Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14897 inlägg 4223046 visningar 231 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
JensSkoog skrev:
Erre skrev:Tog snabblunch och hann fila tre kedjor. :smile:.

Är det filsmorning eller käftsmorning i buteljen till vänster :lol:

Resterna av en "lushund" som min kollega kallar en lättöl. :wink:
Det gick i truten alltihop! :grin:

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346659Gårdagens prestation vara att lyckas få hemlevererat fyra gruslass, kränga på bandet på grävaren
och planera ut sagda gruslass samt de jag redan kört hem själv.
Nu saknas det några lass och i väntan på dem ska jag kolla på stockbordet.

TS
Användarvisningsbild

machonisti  
#346680Påbörjat säsongens gallring!

Användarvisningsbild

ananders  
#346688Varför utsätta sig för detta h-lvete!!.

Användarvisningsbild

Erre  
ananders skrev:Varför utsätta sig för detta h-lvete!!.

Nu snackar vi prestation!!
Enligt dom gamla visa här i byarna (männen i hushållet) åldras man minst 5 år per besök, det ska även påskynda dom grå håren på knoppen ngt kopiöst.
En viss folkskygghet brukar smyga sig på en, men den påstås släppa efter minst en hel dag ensam i skogen. :wink:

Användarvisningsbild

ananders  
Erre skrev:
ananders skrev:Varför utsätta sig för detta h-lvete!!.

Nu snackar vi prestation!!
Enligt dom gamla visa här i byarna (männen i hushållet) åldras man minst 5 år per besök, det ska även påskynda dom grå håren på knoppen ngt kopiöst.
En viss folkskygghet brukar smyga sig på en, men den påstås släppa efter minst en hel dag ensam i skogen. :wink:

30 min att hitta p-plats, 70 minuter att komma in, 3 timmars shopping och hittills 30 min i kassakö.

Användarvisningsbild

Erre  
#346695Aj aj.
Du behöver minst en hel helg till fritt förfogande ( dvs fri lek) för att återhämta dig!!
Hälsa sambon/frun det. :grin:

Användarvisningsbild

ananders  
Erre skrev:Aj aj.
Du behöver minst en hel helg till fritt förfogande ( dvs fri lek) för att återhämta dig!!
Hälsa sambon/frun det. :grin:

Det blir skogen imorgon 8) .

6 till före i kön :cry: .

Användarvisningsbild

ananders  
#346701Äntligen ute, visserligen fattig som en kyrkråtta :roll: .

isteskog  
#346702Ibland finns det fördelar med att vara singel ..... :wink:

Användarvisningsbild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346705Lasta hela vedhögen som inte legar på grusplan sen i våras, den fick inte plats då. Men nu har vi hunnit elda upp ett halvt fack och resten travde jag in i huset på alla möjliga ställen. Väldigt skönt att få undan högen före snön.
Högen var på drygt 2 kubik och hade klarat sig bra på gården, lite vitmögel på det som legat mot gräset.

Men törs k appt tänka på hur många vddträn man lyft idag, från högen till släpet till stapeln! :shock:

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346707Slutmålat mina gränser för i år. Nästa år blir det att slå ner några hundra djupimpregnerade gränsstolpar och måla dessa.

Efter jag målat klart, röjde jag fram en fin stenmur, som börjar vid tomten.
/Niklas

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Uvskogen skrev:Men törs k appt tänka på hur många vddträn man lyft idag, från högen till släpet till stapeln! :shock:

Jag brukar leverera ved till min syster i Skåne för en billig penning. När jag bad om ett svar på antalet gånger jag flyttat varje vedträ började hon fundera och nämnde 4 ggr inkl de två hos henne. Hur fel man kan ha - men det gick upp ett ljus och hon bjöd på middag två dar i rad. :grin:

Hema  
#346715För någon vecka sedan när jag kapade lite grenar för att öppna upp ett stickspår till grannen, så höll jag på att snubbla över några rötter. Upptäckte att trädet var påväg att blåsa omkull nästa gång en kraftigare vind skulle göra besök. Inte så farlig i sig,men i fällriktningen hänger vår luftburna telefonkabel. Sedan blev jag sjuk i influensan.

Men idag kände jag att det var dax att ta itu med trädet. Tyvärr gick det inte att fälla i önskad riktning då det stod träd ivägen. Tur i oturen så var det trädet som stod i önskad fällriktning beskaffat med dubbeltopp. Mina erfareneheter av stormar är att dubbeltoppsträden lever farligt. Fällde dessa träd, säkrade upp det halvlösa trädet med vajerspel och allt föll precis där det skulle. :)

Fann även att ett annat träd längs telefonledningen som blåst omkull och precis missat tråden. Så totalt två träd fällda och tre stycken kvistade och adapterade + lite risstädning. Resultatet blev att jag håll på o dö, den lilla kondition som jag haft någon gång i mitt liv har gett sig av. Nästan så pinsamt att man funderade på att lämna in sågarna med anledning att jag inte var värda dem.. :)

Kommer få go värk i kroppen imorgon, det är säkert det. Tyckte att 339:an gick väldigt bra efter ett litet tag, klart den trivs ju helt klart bäst som kvistningssåg.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Testade att montera mina första väggspån som jag sågade och laserade tidigare.
En bekant menade att det är MasiAmerikansk-design, och det låter för mig mkt positivt
så det uttrycket sporrar mig till att fortsätta med detta experiment.
Levererade första vedsäcken åt kund idag & fick sälja en till direkt, några säckar till ska bort ännu
fåse om de som bokat även hämtar, det vet man inte så säkert.
Kollade lite på grävjobb för nästa säsong och ett som jag kanske gör i år.
Åkte sonens mysiga jänkepickis och kände habegäret växa.

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).