Socialt (mer om oss)
Vad gör ni i värmen??
lör 27 jul 2019, 12:23#578488Så tänker jag också. Mina frtidsaktiviteters framsteg är inga företagshemligheter. Däremot är jag försiktig med allt som har att göra med mitt yrke. Sånt kan tolkas väldigt ofördelaktigt fast man menat väl.
lör 27 jul 2019, 13:03#578495
Fyra timmar kvar. Mätt på smörgåstårta, kaffe och läsk. Är så skönt härinne, när jag ut är det som att närma sig en brand. Vilket jag gör, på sätt och vis.
Palakangas skrev:Sitter i lunchrummet på jobbet. Alldeles ensam med en smörgåstårta
Fyra timmar kvar. Mätt på smörgåstårta, kaffe och läsk. Är så skönt härinne, när jag ut är det som att närma sig en brand. Vilket jag gör, på sätt och vis.
lör 27 jul 2019, 13:11#578496I förrgår viltskyddsbehandlade jag tallplantor hela eftermiddagen och större delen av gårdagen gick åt till att plocka svamp.
Kom en kort regnskur här nyss, men nu börjar det bli varm igen - får se om jag ska företa mig lite skogsarbete eller kanske ta en ny svamprunda?
MVH
Alias
Kom en kort regnskur här nyss, men nu börjar det bli varm igen - får se om jag ska företa mig lite skogsarbete eller kanske ta en ny svamprunda?
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
lör 27 jul 2019, 13:50#578505Gjorde ett litet försök nyss med just en lös dieseldunk med inblandad antialg medel.
Fick fram diesel till några spridare men har dåliga batterier och trots hjälp med extra batteri går startmotorn tungt.
Blir lite misstänksam om startmotorn har tagit lite stryk.
Nu är maskinen billig!!
Nu blir det fix med släpkärra istället.
Fick fram diesel till några spridare men har dåliga batterier och trots hjälp med extra batteri går startmotorn tungt.
Nu är maskinen billig!!
lör 27 jul 2019, 15:02#578512
Ge inte upp. Jag har kört 7 - 8 laddningar. Ta ett steg bakåt fundera å pröva igen.
DanK skrev:Gjorde ett litet försök nyss med just en lös dieseldunk med inblandad antialg medel.
Nu är maskinen billig!!
Ge inte upp. Jag har kört 7 - 8 laddningar. Ta ett steg bakåt fundera å pröva igen.
lör 27 jul 2019, 15:06#578513Blir fin gång
Själv röjt hele dan.
En röjgallring,där trailern vänder.
Å maskin börjar.
Var inte m på direktivet.
Själv röjt hele dan.
En röjgallring,där trailern vänder.
Å maskin börjar.
Var inte m på direktivet.
lör 27 jul 2019, 18:44#578526Slog personligt svettrekord för denna sommaren då jag rensade skogsdiken med gräftan.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
lör 27 jul 2019, 19:12#578535
Då sitter filtret bra nog.....
macho skrev:Hemgjord filtertång. Spännrem ock blocknyckel.
Då sitter filtret bra nog.....
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
bra träning i att hålla fokus när kroppen börjar få panik...