Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14897 inlägg 4223291 visningar 231 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
Mangan skrev:
JensSkoog skrev:Haft ett gäng ungar på skogdag där dom ochså började plantering på ett hygge från i somras. Dom har gjort visit tidigare, och var mycket duktiga med såg, yxa och planteringsrör :grin:

Hur mycket vill du ha för att få mina barn lika intresserade???

Du vet, det här jobbet gör jag gratis och som lön får jag röja och steda i skogen, jobba med dikesrensning och allt annat som är trevligt för en tjock och lat gubbe :lol: :lol:
- men om du tar med barnen en sväng, så ska dom få prova sig. Inte många som hänger med huvudet på våra skogdagar så länge dom får göra sakor och släpper lyssna till vuxna som tjatar och masar hela tiden :wink:

isteskog  
#345578Sälg är det jävligaste som finns att röja i! Fastnar i sele, kläder, hjälm och i allt annat. Man får kapa den i stumpar och trampa ner den i backen för att kunna fortsätta röja. Sälgen är ett elände, men bra för insekterna.

skogshasse  
#345617nu har man skrivit iw svets prov på mma mig-mag tig svart vitt och rör får veta hur det har gått nästa vecka.

Hema  
skogshasse skrev:nu har man skrivit iw svets prov på mma mig-mag tig svart vitt och rör får veta hur det har gått nästa vecka.

Det går nog bra ska du se. :)

Användarvisningsbild

Karlsson_98  
#345685Hjälpte en bekant att köra ut några lass.
Var precis traktorn orkade ta sig upp för backen med 10% lutning :grin:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#345751Körd 36 mil varje väg för att få på plats ny braskamin i min sons stuga i Trysil. Blev en lång dag. :wink:

Hema  
#345759Vilken fin utsikt han hade från soffan och en kamin kommer nog värma gott. :)

PS: Varje väg = enkel väg : DS

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Hema skrev:Vilken fin utsikt han hade från soffan och en kamin kommer nog värma gott. :)

Tackar Hema :grin: Jag gör mitt bästa, men jag ser ju att det blir "norsksvenskisk" lite för ofta. Men, som den envisa gamla gubbe jag är, så överger jag inte mitt svenskskrivningsprojekt :lol:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
isteskog skrev:Sälg är det jävligaste som finns att röja i! Fastnar i sele, kläder, hjälm och i allt annat. Man får kapa den i stumpar och trampa ner den i backen för att kunna fortsätta röja. Sälgen är ett elände, men bra för insekterna.
Slutaharoligt skrev:Har idag slitigt för att försöka göra något av ett bestånd som endast består av asp, sälg och en och annan björk.
Höll på att bryta ihop och slänga sågen åt .. innan vi tog lunch. Allt föll åt fel håll, fastnade i mig, selen eller sågen, alternativt fastnade i kronorna så det inte föll alls.
Som chefen sa; "det är säkerhetsavstånd på henne idag". :mrgreen:

Kan bara samstämma, even om jag ochså ogillar hasselkär. Men dom är gärna avgränsade så det går att vandra i ring och få ner allt, men sälgen tar aldrig slut. Upptäckte ett sälgkrat i dag som jag ska gästa när jag får tid, men jag ser inte fram emot det :mrgreen:

Hema  
JensSkoog skrev:
Hema skrev:Vilken fin utsikt han hade från soffan och en kamin kommer nog värma gott. :)

Tackar Hema :grin: Jag gör mitt bästa, men jag ser ju att det blir "norsksvenskisk" lite för ofta. Men, som den envisa gamla gubbe jag är, så överger jag inte mitt svenskskrivningsprojekt :lol:

Tycker du ska ha en eloge, att du skriver så bra som du gör. Hade det varit omvända roller så hade jag fått skämmas. :)

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345847Samma här Jens, en stor eloge till din svenska :-BD Din svenska gör att att man undrar om det inte är en del fel i det svenska språket. Mitt favoritexempel här är ordet "rolig" som vi svenskar har fått helt om bakfoten. Motsatsen till "rolig" borde ju vara "orolig" men så är det inte i svenskan, medan däremot i danskan och även i norskan betyder "rolig" "lugn" eller "stille", "harmonisk" osv.

Användarvisningsbild

Göt  
#345870Ja visst tittar norrmännen lite konstigt på en när man tycker att allting är så roligt :mrgreen:

Du skriver mycket bra Jens. :-BD
Fast jag tycker inte att det gör något när dina landsmän skriver på norska ^:)^ \M/
Blir faktiskt glad för det....
\M/ \M/

ulfgustav  
#345871Idag har jag bla varit och burit utsättningsfisk till en tjärn inom fvo, snickrat en del, sedan som avrundning på dagen så har jag fällt en gårds gran som var sjuk. Rotsnitt 70 cm och granen var 37 år, inget att såga hamnar på vedbacken, risig som f´n har bränt två stora eldar med ris så nu är det nästan städat också.

Jim_the_one  
#345874Kommer bli en prestation att klyva den där granen också. Men den kommer nog brinna rätt bra i pannan sen.

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345881Årets stora prestation blev att siktröja alla mina gränser, totalt ca 12-13 km gräns. Dagens avslutande bit blev gränsen mellan min avstyckade privatbostad och min och syrrans samägda skogsfastighet.

Visserligen återstår det 1-2 sprayburkar Longlife att måla, men fick slut på färgen.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).