ons 05 mar 2008, 21:08#22098
vajerkran , jajjamen !! , vi har kört virke av "alla j-vla slag " i detta åkeri , första ekipagen var häst och vagn , med sk. "arbetarved" .. sedan kol , i s-valls stad , sedan gengasbilar "efterkrigstiden" då det delades ut ransoneringslappar.. på den tiden höggs det sk. "27 fotingar" och det var handlastning som gällde, .. (mannen som kört 8 år ) var väldigt ung då , och en incident med lastning med just vajerkran , gjorde att det blev grävmaskin för samma man i 40år , och nu skotare

så nog om detta för alla "förståsigpåare"

.. tillbaks till ämnet,
efter som min "tös" som jobbar i vården börjar få känningar i rygg o.s.v så tycker jag att det är läge att "jobba i familjen"

sedan är det skitkul att det blir tjejer i skogen .. vilket redan är rätt vanligt häromkring om man tittar in i en timmer / flisbil , sedan tror jag överlag att tjejer kör lugnare , och har inte samma behov av att "hävda sig" som unga killar som kommer in i branschen har ?
det är länge sedan unga tjejer började köra 300 tons truckarna i aitik gruvan

[/quote]
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "