Socialt (mer om oss)

Höst rapporten

125 inlägg 50891 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Höst rapporten

halvproffs  
#475783
TheJo skrev:Blev att slå på värmen innan man ska upp till stugan.

Ska du till Lågbo och jaga?
Har varit till xxl och köpt en poncho för det regnar och kommer att regna och blåsa rejält.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Höst rapporten

TheJo  
#475784
halvproffs skrev:
TheJo skrev:Blev att slå på värmen innan man ska upp till stugan.

Ska du till Lågbo och jaga?
Har varit till xxl och köpt en poncho för det regnar och kommer att regna och blåsa rejält.


Nej?

Ska ta upp bryggan och båten. Så man slipper hacka is som förra året :lol:

Användarvisningsbild

Re: Höst rapporten

halvproffs  
#526906 Nu känns det att hösten kommit på allvar. Har varit flera mornar med minus.i morse 3.5minus så jag drog på mig huggarmunderingen för första gången i höst. Ingen snö så jag kunde göra låga smålandsstubbar 🙂 . Inträffade det typiska; kvist på ovansidan kängan så fallet var oundvikligt. Gissa vilket finger som fick största smällen och smärtan? Nåja det gick över ganska fort.
Tog ett kort på huggningen men men som vanligt vill inte tekniken hjälpa mig utan mest stjälpa.
The image is not aviable står det då.
Det var en selfie den här gången. Vad trött jag blir.

Användarvisningsbild

Re: Höst rapporten

totte  
#526933 Ingen höst på allvar här nere än, mycket löv på träden och gröna fält där gräset fortfarande växer. Lönnarna har höstfärger, en hel del björkar och andra träd som drabbats av sommarens torka har gulnat, annars är det fortfarande mycket grönt. Men många dagar nu känns som höst, det är temperaturer inte mycket över 10 grader och det har ju varit rejält blåsigt.

Användarvisningsbild

Re: Höst rapporten

JensSkoog  
#527003 Är väl höst när man får byta blöte kläder tre gånger på en dag :mrgreen:

Först efter att jag jobbat här i tre timmar och gjort färdig väggen - under vatten som sprutade från taket.


Senn drog jag i skogen och gick up en väg där skolungarna ska
vandra nästa vecka - blev blöt aldels in til kroppen - REGN, REGN, REGN :((

Men så på kvällen slutade regnet, och jag fick ta bort lite vindfällor för en granne!

När man baxar med sälg i den här dimentionen, blir man blöt från
insidan. Var bra och svätt innan jag var färdig. Skulle väl ha lämnat
långkalsongerna hemma :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).