Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14872 inlägg 4199252 visningar 231 följer Svara, dela mm...  

Re: Sv: Dagens prestation

Bengt.Svensson  
molnia skrev:skrivit tentamen i "hållbart familjeskogsbruk del 1". blir nog inte av att jag går 2;an redan till våren

Den kursen gick jag för ett tag sen, riktigt bra kurs! Dock handlade del 2 lite mycket om logistik och ekonomi så jag gick aldrig den. Men del 1 tyckte jag mycket om.

Re: Dagens prestation

axwell  
#349138Det kunde ha gått riktigt illa, tänk om du hade varit utan motorsågskortet. :roll:

Sen kan det spekuleras i om du hade stått närmare eller längre ifrån utan kortet.

Mao. "shitt happens", det gäller att inte ha otur även man själv tycker att "det är lugnt".

Användarvisningsbild

anersimyra  
#349143Ja fy fan..stället där trädet spännde var dolt av grangrenarna, lärdomen är att inte vistas i närheten av stammen under någon del av vinschningen.. :???:

Blivande snickare  
#349150Huff, lät lite väl spännande det det där! :surp:

Jag tror jag talar för oss alla när jag säger att du ska tacka din kollega från vår sida åxå, forumet skulle inte va det samma utan dig! :grin:

Användarvisningsbild

T Landström  
#349159En stilla fråga... ;) Vad har motorsågskortet med vinschning att göra??? :shock: ;)

Användarvisningsbild

anersimyra  
Blivande snickare skrev:Huff, lät lite väl spännande det det där! :surp:

Jag tror jag talar för oss alla när jag säger att du ska tacka din kollega från vår sida åxå, forumet skulle inte va det samma utan dig! :grin:
Arbetskamraten skämdes en smula då han " frös fast " i hytten, jag fick skrika åt han och instruera hur han skulle få loss mig.. :surp:

Användarvisningsbild

T Landström  
anersimyra skrev:
Blivande snickare skrev:Huff, lät lite väl spännande det det där! :surp:

Arbetskamraten skämdes en smula då han " frös fast " i hytten, jag fick skrika åt han och instruera hur han skulle få loss mig.. :surp:

Det där känner jag igen...
När jag fastnade med byxorna i spikbänken på jobbet och ramlade baklänges och bröt handleden så skrattade min först kollega när han skulle hjälpa mig... Han trodde jag "jålade" mig...

Användarvisningsbild

sundelius  
#349163God bättring både till myran och tomten och ett tack till dig myran att du delar med dig ^:)^

Bra att få en påminnelse då och då om att det går fort när det går galet

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349168Och att ingen är helt immun mot olyckor, oavsett hur erfaren eller kunnig man är. Använd de skydd som finns.

Simon.M  
#349169börjat hugga för denna säsong idag. torrt o fint att köra i skogen nu :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Vardon  
#349176Fått igång den gamla trilskandes skogsboxern. Nya bränslefilter gjorde susen, fyllt på kylvatten och spänt fläktremmen så nu kokar den inte direkt. Dock verkar det försvinna kylvatten, det brukar vara dåligt. Tappat ur den några liter vattenblandad hydraulolja och fyllt på så nu låter den bättre i kranen med. Dessutom offrat en gammal sydväst som skydd för all droppande hydraulolja. Får nog bli renoveringar som nästa projekt, alternativt anmäla den till socialtjänsten och försöka få vårdnaden om den :)

Användarvisningsbild

Re: Sv: Dagens prestation

molnia  
Bengt.Svensson skrev:
molnia skrev:skrivit tentamen i "hållbart familjeskogsbruk del 1". blir nog inte av att jag går 2;an redan till våren

Den kursen gick jag för ett tag sen, riktigt bra kurs! Dock handlade del 2 lite mycket om logistik och ekonomi så jag gick aldrig den. Men del 1 tyckte jag mycket om.

jasså då har jag bara lyssnat på valda delar, trodde 2;an var den intressanta delen.
började läsa för jag ville lära mig mer om gallring och kunna välja rätt där. men de jag läste nu i 1;an var inte något sådant men jag ångrar inte att jag läste. har fått höra att 2;an innehåller mer med skogsvård och det lockar mig.

axwell  
T Landström skrev:av T Landström » Idag, 19:17
En stilla fråga... ;) Vad har motorsågskortet med vinschning att göra??? :shock: ;)

Å ursäkta, skall försöka att inte ironisera mer runt universallösningen för att förbygga alla olyckor inom branschen :oops: :oops:

Användarvisningsbild

T Landström  
axwell skrev:
T Landström skrev:av T Landström » Idag, 19:17
En stilla fråga... ;) Vad har motorsågskortet med vinschning att göra??? :shock: ;)

Å ursäkta, skall försöka att inte ironisera mer runt universallösningen för att förbygga alla olyckor inom branschen :oops: :oops:

haha...ingen fara... ;) Jag bara undrade...kanske skulle behövas ett körkort för vinschning oxå... ;)

axwell  
T Landström skrev:haha...ingen fara... ;) Jag bara undrade...kanske skulle behövas ett körkort för vinschning oxå... ;)

Lugn, det kommer nog även för skogen.
X_X

Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).