Socialt (mer om oss)

Sommarrapporten 2012

84 inlägg 33262 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

flisshejk  
#185367 +13,9 mörkret sänker sig över havet, har den sista veckan regnat ca 40 mm, ganska blött i skogen, har idag kapat och dragit ihop det sista av röjningsvirket från förra hösten, nu är det bara framkörningen kvar det skall väl hinnas innan första snön kommer men man kan aldrig vara säker, smhi pratar om snö i fjällen, men det är ju lågt dit från där jag bor och havet hjälper ännu till att hälla temperaturen på rejält pluss. Vi har en skördare som har börjat med en gallring runt våran stuga det kommer att ljusna upp det blir fint, skall passa på att plocka bort några träd på tomten när skördaren är i närheten. Må så gott alla själv mår jag alldeles utmärkt tror att det delvis beror att jag utan att vara orolig för hälsan kan idka lite skogsarbete.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

totte  
#185419 Hej schejken, jo det drar ihop sig till höst. Vi har fått rejäla mängder regn här senaste veckorna, över 100 mm. Det behövdes regn, just häromkring har det faktiskt regnat väldigt lite under sommaren.

I natt bjöds det på säsongens första frost, -2,4. Kom i sista stund på kvällen på att jag måste ut och stänga av och tömma trädgårdsvattenledningen. Tvära kast i vädret, dygnet dessförinnan har det blåst en rejäl kuling och natten innan var det runt 8 - 10 plus.

Gott att höra att du mår bra, här är det också prima liv.

Kanske dags att börja återuppliva höstrapporten nu.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

halvproffs  
#185428 Ja, då var man hemma från medelhavet. Började med en stekhet bussresa i Mallis för AC-n var paj och bussen höll i 4km sen stod vi vid vägkanten. En halvtimme senare kom det en fin Volvobuss och hämtade oss, med fungerande AC.
Väl framme vid hotellet fungerade inte hissarna och det var ju inge vidare för alla barnfamiljer med vagnar.
Ja ja lite får man väl stå ut med för att slippa regnet hemma för på Mallis har det inte kommit en droppe sen April.
Två fina varma dagar sen började det att...regna och regna och ca 17grader i luften.
Hyr en nästan ny Renault och åker i bergen ett par dagar och alla blir förkylda av Ac-n. Flugor som bitit en så man fått böldliknande utslag men annars hade vi det bra :mrgreen:
Javisst ja; Svärmor hade lagat underbart god middag när vi kom hem; Potatis och pepparrotskött.
Just nu +15 och solsken.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

Mäki  
#185849 15 grader plus kl 4 på natten :shock:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

totte  
#185897 Har också haft ett par märkligt varma nätter, inte fullt så mycket men 12 - 13 grader.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

Blivande snickare  
#185903 Här med, tredje dagen i rad där morgon (07.30) temperaturen varit över 15 grader. Verkar som om hösten blir varmare än sommaren :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

Mäki  
#185905
Blivande snickare skrev:Här med, tredje dagen i rad där morgon (07.30) temperaturen varit över 15 grader. Verkar som om hösten blir varmare än sommaren :mrgreen:


Morgon 07.30? Det är ju då man börjar fundera på förmiddags kaffe :wink:

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

Blivande snickare  
#185908 Visst, visst, njut du av ditt kaffe så njuter jag av min sömn ;) :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

axwell  
#185988 Sommaren får snart anses ha passerat sin middagshöjd för nu är potatisen bärgad ur jorden.
Trots allt klagande på regn och kyla, torrt och fint, ev. lite över normal skörd, ingen sjuka.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).