Socialt (mer om oss)

Vårrapporten

987 inlägg 218871 visningar 56 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#130562 Hörde lite muller av åskan i gårkväll och inatt kom några rejäla skurar fast åskan var långt nedåt bottenhavet, regn mätaren visade 40 mm det är det som kommit de två senaste dygnen, öste ur båten ca 40 hinkar.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#130816 Har varit ett par dagar med hyfsat väder inte så blåsigt soliga och härliga kvällar, men idag har det vänt, vinden har ökat hittar inga uppgifter från smhi, men det rör sig om 10/12 meter/sek kommer någon liten häftig regnskur då och då, vatten ståndet ökar ligger nog 25-30 cm över medelvatten.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

axwell  
#130829 Här skulle det komma några mm regn vid elva-tiden men det blev inget av med det.

Vinden tog i så rejält att det kändes tveksamt om man skulle bli kvar i vindriktningen från några lösa skivor över veden. Troligen var detta bara en "krusning på ytan" jämfört med tromben som gick genom Västerbotten.

Hoppas att Tottes garage är så välbyggt att 2cv inte kom till skada, Totte själv reder sig säkert!

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#130835 Jo, än står alla husen på plats, men det har blåst för jäkligt och visst har det varit virvelvindar, buskarna här utanför har snurrat runt i vinden som propellrar, men inget stormfällt eller andra skador hittills. Verkar ha varit värre längre in i länet.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#130837 Björn Skifs sjöng om att det blir värre framåt natten, just nu blåser det 14m/sekund och i byarna 20m/sek.
det har fallit träd och blockerat vägar på flera ställen i Norrbotten, träd som fallit över bilar bla. i Boden, en tromb har åckså passerat Norrbotten, har inte fallit några träd vid stugan ännu, men man vet aldrig! vattenståndet ligger mellan 30/och 40
cm över normalt, man kan säga att det är ett riktigt vågspel på havet.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

JD 2006  
#130838 Spikat på en jaktkoja idag...+3 grader, Snöblandat regn i sidled på fm....inte så värst bekvämt jobbväder....men sommaren kommer väl snart hoppas jag :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Kjell S  
#130951 25+ i skuggan... och middagen är uppdragen.


Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

JD 2006  
#130965
Kjell S skrev:25+ i skuggan... och middagen är uppdragen.

PICT0029.JPG


Ja det där såg onekligen inte dumt ut.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#131023 Det är snudd på på en somarrapport +19,6 häggen i full blom, även syrenerna blommar, potatisen i jorden, det kan inte hålla sig från att blåsa 7/8 sekund meter, inte riktigt klar sol.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#131025 I stort sett samma här, kom nån skur under dagen också. Syrenen har inte heller velat gå igång än.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Kjell S  
#150705 8) Idag satt man i solig, men dock blåsig, slänt och drack kaffe
under videkissarna med lussekatter... :roll: :?:

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Mäki  
#150722 När jag gick från maskinen i dag var det riktigt som i April när dom första regnen på våren kommer. 😡

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

loppan  
#150726 Åskan dundrade till rejält vid två i natt och för två veckor sedan plockade jag kantareller.
Är inte december en vniter månad trodde jag?

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

axwell  
#150732 Nu porlar det som en vårdag i bäcken, vägtrummorna håller undan riktigt bra.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#150752 Infartsvägen håller nu god snösmältningsstandard, dvs gränsfall mot ofarbar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).