Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2755 inlägg 425754 visningar 95 följer Svara, dela mm...  

Re: Dagens glädjeämne

Riga  
#908085Idag är jag glad att vi fick lära oss V-kapet på skogsbruksskolan. Vilka krafter när det ligger i spänn.
Var inte beredd på att rotstocken skulle resa sig.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#908090Prydligt utförd, @Riga 🤩 🤩

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#908205Dottern och svärsonen har varit i Sverige och handlat 🤩 🤩

Tjugo doser med General lös nr en - nu har jag i ett några veckor 🤣

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#908207Tittade upp på ett hygge där jag stödplanterad lite hösten 24.

Ett flertal av planterna har klarat sig bra även om
jag inte hann med grästrampning sist sommar. 👍

Men det får nog bli en sväng och jakta druvfläder med
röjsågen i år också, och supplera med lite roundup 😇

Användarvisningsbild

HannuRöj  
JensSkoog skrev:Tittade upp på ett hygge där jag stödplanterad lite hösten 24.
1774649771_2026.03.27_granforyngnin_fra_host_24_x_(7).jpg

Ett flertal av planterna har klarat sig bra även om
jag inte hann med grästrampning sist sommar. 👍
1774649771_2026.03.27_granforyngnin_fra_host_24_x_(8).jpg

Men det får nog bli en sväng och jakta druvfläder med
röjsågen i år också, och supplera med lite roundup 😇

Granarna ser ju livskraftiga ut. Tror en sommar till, och kritiska åren är över. 💪

Alltid trevligt med uppföljersen. 😀

Användarvisningsbild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#910260Att vi idag är 3 på heltid och 3 på timme som är helt fullbokade med jobb. Att försiktig spårlös gallring med mindre maskiner blev en affär trots alla korpar.
Vi har växt varje år och vi får recensioner så vi nästan rodnar. Avtal med Mellanskog och Skogssällskapet.
Så du som vill vara med och ge skogsägare en möjlighet att sköta sin skog på ett alternativt sätt, kör på! Finns utrymme för fler!

TS

Axl  
Uvskogen skrev:Att vi idag är 3 på heltid och 3 på timme som är helt fullbokade med jobb. Att försiktig spårlös gallring med mindre maskiner blev en affär trots alla korpar.
Vi har växt varje år och vi får recensioner så vi nästan rodnar. Avtal med Mellanskog och Skogssällskapet.
Så du som vill vara med och ge skogsägare en möjlighet att sköta sin skog på ett alternativt sätt, kör på! Finns utrymme för fler!

Saknar dina inlägg här. Det hade varit så roligt om du ville göra en ordentlig genomgång av hur företaget ser ut idag och hur ni byggt upp det.

Användarvisningsbild
Göt  
Uvskogen skrev:Att vi idag är 3 på heltid och 3 på timme som är helt fullbokade med jobb. Att försiktig spårlös gallring med mindre maskiner blev en affär trots alla korpar.

Va roligt att höra

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#910807Det är alltid en glädja när det kommer ungar i skogen för att lära och jobba.
Nu i veckan gjorde ett gäng femteklassingar visit.
Dom har varit hos mig tidigare också, men självklart
fick de såga och klyva - det hör alltid med 😀

Den här gången fick de också lära lite om metall.
Demonstrerade hur järn blir mjukt om man värmer det och lämnar det för att kylna
och hur det blir hårdt om man släpper det i vatten när det är rött, eller om man hamrar på det.

Senn fick alla göra smycken av koppar och fick erfara att det blir mjukt när det doppas i
vatten när det är rött så de kunne hamra och göra smycken av biterna.
Det blev jobbart intenst med stor entusiasm 👍

Flätade självklart in hur yxor utvecklade sig från sten till koppar
och brons innan järnet kom till användelse. 😀

hfab  

Upptäckte nu att bilderna fått tillbaka information om vilken tråd dom ligger i.
Bra jobbat @Fredrik Reuter!

Användarvisningsbild

Williamm  
hfab skrev:
1783363362_1000005586.jpg

Upptäckte nu att bilderna fått tillbaka information om vilken tråd dom ligger i.
Bra jobbat @Fredrik Reuter!

Och jag har listat ut hur man zoomar bilderna med datorn.

axwell  
#913107Dagens besked att trump åkte på en rejäl käftsmäll då Belgien slog ut hans lag med 4-1 👍 👍
Han vill säkert hämnas på nån/något men det bör bli mycket dyrare än den slopade avstängningen.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#913116Han har börjat gaffla om Grönland igen och att dra hem alla trupper från Europa.

tallen100  
#913130Glädjande nog så är det där fotbollseländet snart slut så man slipper eländet.😐

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#913402Var när dottern ringde o berättade att hon klarat uppkörningen för B-körkortet.😃

Var ute o övningskörde en liten runda igår. Kändes bra sedan vet man inte om det räcker. Men det borde gå vägen. Det var nervöst innan det var klart.😃

Nu är det lugnt en månad med övningskörandet innan pojken fyller 16...

Annons:
Stihl
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).