Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14933 inlägg 4229896 visningar 232 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Göt  
Uvskogen skrev:Promenerat 500 m! Man får vara stolt över det lilla så här i början. :smile:

Bra jobbat!Att hämta posten om man bor på landet kan vara mycket nog som rehabilitering i början :-BD

Användarvisningsbild

Erre  
#341929Förkortade lidandet för den lille krabaten.

Vår katt är hemsk på att plåga dom länge.

Användarvisningsbild

Karlsson_98  
#342033Skjutit godkänt på löpande älg på skjutbanan för tredje året i rad nu. Även fast jag inte behöver skjuta godkänt för att sitta bredvid någon på jakt så är det bra träning! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Karlsson_98 skrev:Skjutit godkänt på löpande älg på skjutbanan för tredje året i rad nu. Även fast jag inte behöver skjuta godkänt för att sitta bredvid någon på jakt så är det bra träning! :smile:

Grattis! Se bara till att skuta ett antal riktiga älgar också, så att vi kan få upp lite kvalitetstall också...
/Niklas

Användarvisningsbild

sundelius  

Skördetid :smile:

skogshasse  
#342080sågat ca 40 timmerstockar i dag med en woodmizer lt40

Re: Sv: Dagens prestation

Krokmark  
Karlsson_98 skrev:Skjutit godkänt på löpande älg på skjutbanan för tredje året i rad nu. Även fast jag inte behöver skjuta godkänt för att sitta bredvid någon på jakt så är det bra träning! :smile:

Kanonbra.
Allt för få som tar övningsskytte på allvar.
Själv har jag skjutit Guld på älgbanan för femte året i rad. (Eget krav inför jakten)

Användarvisningsbild

molnia  

gjort ett pussel...behöver ev hjälp att lösa det... :!:

Användarvisningsbild

Göt  
molnia skrev:
1442343518_20150915_0163.jpg

gjort ett pussel...behöver ev hjälp att lösa det... :!:

om det är fler än två bitar kan det bli svårt :mrgreen:

Ferguson system  
#342303Har rydda flere hundre meter med kratt og trær langs gangveier og hovedveier i stri regnet.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Ferguson system skrev:Har rydda flere hundre meter med kratt og trær langs gangveier og hovedveier i stri regnet.

Jag vände om i dörren på väg till lite röjning och städade i mitt papperskaos, betalade rekningar på net och hade middagen på bordet när fruntimmer och döttrar kom hem från jobb och skola :lol: Kom så mycket vatten från ovan, att jag inte orkade jobba i det, men senn fick jag bara bryta mig ut och göra en grav till kaninen som tog kvällen :sad: Gammal och tråkig har den levd rent för länge!

Blivande snickare  
skogshasse skrev:sågat ca 40 timmerstockar i dag med en woodmizer lt40

Dom var små va?
Till vilka dimensioner sågade du?

Snowblow06  
#342374Godkänd både praktiskt och teoretiskt på motorsågskortet, nivå A och B idag.

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Snowblow06 skrev:Godkänd både praktiskt och teoretiskt på motorsågskortet, nivå A och B idag.

Grattis. :YMPARTY:

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Gjorde ett härligt motorsågspass idag, tog ner fem stora granar på en gård.
Nu ikväll är jag ganska mör runtom, uppenbarligen är jag inte så van vid
motorsågsjobb som jag trodde.
Tyvärr hade det hunnit bli röta i ett par av dem, men några brädor blir det nog.
Måste bara hylla fjärrstyrd winch igen, så lätt och galant det går att både
rikta trädet och sen dra in det vid vagnen. Med 40m wire ställer man vagnen på behörigt avstånd
och sen är det bara att spänna efter lite då och då när man kapar och vips ligger trädet
exakt där man tänkte, helt utan besvär, särskilt med tanke på träd med misstänkt röta
som ju kan gå lite hursomhelst annars.

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).