Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14950 inlägg 4258170 visningar 232 följer Svara, dela mm...  

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#35835748 timmar fortfarande inte ett ljud från speditören. DHL har inte den blekaste var mitt paket är, vem som hämtat det eller om något har hänt "vi kan tyvärr inte hjälpa dig". Dessutom en ganska otrevlig dam som menade på att jag alltid kunde prova att återkomma på måndag, kanske visste de mera då.

jannee  
#358359"Normalt har DHL stenkoll på var godset är. När man lastat har man order på att meddela speditören detta. Utrymme, vikt och när godset är lastat. därpå får man nya order om man inte redan fått detta. Speditören meddelar då också i vilken ordning godset ska lossas
Troligtvis har DHL i sin tur sålt frakten till en annan speditör/åkare, denne kan i sin tur sålt transporten vidare. Inte alls omöjligt att en rumän eller annan utländsk transportör dyker upp med vagnen. Kan m.a.o. komma när som helst och vid vilken tid som helst på dygnet.
Kan även vara så illa att godset ännu inte är lastat, har du ringt leverantören.
Normalt RINGER speditören dagen innan leverans och meddelar vilken tid godset beräknas vara framme - detta är i alla fall DHLs policy.

husqvarna_med_sthil  
#358360Som sagt, man har inte den blekaste vem som kör. Det enda man vet är att det är hämtat 09:36 torsdag men inte vare sig vem som kör det eller var det befinner sig. Man har så att säga motsatsen till stenkoll, "nollkoll". Problemet för min egen del att jag planerat jobbet efter detta när det krävs en del för att kunna lossa.

Överenskommet att föraren skulle ta kontakt när han börjat köra men inte ett ljud från någon alls i överhuvudtaget.

Avståndet är 50 mil, det har inte förekommit några trafikstörningar längs de sträckor som är aktuella. Var är paketet, vem är ansvarig och vet ?

husqvarna_med_sthil  
#358361Vad gäller leverantören har jag svårt att få kontakt där men jag har precis börjat och det är lördag.

Användarvisningsbild

Erre  
#358367Vilken härva!
Hoppas det löser sig för dig!!

husqvarna_med_sthil  
#358368Nu har jag tillslut lyckats få tag i vd'n på kts och samma svar där, man har inte en aning vem som kör. Själv är jag inte hemma till veckan så jag antar paketet går på retur. Vad ska jag göra, kan ju inte ta ledigt från jobb när man inte vet och dessutom ligger jag ute till veckan och har inte råd men kanske möjlighet att ta en dag ledigt men vad hjälper det när ingen meddelar sig.

Slutsatsen får iaf bli att man har tappat bort mitt paket och räknar kallt med att jag ska stå stanby dag ut och in med lejd traktorförare som också behöver stå standby i fall lastbilen skulle dyka upp, inte alls vad vi kom överens om. Tråkigt men sant.

Användarvisningsbild

machonisti  
#358370Jävligt Erre hoppas ett skämt lättar upp!

Det lackar ju emot jul. Kanske själva tomtefar kan ställa upp. Den rackarn är ju expert på paket. :D

Användarvisningsbild

T Landström  
husqvarna_med_sthil skrev:Nu har jag tillslut lyckats få tag i vd'n på kts och samma svar där, man har inte en aning vem som kör. Själv är jag inte hemma till veckan så jag antar paketet går på retur. Vad ska jag göra, kan ju inte ta ledigt från jobb när man inte vet och dessutom ligger jag ute till veckan och har inte råd men kanske möjlighet att ta en dag ledigt men vad hjälper det när ingen meddelar sig.

Slutsatsen får iaf bli att man har tappat bort mitt paket och räknar kallt med att jag ska stå stanby dag ut och in med lejd traktorförare som också behöver stå standby i fall lastbilen skulle dyka upp, inte alls vad vi kom överens om. Tråkigt men sant.

Har du betalt vagnen?

husqvarna_med_sthil  
#358378Nej vagnen är inte betald och ska inte betalas innan man fått provköra den osv enligt företaget som säljer. Kan väl inte sticka under stol med att man blir grymt besviken. Nu vet jag inte om jag kan lossa när/om den kommer. Har ju iaf haft bra återkoppling från kts men leveransen har inte fungerat och visst kan jag ta att det blir problem osv, jag vet allt hur det kan krångla längs vägarna men man måste HÖRA AV SIG och oavsett så är det i dhl's policy att så ska ske oavsett så det är utan tvekan den som kör vagnen som begått ett rejält misstag och är den inte stulen utan dyker upp här kommer det vara en rätt dyster figur som far härifrån. Jag hade tagit ledigt från jobbet och hade hjälp som jag lejt tidigare för att detta skulle fungera smärtfritt för alla inblandade men som sagt, nu vet jag inte om jag kan lossa till veckan och inte törs jag heller leja in någon fler som står och kostar pengar när kontakten med föraren inte finns. Det är ju av yttersta vikt att man håller "linjen" öppen om sådant här ska fungera.

husqvarna_med_sthil  
#358379Ett sista inlägg i frågan i denna tråden (ber om ursäkt att jag tagit upp till detta). Om det fortsätter strula, ingen kontakt osv till veckan får de tillbaka vagnen (om de kan hitta igen den) och jag far och köper den som står i Timrå istället. Därifrån kan jag köra hem den med traktorn själv.

Hema  
kärrabol skrev:Den har stått vid en väg men den var inte ovanligt kvistig för att vara ett kantträd
Tur dom inte är så här
1450105936_image.jpeg

Har du någon mer fakta/historia om det där trädet eller är det ett hittepå-träd? Trodde inte en gran kunde bli så stor. :???:

jannee  
#358392Du kan nog bara vänta och se, vagnen kan t.o.m. stå på någon terminal någonstans längs vägen. Den dyker säkert upp inom sinom tid :mrgreen:
Kan t.o.m bli så att den hux flux står på din gårdsplan - större under har skett. :grin:
Enligt DHLs instruktioner MÅSTE de föranmäla godset - minst en dag i förväg för att kunden ska vara anträffbar och kunna skriva under. Chauffören får av DHL ditt uppgivna mobilnummer för att kunna ringa när han närmar sig = kontrollera att han är på rätt väg.
Har du ringt DHL i Örebro, där om någonstans bör de veta var ditt gods befinner sig, eller ge dig telenummer till RÄTT person (kontaktcenter).

Användarvisningsbild

halvproffs  
#358395Väldigt tråkig historia sånt här. En entreprenör skulle markbereda åt mig nu i höst, mob.nr. fanns så det var bara att slå en signal när det skulle ske.
Kommer hem från jobbet så är det markberett. Även i min körväg och jag skulle även ha lite mer berett än bara det området. Blir att ta dit grävare och återställa vägen som syntes hur bra som helst.

husqvarna_med_sthil  
jannee skrev:Du kan nog bara vänta och se, vagnen kan t.o.m. stå på någon terminal någonstans längs vägen. Den dyker säkert upp inom sinom tid :mrgreen:
Kan t.o.m bli så att den hux flux står på din gårdsplan - större under har skett. :grin:
Enligt DHLs instruktioner MÅSTE de föranmäla godset - minst en dag i förväg för att kunden ska vara anträffbar och kunna skriva under. Chauffören får av DHL ditt uppgivna mobilnummer för att kunna ringa när han närmar sig = kontrollera att han är på rätt väg.
Har du ringt DHL i Örebro, där om någonstans bör de veta var ditt gods befinner sig, eller ge dig telenummer till RÄTT person (kontaktcenter).

Tack för bra information ! Du har förstås också rätt, större under har skett. Jag hittar inget separat nummer till Örebro utan hamnar bara hos en central kundcervice. Det är lika bra att vänta tills på måndag och hoppas att man får tag i grejerna då. Nu ringde chefen min och funderade om jag kunde hjälpa honom på hemmaplan på måndag istället för att fara norrut och då passade jag på att ta med ett vilkor "fara hem och lossa vagn om det behövs". Nu ska jag bara försöka hitta traktorförare, blir nog inte lika enkelt men det finns ju traktorer så det skulle väl vara fan, jag har ju hela morgondagen på mig att ragga tag i någon :smile:

Har precis varit upp och tittat på avverkningen och plockat reda på en fin julgran vi ska klä tillsammans i familjen. Det ordnar sig nog med leveransen, på något vis men man måste få reagera när man möts av ett sådant extremt nonchalant beteende från fraktföretaget.

Halvproffs : ja kommunikation eller snarare brister i den ställer nog till med allt för mycket jäkelskap. Tråkigt på din väg och mycket jobb, helt i onödan. Jag hade blivit lika besviken jag också ! Fick du tag i markberedaren och frågade varför han ej hört av sig ?

Användarvisningsbild

T Landström  
halvproffs skrev:Väldigt tråkig historia sånt här. En entreprenör skulle markbereda åt mig nu i höst, mob.nr. fanns så det var bara att slå en signal när det skulle ske.
Kommer hem från jobbet så är det markberett. Även i min körväg och jag skulle även ha lite mer berett än bara det området. Blir att ta dit grävare och återställa vägen som syntes hur bra som helst.

Här omkring så blev ett nyplanterat område markberett... Vet inte om det kan ha o gjort med att det inte va svenskar som körde markberedaren...

Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).