Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14897 inlägg 4223089 visningar 231 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

machonisti  
#348696Bra gjort, Jens!
Ser att ni gjutit en vägg som skydd för pumpkärran :D

Användarvisningsbild

molnia  
#348727skrivit tentamen i "hållbart familjeskogsbruk del 1". blir nog inte av att jag går 2;an redan till våren. så om jag har klarat tentamen idag så har jag ledigt från studierna nu. \M/ Syrrans husbygge får prioriteras till våren så jag hoppas läsa 2;an till hösten.
sedan hann jag med lite svetsning på ett litet traktorprojekt, men far hade rymt med traktorn så jag kunde inte bli klar.
Senast redigerad av molnia fre 30 okt 2015, 22:55, redigerad totalt 1 gång.

Re: Sv: Dagens prestation

stefanm  
#348728Inte idag men i onsdags tog jag tag i lite eftersatt röjning i kanten av en myr. Tyvärr har inte marken frusit nog för att man ska kunna gå ovanpå än. Det positiva är att det antagligen har hunnit frysa på mer innan jag ska tillbaka och fortsätta

Edit:efterbilden hamnade visst först, hoppas det syns skillnad ändå

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348800Idag har jag trampat gräs. Tog några före och efter bilder.

Edit: Fast de hamnade visst i fel ordning.
/Niklas

Användarvisningsbild

ananders  
#348801Rullat ner 6 m3tr ved i källaren idag, så nu klarar det sig minst till nyår beroende på vädret .

jannee  
#348803Inte lite möglig, men torr?

Användarvisningsbild

ananders  
jannee skrev:Inte lite möglig, men torr?

Det som ligger i mitten är lite fuktigt men ute i kanterna är den torr.

Blivande snickare  
#348827Bra jobbat Niklas! :)

Användarvisningsbild

T Landström  
#348839Jag har städat och möblerat om lite i firmabilen...
Jag hoppas vi snart får nya bilar... ;)

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Blivande snickare skrev:Bra jobbat Niklas! :)

Tack så mycket!
/Niklas

Användarvisningsbild

totte  
Niking skrev:
Blivande snickare skrev:Bra jobbat Niklas! :)

Tack så mycket!
/Niklas

Gräsligt fint! :grin:

husqvarna_med_sthil  
#348964Tog och lagade låsningen till hitchkroken på Trulle så nu fungerar det som vanligt igen. Sprinten hade lossnat och kolven som åkt på sida så bara ena låsningen gick i men då med snespänn så att säga.

Passade på att spänna upp vajern till handbromsen på sambons bil samt satte fast den ordentligt inför ombesiktning. När detta var klart for jag upp på skiftet för att skaffa mig en känsla av vad och i vilken ordning saker och ting ska göras och som vanligt inser jag att det finns hur mycket som helst och att arbetet behöver struktureras på något vis och det är lätt att bli rådvill men kom iaf fram till att jag behöver städa lite samt hugga och fixa i ordning lite stickvägar inför kommande huggningar. Har också starka funderingar på att höggallra en plätt på en knapp hektar... svårt att veta hur man ska göra, mycket svårt att fatta en del beslut. Röjning finns det iaf om det blir allt för mycket funderande och för lite göra :grin:

Användarvisningsbild

T Landström  
#348967Helgen prestation blev att städa och möblera om lite i skåpet på firmabilen...

Användarvisningsbild

Erre  
#348969En bra dag!!
Började med att vara en bra partner å tog morgonrycket med ungarna, sovmorgon för frun.
På förmiddagen när den lille grabben tog en sovstund så stack jag ut å högg lite väg igen ett par timmar.
Lunch sen utflykt med hela familjen till lekplatsen här hemma.
Å rundade av eftermiddagen med att ta store pojken med mig på jakt. ( nja jakt å jakt. Vi hade iallafall med oss en bössa, men vi fikade det mesta av dom 25 minuterna vi var ute. :grin:)

Amatörhuggare 62  
#349015Tagit mig ur denna gamla " Göl "
Torrskodd !

Med både Groten, och Grävmaskin.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).