Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14872 inlägg 4199346 visningar 231 följer Svara, dela mm...  

Re: Dagens prestation

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349426Jag sätter en skylt där du skall tippa det, går det bra på lördag??

isteskog  
#349427Mangan! Det är GRATIS om du hämtar själv!! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349429Men se till att sköts det snyggt, ty sådan hämtning fordrar egentligen täkttillstånd...:-SS
/Niklas

Användarvisningsbild

anersimyra  
#349481Åter ( stapplande ) i skogen efter måndagens " flygtur ".. :smile:

Hema  
anersimyra skrev:Åter ( stapplande ) i skogen efter måndagens " flygtur ".. :smile:

Helt rätt, upp i sadeln igen!

Blivande snickare  
#349487Skogsforums stålman! :grin:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
anersimyra skrev:Åter ( stapplande ) i skogen efter måndagens " flygtur ".. :smile:

Gott att höra! Vi fick ju alla en påminnelse till sekerhetstänkande av din berättelse om hur farligt vinschning faktiskt kan vara. Sågen är farlig, men det kan vinschen ochså vara. Själv har jag förlorat en kompis till sågen och två till vinschen samt en som lever, men aldrig kommer i jobb igjen efter vinschhaveri.

Hema  
JensSkoog skrev:

Gott att höra! Vi fick ju alla en påminnelse till sekerhetstänkande av din berättelse om hur farligt vinschning faktiskt kan vara. Sågen är farlig, men det kan vinschen ochså vara. Själv har jag förlorat en kompis till sågen och två till vinschen samt en som lever, men aldrig kommer i jobb igjen efter vinschhaveri.

Vad har det varit för vinschar och/eller vinschtyper? (otrevligt och beklagar)

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#349540Fick rop om hjälp i morse. En grupp ungdomar som har friluftsliv var utan lärare idag, och behövde program. Jag tog dom ut i skogen och gav dom en grundkurs i röjning, med yxa, såg och grensax. Blev ett par mycket trevliga timmar med sju flickor och en pojk, men några av dom gret nästan när dom skulle ta ner dom snygga småträden som det finns 20 på kvadratmeteren av :lol:

Hema  
#349541De ser väldigt engagerade ut, kul och se!

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Hema skrev:Vad har det varit för vinschar och/eller vinschtyper? (otrevligt och beklagar)

Den sista var en kusin av mig, som fick en bit av en gammal, sliten vinsch i huvudet när hela skiten gick sönder. Det ena fallet där en dog skedde när gammal och rostig wire rök, och en grov tall rullade över kompisen. Det andra fallet skedde när en gran hakade sig i en stubbe under vinschning och när han skulle få lossnat den, öppnade sig den hemmagjorde wirestroppen som han använde hellre än kätting och rev han sönder i magen - han stod väl över stocken och bröt med en massavedsbit och hade hårdt drag på.
Får väl säga nu, många år efter, att det inte var vinschens fel i några av fallen, men hellre snålhet och dumhet som vållade det, och jag blir sjuk när jag ser någon vinscha med sliten, rostig wire eller hempulade wirestroppar.

Hema  
#349544Hua, hemska öden. Lät som om de var scener tagna från en skräckfilm.

skogsterri  
#349627Den ena gaveln avslutad idag och nästan all inredning uppe! 8)

Användarvisningsbild

bodaedet  
#349631Fått Forestlink installerat i skördaren, satt halva dagen och uppgraderade dumburken med diverse mjukvaror. Sedan fick man plocka bort en massa för att Forestlink skulle få plats. Men nu funkar det fint, blir en förbättring helt klart, nu är det bara skotaren kvar[emoji33]

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Fällde en problemtall vid säterstugan. Gick bra! :smile:

Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).