Socialt (mer om oss)
Fadäser (hur dum får man bli?)
lör 05 nov 2022, 18:28#778007😀 😀 😀 😀 👍
lör 05 nov 2022, 19:07#778018Tryckte på gillaknappen men motvilligt på nå vis.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
lör 05 nov 2022, 19:25#778023
Tvekade lite själv också, men det är ju sådana saker som blir en bra historia i
eftertid när den gamla har lugnat ner sig och tinnitusen ger sig.
Bra det inte var grövre kaliber på slang och däck.
halvproffs skrev:Tryckte på gillaknappen men motvilligt på nå vis.
Tvekade lite själv också, men det är ju sådana saker som blir en bra historia i
eftertid när den gamla har lugnat ner sig och tinnitusen ger sig.
Bra det inte var grövre kaliber på slang och däck.
Jack of all trades, master of none!
mån 07 nov 2022, 10:07#778192
Jo dom klara sig, värr med örat, men Mor bättre idag, inte konstigt d small.
Slangen är ju helt uppfläkt
johan eriksson skrev:Klarade sig kalsongerna?
Jo dom klara sig, värr med örat, men Mor bättre idag, inte konstigt d small.
Slangen är ju helt uppfläkt
tor 29 dec 2022, 17:48#786401Ja ni... Jag vet inte hur jag skall förklara vad som hände, men resultatet är i alla fall att delarna till topp-blocket på kranen hamnade i min djupaste lerpöl.
Jag försöker. Jo, det var så här att jag skulle lägga av den kluvna stocken för att ha som underlag längs med i leran. När jag stannar såg jag att blocket hoppar av kroken där uppe. Den gör det ibland. Istället för att sticka ner händerna i vattnet startat jag vinschen för att dra upp block och allt. Ser helt plötsligt att kroken kommer upp, men var är blocket??? 😮
Så hade tydligen sprinten som håller centrumaxeln på plats lossnat, axeln glidit ur, hjul separerat och vajern gått fri. 🤔
Hållaren låg ovanför leran en sekund innan den välte ner i vattnet och försvann. Den tog jag reda på. Stack ner händerna och fick ganska snabbt korn på hjulet i alla fall. Axeln däremot gick jag bet på... Så nu står traktorn där, vill inte flytta den om axeln skulle tryckas ner. Väntar på att slammet skall lägga sig och gå dit med stark lampa och magnet och fiska lite i natten 🤓
Jag är inte arg, bara besviken. 🙃
Jag försöker. Jo, det var så här att jag skulle lägga av den kluvna stocken för att ha som underlag längs med i leran. När jag stannar såg jag att blocket hoppar av kroken där uppe. Den gör det ibland. Istället för att sticka ner händerna i vattnet startat jag vinschen för att dra upp block och allt. Ser helt plötsligt att kroken kommer upp, men var är blocket??? 😮
Så hade tydligen sprinten som håller centrumaxeln på plats lossnat, axeln glidit ur, hjul separerat och vajern gått fri. 🤔
Hållaren låg ovanför leran en sekund innan den välte ner i vattnet och försvann. Den tog jag reda på. Stack ner händerna och fick ganska snabbt korn på hjulet i alla fall. Axeln däremot gick jag bet på... Så nu står traktorn där, vill inte flytta den om axeln skulle tryckas ner. Väntar på att slammet skall lägga sig och gå dit med stark lampa och magnet och fiska lite i natten 🤓
Jag är inte arg, bara besviken. 🙃
Självvald väg i egen skog
lör 31 dec 2022, 12:14#786587Det gick bra, gick ut i mörkret med pannlampa och den låg precis under ytan faktiskt. Inte där jag trott förstås, så det tog en stund. Men fick ihop det så jag kunde köra vidare dagen efter (se blogg 🙂 ).
Självvald väg i egen skog
lör 31 dec 2022, 19:30#786644Jag skulle visa mina tre ungdomar att pappa är snabbast nerför Branäsberget. Det var en ganska dum idé. För att citera Moleman i Simpsons: “ I’m in constant pain”
Nåväl inget verkar brutet. 🙃
Nåväl inget verkar brutet. 🙃
Husqvarna 445, Yanmar2001D+kran o huggarvagn
tis 10 jan 2023, 16:33#787964Jag hade tänkt koppla på snöbladet på traktorn idag.
Givetvis står traktor och bladet snett ute i djupsnön.
Ena lyftarmen får jag på plats utan problem.
Den andra däremot måste jag antingen flytta traktor eller blad för att kunna koppla klart.
Då får jag en briljant idé.
Om jag står snett och lutar mig framåt, så kan jag ta tag och rycka lyftarmen i läge.
Det kan ha varit den sämsta idé jag haft på länge.
Jag har länge besvärats av ett diskbråck i ländryggen.
Det diskbråcket är nu inte längre ett hanterbart problem.
Givetvis står traktor och bladet snett ute i djupsnön.
Ena lyftarmen får jag på plats utan problem.
Den andra däremot måste jag antingen flytta traktor eller blad för att kunna koppla klart.
Då får jag en briljant idé.
Om jag står snett och lutar mig framåt, så kan jag ta tag och rycka lyftarmen i läge.
Det kan ha varit den sämsta idé jag haft på länge.
Jag har länge besvärats av ett diskbråck i ländryggen.
Det diskbråcket är nu inte längre ett hanterbart problem.
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
ons 18 jan 2023, 22:54#789188VARNING!
Förvara inte bräckjärnet i björkhögen på vedbacken
Vet inte varför jag stack det in mellan stockarna, och har inte tänkt
på det alls, men sågen hittade det, självklart.
Har ingen bild av kedjan, men jag kommer till att klaga till Stihl
över att deras kedjor tappar skärpan av en sådan bagatell
Förvara inte bräckjärnet i björkhögen på vedbacken
Vet inte varför jag stack det in mellan stockarna, och har inte tänkt
på det alls, men sågen hittade det, självklart.
Har ingen bild av kedjan, men jag kommer till att klaga till Stihl
över att deras kedjor tappar skärpan av en sådan bagatell
Jack of all trades, master of none!
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).