lör 17 okt 2015, 18:12#346715För någon vecka sedan när jag kapade lite grenar för att öppna upp ett stickspår till grannen, så höll jag på att snubbla över några rötter. Upptäckte att trädet var påväg att blåsa omkull nästa gång en kraftigare vind skulle göra besök. Inte så farlig i sig,men i fällriktningen hänger vår luftburna telefonkabel. Sedan blev jag sjuk i influensan.
Men idag kände jag att det var dax att ta itu med trädet. Tyvärr gick det inte att fälla i önskad riktning då det stod träd ivägen. Tur i oturen så var det trädet som stod i önskad fällriktning beskaffat med dubbeltopp. Mina erfareneheter av stormar är att dubbeltoppsträden lever farligt. Fällde dessa träd, säkrade upp det halvlösa trädet med vajerspel och allt föll precis där det skulle.

Fann även att ett annat träd längs telefonledningen som blåst omkull och precis missat tråden. Så totalt två träd fällda och tre stycken kvistade och adapterade + lite risstädning. Resultatet blev att jag håll på o dö, den lilla kondition som jag haft någon gång i mitt liv har gett sig av. Nästan så pinsamt att man funderade på att lämna in sågarna med anledning att jag inte var värda dem..

Kommer få go värk i kroppen imorgon, det är säkert det. Tyckte att 339:an gick väldigt bra efter ett litet tag, klart den trivs ju helt klart bäst som kvistningssåg.
//Henke månskensskogsbonde