Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2617 inlägg 837391 visningar 129 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Järnoxen  
Ängagärdet skrev:Jag har alltid tejp runt nya/laddade batterier i fickan med +polerna åt samma håll, dels minimerar man risken för kortslutning, dels vet man att de är nya!

Och man slipper dessutom leta efter mer än en lös sak i överfulla fickor och väskor!

Brorsan  
#815346Jag får börja med tape jag med.......

axwell  
Mangan skrev:Att man aldrig lär sig... 🤔

En beprövad klassiker. Nästan alla prao-elever på vår elverkstad åkte dit, nån enstaka upptäckte det i tid och matade in långa delen av sladden. 😉

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Mangan skrev:
1689671489_img_20230718_110005_157.jpg

Att man aldrig lär sig... 🤔

Är inte höljet delbart ? 😎

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Mattias_E skrev:Slarva inte med skyddsskor, inte ens när ni står och klyver med yxa.

Man "skulle ju bara", vilket gav fem stygn. Missat alla senor men träffat något viktigt ben så jag får inte stödja på foten på två veckor. Efter det ska jag få något form av stödskena ... Så nu blir det kryckor ett antal veckor framåt och ingen bilkörning eller med traktorn.
Har fått morfintabletter men de tar inte smärtan, gör ont så fort jag rör foten det mista eller stöter mot något, är nog framförallt svullnad som orsakar detta hoppas jag så att det kommer att ge med sig hyfsat kvickt..
Som tur var så kom inte den värsta smärtan förrän några timmar senare så efter att jag slitet fram första förband i traktorn och lagt om det bästa jag kunde så plockade jag ihop och körde halvtimmen hem från skogen och därifrån med bil in till akuten.

Jag som skulle vara i skogen hela påsken och kapa och klyva, suck ...

1680512915_foto_2023-04-02_18_37_45.jpg

1680512915_foto_2023-04-02_19_48_15.jpg

1680512915_foto_2023-04-02_22_00_59.jpg

Hur står det till med foten @Mattias_E?

Användarvisningsbild

Mattias_E  
#815549Jo, jag är helt återställd och har numera ett ärr längs med på uppe på foten.

Axl  
#818220Jävla snåljåp som huggit vägen här… kan inte fatta att det ska vara så svårt att hugga vettiga vägar åt sig själv. Fick fälla ett par träd för att över huvudtaget komma fram och stickväg var jag inte ens nära att komma in på så där måste jag göra något drastiskt.

ÅsaNisse  
#818241Skaffa maskin som inte alls stor.

Användarvisningsbild

Williamm  
#822054Ingen bild för det var mörkt. Men när jag lastade av massa så började hela maskinen glida in i högen. Det har varit mjukt så vägen blev sned åt vältan sedan frös det vid lunch och blev halt. Kör också med gamla släta band som gillar att glida.

Användarvisningsbild

Williamm  
Williamm skrev:Ingen bild för det var mörkt. Men när jag lastade av massa så började hela maskinen glida in i högen. Det har varit mjukt så vägen blev sned åt vältan sedan frös det vid lunch och blev halt. Kör också med gamla släta band som gillar att glida.

Finns de om vet många trix, i morse stor maskinen på vändplatsen.

hfab  
Williamm skrev:Finns de om vet många trix, i morse stor maskinen på vändplatsen.

?

Tralsmo  
#822225Ja håller nog me hfab??

Allafall för ett antal år sen kanade ja me skotaren in i vältan å blev fast på några timmerbitar som stack ut.

De va bara å kapa dom me sågen.

De va i samma veva som en timmerbillschaffis i bolaget kanade i sidled å välte släpet.
Halt som fan va de då me.

Användarvisningsbild

Williamm  
#822228Felstavat, ska stå stod.
Jag var klantig och kom in snett med lite för hög fart, och banden fram är gamla och bara bärande de bak har drift. Så jag sladdade typ sidledes in i vältan.
Jag försökte lite men kom inte loss och ville inte göra det värre, jag trodde skördaren skulle behöva dra den i sidled men tydligen gick det att tippa vagnen år andra hållet lite med full grip och snedda över kanten på vältan utan att rasa den och sedan backa ut. Det är vad jag fick höra i alla fall.

hfab  
#836913På vägen hem stannade jag för att tanka ⛽ på en obemannad station.
Stoppar in kortet och det händer ingenting.
Jag ringer då tekniker som försöker starta om terminalen. Men det fungerar inte, så jag kör vidare mot nästa tankställen.
Efter ett par mil kommer jag att tänka på TANKLOCKET.
Stannar på en P-ficka. Mycket riktigt är tanklock väck.

Jag kör tillbaka och spanar efter vägen, men inser det hopplösa med att se ett svart tanklock efter en vårskitig hårt trafikerad väg.
Svänger in på närmsta bensinstation och köper ett universal tanklock.

Fortsättning följer i 'Dagens glädjeämne' 😉

Användarvisningsbild

anersimyra  
#836943För en gångs skull toppfyllde jag i går soppa i dunken ända upp till kanten då jag även skulle använda vinschen. Väl på arbetsplatsen märker jag att dunken känns lätt på bränslesidan..🤔 och det var den förstås då jag toppat kedjeoljan med dyralkylat..🤑😖

Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).