Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14953 inlägg 4263754 visningar 232 följer Svara, dela mm...  

Re: Dagens prestation

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342909Den fantastiska skördemånaden fortsätter. Idag pressades det 8 liter äppelmust och slungades 30 kg honung.

Suzuki Hasse  
#342916Mockat åt fåren och ströat med ny pressad halm :grin:

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342931Föräldramöte på dagis. På onsdag är det dags igen. Då har skolan sitt.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
lfq skrev:Den fantastiska skördemånaden fortsätter. Idag pressades det 8 liter äppelmust och slungades 30 kg honung.

Hur har biodlingen varit för Er i Sverige i år, @lfq ? Vet att många här har haft tråkigt eftersom det har varit kallt og elende och rent för mycket regn.

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342963Generellt har det varit en dålig säsong även om vintern var relativ mild. De kupor som stod nära rapsfält klarade sig bra och vi (ena sonen) fick hyggligt med den sorts honung. Den kyliga våren gjorde att nektarn inte steg och det drabbade övriga odlare. Det blev förstås inte bättre med en kylig sommar men vi har väntat med en del av slungningen tills nu för att ta tillvara den varma sensommaren. Annars brukar man köra den sista slungningen i slutet på augusti.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Kolla om det finns någon inhuggen fyrkant i stenen då vet du säkert. Men det är inte säkert står där den skall stå på kartan :mrgreen:

Inte alltid det är något inhugget på de här stenarna!

åberg  
JensSkoog skrev:
Mangan skrev:Hittade en gränssten efter 11 års letande. :-BD

Inte på fulltid, hoppas jag :lol: :lol:

Skam den som ger sig. Trägen vinner. :grin:

isteskog  
#342992Mangan ger sig inte i första taget :wink:
Envis som en röd gris! :mrgreen:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#343260Nu tröttnar jag på Yr-vädret. Röjde i regn tirsdags, röjde i störtregn onsdags och hade 32 ungar i skogen i dag med regn mestadelen av dagen och senn störtregnade det igen 😡 Men på Yr lovade dom dagar med lite moln och lite sol! Men, prestationen är ju att om bara jobbet är trevligt, så skiter man i vädret och eldar i spisen efteråt :lol:

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#343262Jag går efter YR också, och tamejfan regnade det inte halva dagens när de lovade sol. :(

Användarvisningsbild

sundelius  
#343265Kör också YR, tycker att de lyckades bäst med sina prognoser men nu på sistone har det varit katastrofdåligt :!:

Har ju som snickare möjlighet att spara inomhusjobben till riktigt usla dagar men i höst har det blivit fel nästan varje gång man planerat efter YR :roll: :cry: 😡

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#343274En dag i skogen med röjsågen. :grin:

När jag gick upp idag så regnade det. Funderade om jag skulle åka till jobbet istället. Kollade på Klart och Vackert väder. Dom lovade bara lite regn på morgonen. Valde skogen som väl var. Regnet slutade tidigare än utlovat. :shock: :grin:

Användarvisningsbild

molnia  
#343280letat elfel till bostaden ikväll i 1,5 timme. kom hem sent 20:20 och upptäckte att det inte fanns el någonstans. letade och till slut upptäckte jag att det endast lyste i vedskjulet på hela gården. hittade inga trasiga säkringar. efter hjälp från fadern med mätinstrument kunde vi konstatera att korna hade gått och viftat med svansen så att en huvudbrytare hade slagit ifrån på en stolpe. .. :shock:

Användarvisningsbild

totte  
#343288Det var inte det vanligaste felet precis. :lol: Så brytaren var inte låst antar jag, för det hade dom väl ändå inte klarat.

Re: Sv: Dagens prestation

Blivande snickare  
#343326:lol: :lol: :lol: Tack för morgonens skrattanfall molnia!! :D

Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).