2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
Socialt (mer om oss)
Dagens prestation
sön 06 sep 2015, 00:26#341167Trevligt jobb.
tis 08 sep 2015, 19:20#341453Vi har haft vidareutbildning i rätt metod gallring idag.
Känd forummedlem höll i kursen.
Gissa vem detta är [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Gissa vem detta är [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
tis 08 sep 2015, 19:24#341454
Är det nån som har märkt att du fixat planen...barn som använder den ....vuxna...kommunen
Jag tycker att du gör det bra som fixar det åt dom
Erre skrev:Vedmaskin skrev:Erre skrev:8)
Matchdags.
Haha. Man vet aldrig.Nu har dom linjer iallafall. Snett å vint. Dom gamla vaktmästartakterna har hunnit gå ur en.
Är det nån som har märkt att du fixat planen...barn som använder den ....vuxna...kommunen
Jag tycker att du gör det bra som fixar det åt dom
tis 08 sep 2015, 19:45#341465Dagisfröknarna är väldigt glada och tacksamma. Är lite småknattar där ibland och sparkar lite. Även kvällstid. Så fler än dagisbarnen nyttjar planen igen.
Man kanske bidrar till formandet av kommande fotbollsproffs.
Man kanske bidrar till formandet av kommande fotbollsproffs.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
tis 08 sep 2015, 20:21#341480Äntligen fått gräsmattan klippt efter veckor med regn. (känns så iaf) Sedan blev det lagning av grusvägen, både fyllning av hålor och lite grusspridning, där grusbilen inte kan tippa pga. "lågt" hängande telekabel.
Vi är många som fram emot fiberanslutningen. Förhoppningen är att vi då kan ta bort all telekabel som korsar vår grusväg på flera ställen.
Vi är många som fram emot fiberanslutningen. Förhoppningen är att vi då kan ta bort all telekabel som korsar vår grusväg på flera ställen.
//Henke månskensskogsbonde
tis 08 sep 2015, 20:39#341489
Jorå, den mannen känns igen!
Men det är fusk att jag är med och gissar.
Försten som gissar rätt vinner en keps (+ att en till keps skickas till utbildaren så han har en bättre att ha på sig när han utbildar)...
skogsjan695xl skrev:Vi har haft vidareutbildning i rätt metod gallring idag.
Gissa vem detta är
Jorå, den mannen känns igen!
Men det är fusk att jag är med och gissar.
Försten som gissar rätt vinner en keps (+ att en till keps skickas till utbildaren så han har en bättre att ha på sig när han utbildar)...
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
tis 08 sep 2015, 20:41#341491
Gott jobbat Erre! När ordet sprids om planet, kommer dom nog. Ser det här jag bor. Bra för barnen med samlingsplatsar som bjuder på möjliheten till fysisk aktivität.
Erre skrev:Dagisfröknarna är väldigt glada och tacksamma. Är lite småknattar där ibland och sparkar lite. Även kvällstid. Så fler än dagisbarnen nyttjar planen igen.
Man kanske bidrar till formandet av kommande fotbollsproffs.![]()
Gott jobbat Erre! När ordet sprids om planet, kommer dom nog. Ser det här jag bor. Bra för barnen med samlingsplatsar som bjuder på möjliheten till fysisk aktivität.
Jack of all trades, master of none!
ons 09 sep 2015, 19:51#341601Dagens var att hjälpa farfar och min yngste med deras projekt vid en sjö på min fastighet.
Vi slammade på lite bruk på deras riskoja, kommer behövas några lager till innan det där blir bra men nu är de igång i alla fall.
Fråga mig inte vad det ska vara bra för, så länge farsan orkar engagera grabben i skog och mark är jag nöjd
Vi slammade på lite bruk på deras riskoja, kommer behövas några lager till innan det där blir bra men nu är de igång i alla fall.
Fråga mig inte vad det ska vara bra för, så länge farsan orkar engagera grabben i skog och mark är jag nöjd
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
ons 09 sep 2015, 20:41#341609Bygger grabben koja i ris och betong - stabilt som fan som Dr Alban hade sagt
Dagens prestation får väl bli att ialla fall muntligen fått godkänt på en månads tjänstledig för skogsbruk i januari - det lär kunna ge fler prestationer i framtiden. Frågan är vad man ska göra bara...
Dagens prestation får väl bli att ialla fall muntligen fått godkänt på en månads tjänstledig för skogsbruk i januari - det lär kunna ge fler prestationer i framtiden. Frågan är vad man ska göra bara...
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...
ons 09 sep 2015, 22:08#341624Fortsatt tömma en av lägenheterna. Blir mycket prylar trots att det endast är en liten lägenhet...
Kanske det man skulle göra med all semester
Vardon skrev:Dagens prestation får väl bli att ialla fall muntligen fått godkänt på en månads tjänstledig för skogsbruk i januari - det lär kunna ge fler prestationer i framtiden. Frågan är vad man ska göra bara...
Kanske det man skulle göra med all semester
JD 1140 Farma CT6.0-9 (Kran C6,0D) - HVA 550XPG - Jonsered 2055 Turbo / FC2145 röjning / RS52 gräs - Polaris Sportsman 800 med Avestavagnen TB1300

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).