Socialt (mer om oss)

Sommarrapporten 2012

84 inlägg 33270 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

totte  
#178950 Om jag hade varit din granne hade jag varit väldigt tacksam för att du har en hänsynsfull fru! :mrgreen:

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

350  
#178953
totte skrev:Om jag hade varit din granne hade jag varit väldigt tacksam för att du har en hänsynsfull fru! :mrgreen:

Ho e kloker :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

Mäki  
#179327 Fy f.n va kallt. Jag hörde att det snöat i Finska Lappland i morse så jag funderade hur ni i norra Sverige har haft det?
Regnit och kallt 11 grader bara.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

totte  
#179357 Jo här har det varit rätt kyligt senaste dagarna, skurväder idag. Har inte kollat men knappast över 13 -14, inte nån högsommar precis.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

Blivande snickare  
#180099 Äntligen är det lite varmare! bara 21 i dag men det åskade det oxå. Har varit närmare och runt 30 tidigare! 8)
Allt för varmt med andra ord :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180890 12 grader och regn. Man behöver inte svettas i alla fall. :grin:

Får elda en brasa i kaminen. :roll:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

halvproffs  
#180893 Köpte en resa till Mallorca 28 Aug. i våras och nu känns den välbehövlig efter allt regn. Skulle tro att den stigit rätt bra i värde nu. Dalälven har stigit med minst en halvmeter på Hedesundafjärden och det är den största älvfjärden i Sverige (tror jag) så det är mycket vatten som dom kan göra ström utav nu om dom vill.
Stickmyggeländet kommer att accelerera så det blir olidlligt för dom drabbade.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

totte  
#180904 Råder faktiskt nån form av sommar här, runt 20 grader, soligt och fint, inga regnskurar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

Blivande snickare  
#180916 Soligt, molnfritt och 21 grader! Skönt att det blåser lite åxå 8)

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

Kopparfors  
#180928 21 grader, soligt med någon enstaka molntuss, svag bris. Finns potential för en fin kväll med andra ord. En och annan kall kan mycket väl slinka ner.

Skål!

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

Amatörhuggare 62  
#180937 Mulet åskar på håll och regnar ,16 grader. Och stövlarna räcker inte till. är uppe i 220 mm regn nu

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

flisshejk  
#182093 + 16,4 blåser ca 10 m/sek västlig vind som vanligt denna sk.sommar har i allafall varit uppehåll med regnet några veckor, medan Göteborgarna var hemma hade vi faktiskt några riktigt fina och och riktigt varma dagar, så det blev några turer med båten, annars har den mest legat som kajryckare. Har ägnat mig åt att renover och olja broar och altaner vid stugan under sommaren. Kommer nu att återuppta tillvaratagandet av enrgiveden och se till att den kommer fram till bilväg så den inte snöar över en gång till. Finns det några funderingar att skogsforum på något sätt kommer att delta på skogsnolia i Piteå, skulle vara kul om man träffade någon från forumet Kommer att åka dit på Onsdag. Ha en fortsatt trevlig sommar alla på forumet, om hälsan står oss bi hörs vi om inte annat när älgjakten börjar.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2012

totte  
#182115 Kan väl inte påstå att det är nån kalassommar inte. Mycket skurar, inte särskilt varmt, bara nån enstaka dag över 20. Idag dock en hygglig dag utan så mycket som ett stänk, men det går över det är jag säker på.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182120 Klagar inte, perfekt väder för skogsplantorna. Kanske lite för hett när jag var nere i Skåne men så är det nästan alltid. Bra också med lite skurar så att man inte behövt anlita bevattningshjälp när man rest bort. Blir det lite kallare har jag också chans att testa den nya kaminen jag nyss installerat.

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2012

Blivande snickare  
#183757 Halvmulet och 14 grader :ymtongue: , en liten stritta regn ibland. Mer som en höstrapport :roll:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).