Socialt (mer om oss)

Vårrapporten

987 inlägg 218843 visningar 56 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376837
tallen100 skrev:
Vedmaskin skrev:Tagit av snökjedjorna på traktorn. :grin:

Det är som att be om mera snö :wink:


Bara på den ena. :wink:

Det var ved leverans som var den bidragande orsaken. Annars kunde de varigt på lite till ifall om.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

tallen100  
#376838 Aha då kan hända det går bra :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

axwell  
#376869
Vedmaskin skrev:Bara på den ena. :wink:

Om jag är den "andra" som tog av kedjorna är det riskfritt betr. snöfall.

Och jag behöver mer nysnö för att kunna testa min modifierade spetsplog. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Palakangas  
#376873 I förrgår blommade en Tussilago vid en södervägg på jobbet. Ovanligt tidigt även vid den dåligt isolerade väggen.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

machonisti  
#376904 Här får vi "turligt nog" som på finska kallas, takatalvi, och på svenska;
Det verkar som att vintern tydligen kommit tillbaks.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

halvproffs  
#380061 Nog är det lite vår i luften känns det som när småfåglarna börjar sjunga så smått och termometern ofta ligger över nollstrecket. SMHI ritade en stor sol över vårt område igår, men men.. den är tydligen bakom molnen. Huggningen är avslutad och kedjor avtagna idag. Nytt gummi runtom blir det idag på Valmeten. Pga torrsprickor i otal.
Tankarna börjar redan organisera gallringen som börjar i höst :shock: Höstkänslor på våren :surp:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

isteskog  
#380071 Ett vårtecken i förrgår ..... Svanarna har kommit :smile:
Solsken på vedbacken idag. Härligt!!

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

axwell  
#380125
halvproffs skrev:Nog är det lite vår i luften känns det som när småfåglarna börjar sjunga så smått och termometern ofta ligger över nollstrecket. SMHI ritade en stor sol över vårt område igår, men men.. den är tydligen bakom molnen. Huggningen är avslutad och kedjor avtagna idag. Nytt gummi runtom blir det idag på Valmeten. Pga torrsprickor i otal.
Tankarna börjar redan organisera gallringen som börjar i höst :shock: Höstkänslor på våren :surp:


Kanonväder hela dan, ca -5 i morse, några +grader senare på dagen, solsken hela dagen.
Fortfarande lite upplega kvar i dom större granarna, men jag inleder nu jakten på barkborreträden som hackspetten har markerat.

Lagt på snökedjorna efter avfettning och tvätt med Supertvätt och resultatet är lovande.
Snön klibbar inte i piggarna just nu lika mycket som tidigare, nu går skärmarna fria.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#380384 Tog av banden idag! I morgon läggs norskkedjorna på! :-)

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

halvproffs  
#380387 Helt underbar dag idag. -8,5 imorse och tempen steg sakta men säkert tillsammans med solen så det blev en explosion av värme och nöjdhet hos naturen och mig. ca +5 mitt på dan och snön smälter fort.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

JensSkoog  
#380433 Känns som vår mitt på dan, men det är absolut inte några vårtecken eftersom sista snöen ligger och det går några grader under noll varje natt.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

halvproffs  
#380452
halvproffs skrev:Helt underbar dag idag. -8,5 imorse och tempen steg sakta men säkert tillsammans med solen så det blev en explosion av värme och nöjdhet hos naturen och mig. ca +5 mitt på dan och snön smälter fort.

verkar som det blir exakt lika idag. -8 just nu och solen har stigit upp över taket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#380709 Ett tiotal tofsvipor beskådade vi idag. Nio grader, sol och vindstilla. Kändes verkligen som vår idag, det har varit klent med det innan.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

tallen100  
#380710 Saknar du inte Västerbotten lite grand :D

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#380862
tallen100 skrev:Saknar du inte Västerbotten lite grand :D


Nä! :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).