Socialt (mer om oss)

Att må "dåligt".

935 inlägg 203841 visningar 76 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Älgfoderodlare  
Tralsmo skrev:Som Ove skriver ovan så skiner solen nånstans.
Hoppas du hittar den igen älgfoderodlare.

Det har tagit nästan 2 år att våga berätta här, allt vad som skett. Nu vet ni.
Om o ifall det nu finns en bättre dag, återstår att se. Den blir ju vad jag gör den till.
Skogen finns ju fortfarande där, o den har alltid varit mitt liv o nöje.

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  

Som Björn Afzelius skrev;
"Det sägs att ovan molnen, är himlen alltid blå.
Men det kan va svårt att tro när man inte ser den " !

Även jag ser "gluggar" i molnen, men det saknas det lyft som gör resan mödan värd ! Än så länge !

Användarvisningsbild

Ove Lindberg  
#854601Hej igen. En annan sak som du vet mer än dom flesta. Skogen växer även i dåliga tider.
Mvh Ove Lindberg

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
Ove Lindberg skrev:Hej igen. En annan sak som du vet mer än dom flesta. Skogen växer även i dåliga tider.
Mvh Ove Lindberg

- Ja, o jag älskade att följa den utvecklingen. Det jag inte fattar, var att mitt x inte insåg den passionen o förstod att jag inte levde för något annat än vad jag kunde skapa o utveckla i min skog / för vårt tänkta framtida liv. Det nöjet gav även energi till allt annat. Men förgäves, tyvärr !

WarPeter  
Älgfoderodlare skrev:
Ove Lindberg skrev:Hej igen. En annan sak som du vet mer än dom flesta. Skogen växer även i dåliga tider.
Mvh Ove Lindberg

- Ja, o jag älskade att följa den utvecklingen. Det jag inte fattar, var att mitt x inte insåg den passionen o förstod att jag inte levde för något annat än vad jag kunde skapa o utveckla i min skog / för vårt tänkta framtida liv. Det nöjet gav även energi till allt annat. Men förgäves, tyvärr !

Otroligt tråkigt att läsa. Men nej, det har inte varit förgäves. Du lärde dig massor och imspirerade många av oss att tänka i alternativa banor.

Även djupa sår läker som tur är. Och när det börjat läka och du känner dig lite bättre så kommer du kunna skapa nya drömmar. Varför inte börja planera för att köpa en ny fastighet själv? Eller höra med någon annan som behöver hjälp att ta hand om sin skog. Att va ute och jobba fysiskt i friska luften får allt att läka bättre.

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#854636[quote="Älgfoderodlare"]

Mycket tråkigt att höra. 😥

Trevligt ändå du är här. Tack för det.
Fortsatt gärna, skriva och svara.
Uppskattas verkligen. 🌳 🌲 Dig som forumist, dina erfarenheter och experimeten.

Användarvisningsbild

skogshare  
Älgfoderodlare skrev:

Om o ifall det nu finns en bättre dag, återstår att se. Den blir ju vad jag gör den till.

Låt höstens dagg svalka heta sår och solen åter läka brustna hjärtan.
I morgon är en ny dag med nya möjligheter att vända blad och lägga mörkret bakom sig.
Fint att ha dig tillbaka, älgfoderodlare!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Älgfoderodlare skrev:
Zixten skrev:Mycket tråkig läsning, hoppas att det blir bättre och bättre, och att du kan fortsätta med ditt liv så som du själv vill ha det.

Måste vara dubbelt jobbigt, dels alla anklagelser och sen att se den man levt med förändras och må dåligt.

Tack igen ! Men, inget tyder ju på att det kan / verkar bli bättre. Det eskalerande som nu pågått i snart 2 år, begränsar allt av mitt soc. liv.
Att åka till jobbet är en fröjd ! Att komma utanför de 4 väggar jag annars är låst till. Vågar / vill inte riskera utebliven alibi.
För 10 dagar sen stod mitt x i över 20 min. o ringde, bankade, sparkade på min dörr, för att komma in o hämta det "stöldgods" hon tror jag tog den 13 / 7. Hon gav sig inte förrän hon hörde att jag ringde Polisen för råd o åtgärd. Då var det 3'dje gången på en månad.
Jag får ibland 10 - 20 sms / dag med anklagelser om nåt jag inte gjort. Så även fast vi är skilda, ger hon sig inte.
"Kaninkokerska" är bara förnamnet !

Lider med dig. Du kan inte flytta en tid utan att x-et vet detta.
Byt telefonnummer. Se till att adressändring är spärrad på skatteverket.

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
WarPeter skrev:
Älgfoderodlare skrev:
Mvh Ove Lindberg

Otroligt tråkigt att läsa. Men nej, det har inte varit förgäves. Du lärde dig massor och imspirerade många av oss att tänka i alternativa banor.

Även djupa sår läker som tur är. Och när det börjat läka och du känner dig lite bättre så kommer du kunna skapa nya drömmar. Varför inte börja planera för att köpa en ny fastighet själv? Eller höra med någon annan som behöver hjälp att ta hand om sin skog. Att va ute och jobba fysiskt i friska luften får allt att läka bättre.

Det värsta just nu, är rädslan, att inte våga åka upp till vår skog o fortsätta göra något. Jag vet ju aldrig vilka "nya" anklagelser som kan komma via vetskapen hon får att jag varit där. Den begränsningen kan jag inte komma runt, som det är idag. Hon förgör allt av mina planer o möjligheter till en framtid med den skog jag levt för att utveckla.
Så länge jag gjorde det, kan hon inte ha sett det. O när sen "vansinnet" tog överhand, lär jag knappast få större förtroende att göra något.

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
HannuRöj skrev:
Älgfoderodlare skrev:
Mycket tråkigt att höra. 😥

Trevligt ändå du är här. Tack för det.
Fortsatt gärna, skriva och svara.
Uppskattas verkligen. 🌳 🌲 Dig som forumist, dina erfarenheter och experimeten.

Tack själv ! Att jag avslutade tråden om mig o mitt sätt att sköta skog, var kanske lite överilat. Men den känsla av förtvivlan som just då fanns, hade ingen gräns ! Det jag såg var bara ett svart hål ut i intet. Allt jag värderat, trott på, gjort, togs ifrån mig på en sekund.
Men, jag är fortfarande här. Kanske finns det en dag då allt ser annorlunda ut.

Användarvisningsbild

rokon  
Älgfoderodlare skrev:
WarPeter skrev:
Älgfoderodlare skrev:
Mvh Ove Lindberg

Det värsta just nu, är rädslan, att inte våga åka upp till vår skog o fortsätta göra något. Jag vet ju aldrig vilka "nya" anklagelser som kan komma via vetskapen hon får att jag varit där. Den begränsningen kan jag inte komma runt, som det är idag. Hon förgör allt av mina planer o möjligheter till en framtid med den skog jag levt för att utveckla.
Så länge jag gjorde det, kan hon inte ha sett det. O när sen "vansinnet" tog överhand, lär jag knappast få större förtroende att göra något.

Verkligen illa det du fått vara med om, men det är sjuka handlingar som drabbar dig.
Glöm din plan här i livet den har kraschat vad gäller den gemensamma fastigheten. Se till at få till en försäljning, man måste alltid vara beredd att vända blad, livet är oförutsett. Frihet är det man kan åstadkomma, och där har varje dag nya möjligheter! Som en levande kännande människa så finns så mycket att finna glädje i, bara man kapar banden med kvarnstenen som är bunden till halsen. Gör dig fri! Byt plats och intresse! Sörj ej!
Ja ungefär så ser jag på det hela.

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
skogshare skrev:
Älgfoderodlare skrev:

Låt höstens dagg svalka heta sår och solen åter läka brustna hjärtan.
I morgon är en ny dag med nya möjligheter att vända blad och lägga mörkret bakom sig.
Fint att ha dig tillbaka, älgfoderodlare!

Fina ord ! Tack ! Jag söker ofta inspiration för att må bra. Jobbet är en sån del jag verkligen uppskattar. Ledigheterna är värre.
Men i allt, så finns det en del filmer som jag gärna återkommer till, de som har en djupare mening. Förståelig o ändå inte sorglig.
"The legend of Bagger Vance", är just en sån som manar till eftertanke o vilja !
Som här, där historia möter en önskad framtid;

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
rokon skrev:
Älgfoderodlare skrev:
WarPeter skrev:
Älgfoderodlare skrev:
Mvh Ove Lindberg

Verkligen illa det du fått vara med om, men det är sjuka handlingar som drabbar dig.
Glöm din plan här i livet den har kraschat vad gäller den gemensamma fastigheten. Se till at få till en försäljning, man måste alltid vara beredd att vända blad, livet är oförutsett. Frihet är det man kan åstadkomma, och där har varje dag nya möjligheter! Som en levande kännande människa så finns så mycket att finna glädje i, bara man kapar banden med kvarnstenen som är bunden till halsen. Gör dig fri! Byt plats och intresse! Sörj ej!
Ja ungefär så ser jag på det hela.

- Ja, många säger att vi ska sälja o göra oss av med det gemensamma. Samtidigt så är det där jag lagt mest tid o arbete att utveckla det jag känner mest för, skog o träd ! Kapar jag den tråden, lär jag inte hitta något motsvarande som kan ta den platsen. Vare sig i priset eller innehållet kan jag hitta nån annanstans. Det vi hade, vart mitt liv !
Jag har de eko. möjligheterna att lösa ut henne o ha detta för mig själv. Det jag inte vet, är OM jag får ha det så ? !
"Kaninkokerskor" är ju några man inte kan lita på.

Användarvisningsbild

plax  
#854666[/quote]

- Ja, många säger att vi ska sälja o göra oss av med det gemensamma. Samtidigt så är det där jag lagt mest tid o arbete att utveckla det jag känner mest för, skog o träd ! Kapar jag den tråden, lär jag inte hitta något motsvarande som kan ta den platsen. Vare sig i priset eller innehållet kan jag hitta nån annanstans. Det vi hade, vart mitt liv !
Jag har de eko. möjligheterna att lösa ut henne o ha detta för mig själv. Det jag inte vet, är OM jag får ha det så ? !
"Kaninkokerskor" är ju några man inte kan lita på.[/quote]

Det som du absolut inte ska göra är att sälja skogen!!

Säljer du/ni kommer det att bli ännu mera sorger att bearbeta. "Äkta skogstok" som du är lik många andra av oss här på sfo så är det i skogen som du hittar lugnet. Och för att bearbeta sorgen över livspartnern behöver du hitta lugnet igen.
En stor del i att du mår dåligt nu är p.g.a att du inte har kunnat vara i "din skog"

Jag som kraschade in i väggen 2.6 i i vår (utbränd) har varit i skogen så gott som dagligen i sommar och nu börjar jag känna mig redo att gå in i arbetslivet igen.

Skulle du kunna köpa ut henne och flytta dit? Jobbpendla?

Mvh Kjell

Tralsmo  
#854669När min farmor dog 1949 va farsan 18år.
Han tog den saken väldigt hårt. De va ju ett i klartext jävla supande på gubbarna på den tiden å farfar var ju ordentligt alkoholiserad så farsan å han va väl i princip okontaktbara sinsemelan.
Farsans tillflykt blev å var skogen å den gjorde nog hans tillvaro avsevärt lättare.

Annons:
Stihl
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).