiv bergskyla. 21-22 grader inne nu. Hur varmt har ni inne nu? :grin:
/Niklas


Så här på kvällskvisten är det uppe i 30 grader på över våningen.

Men i källaren är det svalare. Mao lagom. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286437
Vedmaskin skrev:
Niking skrev:Riktigt skönt inomhus nu med stora fönster åt söder och en effektiv bergskyla. 21-22 grader inne nu. Hur varmt har ni inne nu? :grin:
/Niklas


Så här på kvällskvisten är det uppe i 30 grader på över våningen.

Men i källaren är det svalare. Mao lagom. :grin:


Själv föredrar jag att sova på övre våning, då jag saknar källare i huset. :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286440
Niking skrev:
Vedmaskin skrev:
Niking skrev:Riktigt skönt inomhus nu med stora fönster åt söder och en effektiv bergskyla. 21-22 grader inne nu. Hur varmt har ni inne nu? :grin:
/Niklas


Så här på kvällskvisten är det uppe i 30 grader på över våningen.

Men i källaren är det svalare. Mao lagom. :grin:


Själv föredrar jag att sova på övre våning, då jag saknar källare i huset. :grin:
/Niklas


:shock: Jag sover i alla fall på övervåningen. Även om det är varmt, det går bra. För där står den goe sängen. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

JensSkoog  
#286460 Flydde värmen i Norge och sitter vid Svarthavskusten - inte bättre als, men öllet är billigare så jag får holla ut ett par veckor :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286462 Åska o regn i eftermiddag. Den prognosen verkar hålla i sig några dagar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286463 Det enda man skulle kunna tänkas ägna sig åt nu i sommar hade varit jordkällarrenovering. Tyvärr behövs inte det, den fungerar bra, så det har blivit TV-soffan med TdF istället.

Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286479 Efter en vecka med orienterin i Skånes stekande sol, så kom man hem och fann förstås att garaget och källaren hade svämmat över. 😈

Ingen större fara, men lite som blivit blött och fick rensa lite blöt pellets från skruven.

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

sundelius  
#286481 Jens, svarthavskusten?

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

JensSkoog  
#286485
sundelius skrev:Jens, svarthavskusten?

Bulgarien! Kallas sommarlov, men det är hårdt arbete å ligga på stranden och stå och vänta när damorna shoppar :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

sundelius  
#286491 Håll ut Jens. Själv ligger jag på en strand i Höganäs. Ikväll blir det fotboll i Helsingborg, så du hör det är tufft jobb här med

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

JensSkoog  
#286499
sundelius skrev:Håll ut Jens. Själv ligger jag på en strand i Höganäs. Ikväll blir det fotboll i Helsingborg, så du hör det är tufft jobb här med

Tackar! Det är gott å höra att jag inte är ensam! Och så vet jag att det väntar lite grangallring och ett förtiotals björkar på mig när jag kommer hem :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).