tis 17 feb 2009, 13:00#51117
Slurfi skrev:Skotartjejen skrev:Kan konstatera att jag faktiskt gillar att köra skogsmaskin
, det är bra mycket lugnare än att jobba inom barnomsorgen som jag gjorde tidigare.
Låter ju fint, säg det till alla tjejer du träffar.
Hahaha, ja du, det skulle inte bli lätt. Speciellt när de tittar på en som om man var ett UFO när man talar om att man kör skogsmaskin i den stora farliga skogen, där det inte finns något gatlyse när det är mörkt ute.
Många har faktiskt frågat om jag inte är rädd att sitta ensam mitt ute i skogen när det är mörkt ute. Brukar säga att jag har lyse på maskin och att det är farligare att gå i samhället en mörk kväll. Inte brukar älgar och rådjur slå ner och råna en eller våldta? Likaså brukar de fråga om jag inte tycker det är ett tungt arbete. Hmm, brukar ju inte precis gå omkring och släpa virket för hand.
Min uppfattning är att folk inte vet vad en maskinförare i skogen gör för något eller för den delen hur det fungerar. Många tjejer är också rädda för fordon överlag, speciellt om det kommer till teknik och skita ner sig.
Att våga prova på saker man aldrig gjort förut är att utvecklas och inte sitta fast i gamla hjulspår.