Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14928 inlägg 4226560 visningar 232 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#354003Hahaah.
Klockrent Jens.
Hade du inte haft stihl kängor hade jag gissat på stihl kalsonger. För minst ett stihl plagg har du väl jämt! :wink: :mrgreen:

Användarvisningsbild

totte  
#354014Stihlfullt!

Hema  
sundelius skrev:Det är faktiskt en fantastisk känsla. Har haft och tränat travhästar i min ungdom.
När dom någon gång vann var tillfredställningen total.
För skogstokar är det ungefär som när hela vinterns gallringsområde är färdigt och man står i änden och bara njuter :smile:

Du menar som när man läser en spännade bok och boken precis tagit slut och man står där och undrar vad ska man göra nu och vad "tomt" det kändes helt plötsligt? ;)

Användarvisningsbild

sundelius  
Hema skrev:
sundelius skrev:Det är faktiskt en fantastisk känsla. Har haft och tränat travhästar i min ungdom.
När dom någon gång vann var tillfredställningen total.
För skogstokar är det ungefär som när hela vinterns gallringsområde är färdigt och man står i änden och bara njuter :smile:

Du menar som när man läser en spännade bok och boken precis tagit slut och man står där och undrar vad ska man göra nu och vad "tomt" det kändes helt plötsligt? ;)

:grin:
Nja då funkade liknelsen sådär

Hema  
#354041Själv har man varit ute och fyllt igen lite potthål som bildades efter några dagars ihållande regnväder. Kommer bli fortsättning imorgon om vädret tillåter. Det var skönt och friskt idag.

Krokmark  
#354051Idag eldade jag för första gången på 7 månader i huset (totalrenovering)
Var lite spännande och se om allt var tätt och fungerade som det skulle.
Tömde sedan hästsläpet som var breddfullt med skräp för att sedan avsluta dagen med 2-3 timmars häatkörande på julmarknaden i grannbyn.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Krokmark skrev:Idag eldade jag för första gången på 7 månader i huset (totalrenovering)
Var lite spännande och se om allt var tätt och fungerade som det skulle.
Tömde sedan hästsläpet som var breddfullt med skräp för att sedan avsluta dagen med 2-3 timmars häatkörande på julmarknaden i grannbyn.

Kan tänka att det kändes bra. Finns inte bättre varme än den från ved, isär om den är självproducerat.
Fick du ingen bild av hästkörandet. Hade varit trevligt att se :grin: Var det med vagn eller kälke?

Användarvisningsbild

Vardon  
#354055Jag får nog dra till med att kunna para ihop 39 par strumpor och inte få en liten udda över utan att allt gick jämnt ut. Tror jag aldrig hänt mig innan...

Re: Sv: Dagens prestation

Krokmark  
#354057Tyvärr ingen bild då jag hade full upp med körningen.
Frugan tog inget heller... :(
Här är det barmark, 3 plusgrader och småregn så det var med vagn idag.
Hade gärna haft några dm snö och kört släde istället men i södra Sverige så inträffar det max 1 gång per 20 år...

Användarvisningsbild

Erre  
#354131Röjt ett par timmar i ösregnet.
Å när man kommer hem lagom trött å genomblöt så har frugan gjort saffranslängd i drivor!!!
Win!!!
Så det är hennes prestation som ska hyllas! :grin:

Användarvisningsbild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#354134Härligt med sånt när man kommer hem!

Hema  
Erre skrev:Röjt ett par timmar i ösregnet.
Å när man kommer hem lagom trött å genomblöt så har frugan gjort saffranslängd i drivor!!!
Win!!!

Gött o höra att du har det bra, men att lägga upp en sådär läskande bild, det är nästan lite retfullt. :grin:

Användarvisningsbild

T Landström  
#354153Inte mycket till prestation...men blev en 2,5 timmars tur i skogen...och vilken skön känsla det är när man kommer fram till ett bestånd som man för 10 år sedan va med och avvecklade fröträden och nu ska man snart dit och röja... Den tillfredsställelsen jag kände när jag stod där är nog bättre än sex ;)

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Win!!!

Ja du har det bra, får jag säga :grin: Jag fick koka middag, hjortstek med brun sås och potatis och servera, samt baka sex bröd och senn diska och steda, och när jag lade sista hand på jobbet, tittade min fru bort från boken hon läser och sade: "Ska jag hjälpa dig, du" :D :D Inte ofta jag skrattar så gott som jag gjorde då. Men, hon jobbar varje dag och jag har bara trevligt som pensionär, så i hälgen får hon ta det lite lugnt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Win!!!

I brist på fru får jag nyttja bakmaskinen istället. Så efter 2,5 timmars röjning i snöblask, så blev det nybakt bröd istället för min del.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).