paavo25 skrev:Dessa knutar och obeslutsamhet är grymt att ha. Kan ej göra en sak pga annan sak ogjort som ej kan göras för faktor c gjorts, helt horibelt att leva med sig fast i slutskede ingen panik och fel prioriteringar är all någåt lunda ok?
Nu till eksempel, täckdikandes, otroligt bra tmo ensamt att utföra, pluss om barnen med och hjälpa. Små dik två där, tre annat ställ, hastigt igen defekter som blir åtgärdat, men änd ej färdigt, lite regn. Komatsun har 365 breda däck, sneglat på bredare, den är ju ut på åksr och stabiliteten med kranen. Obeslutsamehet att köpa. Fast jag ej köpa, så finns lätta traktorer och vanlig skopa att transportera sand med, men ändå stora stenar hur göra, ånegest i båda ändår.
Så är det antagligen för det flesta av oss, det ena ger det 54e brukar jag säga. Skriv ner det som är viktigast, och bestäm i vilken ordning det ska göras. Strunta i det andra som du ändå inte orkar göra. Kan du skära ner på verksamheten? Om du ändå inte orkar sköta det, så kanske du skulle kunna sänka ribban så lågt att du orkar över? Att försöka gång efter gång på en för hög ribba knäcker även den bästa.
Jag har sänkt min ribba tills jag orkade över, och jag vet flera andra som hamnat i återvändsgränd som gjort det för att komma ur. Det är bättre att göra en enda sak än att inte klara 10.