Socialt (mer om oss)

efterlysning

249 inlägg 72916 visningar 31 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Torbjörn Johnsen  
#721976
Älgfoderodlare skrev:Är det någon som har en aning vem / vad som kan dölja sig bakom inloggningarna "Google" o " Pinterest" på SFo o varför dom är "skuggade" ?


Tror att det är s k bottar från Google och Pinterest som är inne och scannar av innehållet på Skogsforum.se. Det är helt normalt men bottarnas aktivitet räknas inte med när sidtrafiken för Skogsforum.se redovisas. Därför är de skuggade. @Fredrik Reuter får rätta mig om jag har fel...

Elmia
Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Älgfoderodlare  
#722005
Torbjörn Johnsen skrev:
Älgfoderodlare skrev:Är det någon som har en aning vem / vad som kan dölja sig bakom inloggningarna "Google" o " Pinterest" på SFo o varför dom är "skuggade" ?


Tror att det är s k bottar från Google och Pinterest som är inne och scannar av innehållet på Skogsforum.se. Det är helt normalt men bottarnas aktivitet räknas inte med när sidtrafiken för Skogsforum.se redovisas. Därför är de skuggade. @Fredrik Reuter får rätta mig om jag har fel...


- Ok ! Ja, för man får ju ofta träffar på SFo när man är ute på nätet o söker med sökord om skog.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Torbjörn Johnsen  
#722016 😁👍

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#746457 Vad har du för dig @Seb macahan

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Camaro1969  
#746470 @halvproffs är ju saknad här, av mig iaf

Avatar Fallback

Re: efterlysning

isteskog  
#746479 Halvproffs lever! Han gallrar för fullt..... 🌲

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Camaro1969  
#746485
isteskog skrev:Halvproffs lever! Han gallrar för fullt..... 🌲



jo jag har haft lite kontakt med han utanför forumet, men han borde vara här med oss :)

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#746486
Camaro1969 skrev:
isteskog skrev:Halvproffs lever! Han gallrar för fullt..... 🌲



jo jag har haft lite kontakt med han utanför forumet, men han borde vara här med oss :)

Helt enig. Men det tar nog ett tag.
Är många som tröttnat på gnäll och dålig attityd här på forumet.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

tallen100  
#746507 Nu kan ni som klagade förut iaf inte skylla på vinterröjarens alla inlägg längre.

Hoppas att proffset, och en del andra kommer tillbaka så småningom.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#746597 @Jole
Vad har du för dig?

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Boman  
#746607 Nån som vet vart fentd311 har tagit vägen?

Avatar Fallback

Re: efterlysning

Blivande snickare  
#746609
tallen100 skrev:Nu kan ni som klagade förut iaf inte skylla på vinterröjarens alla inlägg längre.

Hoppas att proffset, och en del andra kommer tillbaka så småningom.

Riva ner går fort. Bygga nytt tar tid.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

tallen100  
#746614
Boman skrev:Nån som vet vart fentd311 har tagit vägen?

Han skrev för ett tag sen i nån röjningstråd tror jag, att han hade haft fullt upp med diverse tråkigheter..

Hoppas han dyker upp här igen snart.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Seb macahan  
#746945 Ja vad har jag för mig. Det kan väl hända att jag undrar det också ibland. Men jag är lite av en periodare (dock inta av alkohol) men ibland tar vissa saker övertaget. Ska väl inte sticka under stol med att jag för ett tag sedan drogs med i den kanske lite negativa stämningen som var för något år sedan i forumet. Jag har fokuserat på lite annat.
Jag gick med i en manskör och det tog upp mycket av min tid under hösten. Detta var en önskan jag haft sedan länge och något som jag önskade mig själv i 40års present (att våga söka sig dit). Nu har jag gjort det och är så glad att jag gjorde detta nu och inte när jag tror att jag har tid, för det får man ju aldrig, man får ta sig den.
Jag skaffade ju mig en jakthund som jag har jagat in och lyckats få fram till dubbel champion spår/drev, det har givetvis också tagit sin tid.
Men för några veckor sedan fick jag en nytänding på skogen. Givetvis har den vardagliga skötseln med röjning spruta plantor etc fortgått men inte riktigt med samma engagemang. Sonen har börjat skogsbruks linje och har kanske tagit vid lite där min ork inte riktigt har funnits. Vi har röjt lite tillsammans och nu ska vi börja hugga lite motormanuellt i senvinter/vår.
Givetvis har jag saknat alla er goa här, och nu när man läste i lite trådar blir man ju nästan lite sentimental då man omskrivs som en av flera inspiratörer vid en lägereld på Gallringsdagarna @getost91. Roligt!
Hade varit riktigt roligt att få träffas snart igen. Det är vi nog många som hade behövt.
Men, här är jag och tillbaka 😀

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Seb macahan  
#746948 Lite minnes bilder från ovan nämnda dag!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).