Essentially, all models are wrong, but some are useful. (George E P Box, 1979)
Socialt (mer om oss)
Dagens prestation
mån 21 sep 2015, 18:00#342909Den fantastiska skördemånaden fortsätter. Idag pressades det 8 liter äppelmust och slungades 30 kg honung.
mån 21 sep 2015, 21:12#342940
Hur har biodlingen varit för Er i Sverige i år, @lfq ? Vet att många här har haft tråkigt eftersom det har varit kallt og elende och rent för mycket regn.
lfq skrev:Den fantastiska skördemånaden fortsätter. Idag pressades det 8 liter äppelmust och slungades 30 kg honung.
Hur har biodlingen varit för Er i Sverige i år, @lfq ? Vet att många här har haft tråkigt eftersom det har varit kallt og elende och rent för mycket regn.
Jack of all trades, master of none!
tis 22 sep 2015, 06:15#342963Generellt har det varit en dålig säsong även om vintern var relativ mild. De kupor som stod nära rapsfält klarade sig bra och vi (ena sonen) fick hyggligt med den sorts honung. Den kyliga våren gjorde att nektarn inte steg och det drabbade övriga odlare. Det blev förstås inte bättre med en kylig sommar men vi har väntat med en del av slungningen tills nu för att ta tillvara den varma sensommaren. Annars brukar man köra den sista slungningen i slutet på augusti.
Essentially, all models are wrong, but some are useful. (George E P Box, 1979)
tor 24 sep 2015, 20:05#343260Nu tröttnar jag på Yr-vädret. Röjde i regn tirsdags, röjde i störtregn onsdags och hade 32 ungar i skogen i dag med regn mestadelen av dagen och senn störtregnade det igen 😡 Men på Yr lovade dom dagar med lite moln och lite sol! Men, prestationen är ju att om bara jobbet är trevligt, så skiter man i vädret och eldar i spisen efteråt
Jack of all trades, master of none!
tor 24 sep 2015, 20:20#343265Kör också YR, tycker att de lyckades bäst med sina prognoser men nu på sistone har det varit katastrofdåligt
Har ju som snickare möjlighet att spara inomhusjobben till riktigt usla dagar men i höst har det blivit fel nästan varje gång man planerat efter YR
😡
Har ju som snickare möjlighet att spara inomhusjobben till riktigt usla dagar men i höst har det blivit fel nästan varje gång man planerat efter YR
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
tor 24 sep 2015, 20:53#343274En dag i skogen med röjsågen.
När jag gick upp idag så regnade det. Funderade om jag skulle åka till jobbet istället. Kollade på Klart och Vackert väder. Dom lovade bara lite regn på morgonen. Valde skogen som väl var. Regnet slutade tidigare än utlovat.
När jag gick upp idag så regnade det. Funderade om jag skulle åka till jobbet istället. Kollade på Klart och Vackert väder. Dom lovade bara lite regn på morgonen. Valde skogen som väl var. Regnet slutade tidigare än utlovat.
tor 24 sep 2015, 21:05#343280letat elfel till bostaden ikväll i 1,5 timme. kom hem sent 20:20 och upptäckte att det inte fanns el någonstans. letade och till slut upptäckte jag att det endast lyste i vedskjulet på hela gården. hittade inga trasiga säkringar. efter hjälp från fadern med mätinstrument kunde vi konstatera att korna hade gått och viftat med svansen så att en huvudbrytare hade slagit ifrån på en stolpe. ..
tor 24 sep 2015, 21:37#343288Det var inte det vanligaste felet precis.
Så brytaren var inte låst antar jag, för det hade dom väl ändå inte klarat.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
fre 25 sep 2015, 07:25#343326
Tack för morgonens skrattanfall molnia!!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).