Men jag tog bort en av dom planerade aktiviteter, göra eld med vad man hittar i skogen - blev att bygga gapskjul med presenning som ersättare
Jack of all trades, master of none!
totte skrev:Blir bra det. Snyggt och praktiskt med liggande panel på ett sånt bygge.
Vardon skrev:totte skrev:Blir bra det. Snyggt och praktiskt med liggande panel på ett sånt bygge.
Varför är det praktiskt med liggande panel? Upplys en okunnig.
Jag tror det är en gränssten, skall kolla med grannen. Men det fanns en avbruten spetsad pinne bland stenarna. Den här gränsen byter riktning vid varenda j-a sten, så man måste hitta alla för att ha full koll. Denna var en av de viktiga. Förröjningen inför grannens stundande avverkning hade redan varit inne 2-3m i min ungskog, blir en bred och fin rågång här.
Mangan skrev:Hittade en gränssten efter 11 års letande.Jag tror det är en gränssten, skall kolla med grannen. Men det fanns en avbruten spetsad pinne bland stenarna. Den här gränsen byter riktning vid varenda j-a sten, så man måste hitta alla för att ha full koll. Denna var en av de viktiga. Förröjningen inför grannens stundande avverkning hade redan varit inne 2-3m i min ungskog, blir en bred och fin rågång här.