Socialt (mer om oss)

Sluta med nikotin!!!!!

221 inlägg 75975 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Staväng  
#53225 Tack för stödet. Nu har det gått sex dar och det känns fan så mycket ljusare än sist jag skrev.;) Kämpa på ni andra, det är bara att ta sig igenom det djävligaste så kommer man nog ut på andra sidan så småningom.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53256
Staväng skrev:Tack för stödet. Nu har det gått sex dar och det känns fan så mycket ljusare än sist jag skrev.;) Kämpa på ni andra, det är bara att ta sig igenom det djävligaste så kommer man nog ut på andra sidan så småningom.


låter som en mycket bättre prognos än vad jag kan leverera :D ...är nog kvar på över en dosa /dygn , så det går sakta för mig :geek: :oops: :oops: ..alla andra är duktiga , medan jag är det snusande svarta fåret :))

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Torparn79  
#56030
"spindeln" skrev:
Staväng skrev:Tack för stödet. Nu har det gått sex dar och det känns fan så mycket ljusare än sist jag skrev.;) Kämpa på ni andra, det är bara att ta sig igenom det djävligaste så kommer man nog ut på andra sidan så småningom.


låter som en mycket bättre prognos än vad jag kan leverera :D ...är nog kvar på över en dosa /dygn , så det går sakta för mig :geek: :oops: :oops: ..alla andra är duktiga , medan jag är det snusande svarta fåret :))

rapportering, tack!!!
hur har det gått så här drygt en månad senare???

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56036 tyvärr så är jag nog fortfarande det "svartaste " snusfåret och kan direkt säga att jag misslyckats ytterligare en gång med mina "fantasier" ..och så sorgligt är det , ...men jag har haft snus under läppen hela påskhelgen ..och kört bil lagligt hela helgen :-B

så visst! jag är ..en riktig "looser" i våran tävling :(( ... men å andra sidan är det ju lagligt att snusa som fan ..även under påskhelgen .. vilket jag har gjort ;)

och ibland är det nästan "skönare än att kn-lla att slippa trafiken" ...nja ..hmm! nästan! , nja .. nej jag väljer nog hellre min "tös"

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Staväng  
#56045 Dax att krypa till korset, ta på sig hundhuvudet och ställa sig vid skampålen. Var rökfri i trettio dagar, sen vet jag inte riktigt vad som hände. Jag tror att det blev tråkigt helt enkelt. Numera är jag kvällsrökare, jag klarar hela dagarna på jobbet (tur att det oftast är lång till kiosken), och röker två, tre på kvällen.
Det är ju lite av ett handikapp med en sambo som hävdar att rökning är hennes hobby.
Snart är det semestertider och då är jag rädd för att jag trillar tillbax i gamla vanor igen.
Jag återkommer väl om en sådär två tre år när det är dax för nästa försök.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Torparn79  
#56051 bra gjort att försöka i alla fall.

"spindeln": har du lyckats hålla dig till lågdos i alla fall eller är du tillbaka på full dos?

staväng: min farfar slutade påstog han men en rök efter maten både vid lunch och middag räknades inte hävdade han.


jag har konstaterat att jag inte vill tillräcklig för att sluta helt och då nöjer jag mig med en reducerad åtgång (30% av urspunglig konsumtion).

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56198
Torparn79 skrev:bra gjort att försöka i alla fall.

"spindeln": har du lyckats hålla dig till lågdos i alla fall eller är du tillbaka på full dos?

staväng: min farfar slutade påstog han men en rök efter maten både vid lunch och middag räknades inte hävdade han.


jag har konstaterat att jag inte vill tillräcklig för att sluta helt och då nöjer jag mig med en reducerad åtgång (30% av urspunglig konsumtion).


det är lite varierande , vissa dagar är man ganska nöjd , ...och andra dagar går det 2-dosor igen :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

halvproffs  
#61173 Måste återuppta tråden. Hur går det för er som fösöker sluta?

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61183
halvproffs skrev:Måste återuppta tråden. Hur går det för er som fösöker sluta?


tjena "halvproffs" .. det är som vanligt här ..man lever på snus ;) ..skämt åsido , jag har ingen karaktär alls vad det gäller snus ...

och ibland blir jag så förbannad ... det tycks liksom gå på slentrian .. :-? ... eeeh! ..nu då det är dåliga tider måste väl nån snusa ?

annars går ju snuspriset opp =)) =)) =))

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61649 Karaktären sviker, två återfall var som att spola tillbaka begäret 4 månader.
Ena tillfället var vid ett lågvattenmärke på Elmia resan.
Samt att det var en ask cigaretter kvar i pannrummet, det var dumt.
Är väl dessutom lite karaktärssvag i midsommartider ändå.
Är heller inte lika motiverad längre.
Men förmögenheten växer utav uteblivna tobak inköp.
Det räckte till en Saab 9-3 diesel. Men sådana går det också 13 på dussinet av.
Skulle nog rökt mera tidigare, så hade jag sparat mera nu ( ur läroplanen handelshögskolan ).

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61690
Famag skrev:Karaktären sviker, två återfall var som att spola tillbaka begäret 4 månader.
Ena tillfället var vid ett lågvattenmärke på Elmia resan.
Samt att det var en ask cigaretter kvar i pannrummet, det var dumt.
Är väl dessutom lite karaktärssvag i midsommartider ändå.
Är heller inte lika motiverad längre.
Men förmögenheten växer utav uteblivna tobak inköp.
Det räckte till en Saab 9-3 diesel. Men sådana går det också 13 på dussinet av.
Skulle nog rökt mera tidigare, så hade jag sparat mera nu ( ur läroplanen handelshögskolan ).


ja fy fan! ;) .. ibland har man tagit arbetsbyxorna ur tvättmaskin och ska "ladda om dessa " efter de torkat med allsköns tillbehör ..och upptäcker då att det ligger en snusdosa som var "osprättad " ..och ligger i benfickan som ett ihoptorkat lik .. och en viss del tvättad snus .. "shit happens" =)) =))

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

kosmos  
#62046 hallå allesamans nu tog jag min sista snus bestämde mig när jag läste den här tråden....
funderat länge men inta haft någon rejäl annleding men nu börjar priset bli en bidragande faktor...
vi får se hu de går men jag har goda förhoppningar:)

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62089 Prova att lägga dit snuspengar som vanligt. Penning högen växer fort.
Halvproffs och frun kom till Brasilien på hans snuspengar, hem också.
Själv kommer jag väl jorden runt för jag har köpt en Saab.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

kosmos  
#62101
Famag skrev:Prova att lägga dit snuspengar som vanligt. Penning högen växer fort.
Halvproffs och frun kom till Brasilien på hans snuspengar, hem också.
Själv kommer jag väl jorden runt för jag har köpt en Saab.



jo det låter som en bra morot.. målet får bli usa å när man änndå är där kanske det blir en eller två nya sågar heheh

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62501 det är härligt att se att denna tråd fortlöper ... men jag har tyvärr inga framsteg .. och nog f-n är det dyrt 😈
jag får panik bara när jag tänker på kostnaden /år ..

men det som retar mig mest är vart "tobaksskatten" /övriga skatter tar vägen ? ... har övriga forumanvändare och svenska medborgare sett några trevliga rubriker som t.e.x utökade resurser inom skola , äldreomsorgen , dagisplatser ..??

ovanstående! är den ENDA klara motivationen jag kan komma på just nu! för att sluta att snusa , och "folket " i våran by har i princip själva valt att avveckla vårat fina dagis ...så kanske man kommer att använda dessa kronor till en "barnflicka" / dag /nattmamma ... alltid retar det nån j-vel som läser detta ? .. men detta är den bistra sanningen om hur det kan bli i en bygd där folket inte kan samarbeta , ganska fantastisk utveckling =)) =))

så som någon sade , "att vara eller icke vara" - det är det som är frågan :-?

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).