Socialt (mer om oss)

Hundar

1171 inlägg 279911 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

swe#kipp  
#53376 dom är sanslöst söta när dom är små :)

Elmia
Användarvisningsbild

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53381 "Rickard"
Helt förståeligt. :D
Det gör dom faktist, lite knackigt i början, men nu går det riktigt bra.
Han är lite speciell den lille.

"swe#kip"
Dom är ju det, underhållande klumpiga också. :)

Användarvisningsbild

totte  
#53383 :grin: :grin: :lol:

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53511 just det där med , underhållande klumpiga ...känner man igen ! ... och herrejisstanes vilken fin och go jycke du har fått !
jag önskar att jag också fick brottas lite med en kompis , tur att man har småbarn som alltid bjuder på skojigt ;)

men jycke får vänta :(( ... som sagt så måste dessa valpar ha sin tid och samvaro .. och därför väntar jag med vovve

men man blir ju så kär när man ser bilderna på din "lillnalle" ^:)^

Användarvisningsbild

#53681 Tackar. :) Hon är verkligen fin, börjar bli riktigt lydig nu också. Bara inkallning som går lite sisådär, finns så mycket roligare att göra än att springa till husse och matte.

Får hoppas att du får möjlighet att skaffa en snart. :)
Vi kanske tar valpar en dag... ;)

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#53686 Vi har vid tillfällen hjälpt "vår" uppfödare med valpvakteri när dom varit bort resta ,,,, herregud vilket liv 10-12 lejon valpar i vecka 6-8 kan hålla, oömma kläder är ett måste när man skall mata dom allt som kommer in i valphagen är ju på ett eller annat vis ätbart :D

Min sambo har även i helgen avsagt sig sin plats i styrelesen för svenska leonberger klubben så nu kanske man får se henne lite mer här hemma ,,,,, undra hur det skall sluta :???:

Användarvisningsbild

#53687 :D
Kan tänka mig det!
Det tuggas verkligen på allt, man får vara med i matchen.

Där ser man, är ju smått tidskrävande med styrelsearbete.
Med ett par hundar till kanske. :)

Användarvisningsbild

totte  
#53703 Måste lägga in denna bild på våra björnar som här har en viss tävlan om vem som är mest hängiven matte. Näva vann den här gången, Ribes fick nöja sig med sidoplacering. Första dan i år som det kändes trevligt att sitta utomhus en stund, nu i söndags.

Bild

Användarvisningsbild

#53756 Läckra hundar det där. :)
Antar att det är en del friserande med den där rasen?

Användarvisningsbild

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53757 Här är min lilla gris... en renrasig amstaff på snart 5 år med namn Diezel
Dizze.JPG
Diezel
Dizze.JPG (13.33 KiB) Visad 451 gånger

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#53759 Trevliga hundar amstaff :)
polarn hade en som tyckte att man kunde morra sig ur alla situationer även den gången han ramlade ner från en brygga och stod under vatten ,,, inte ett simtag men morra det gjorde han =))

skogsnils  
#53762 Her er mine to hunder :grin:
Bild

Bild

Litt av en rådyrhund :grin: :grin: :grin: Rådyret var ett som overvintret i fjøset. Veldig masse snø der jeg bor. Hunden tok heldigvis ikke skade av det, å jager rådyr som bare det.
:grin:
Bild

Her har vi vorsther`n.
Trekkhund å rypejeger:wink:

Användarvisningsbild

totte  
MickeBM skrev:Läckra hundar det där. :)
Antar att det är en del friserande med den där rasen?

Jodå, ungefär en gång i kvartalet öppnar vi Salong Garaget och plockar fram klippmaskinen och saxen. Benen och huvudet måste göras med sax, resten körs med maskinen.

Så genomlider jag och Ribes en nervpåfrestande 2 timmar, medan han snurrar, snor och vrider sig. Varje gång jag går runt för att komma åt så vänder han sig efter och skall ha lite tröst för att det är sååååå tråååååkigt att bara stå och sitta still. Enda som går lätt är att klippa frambenen, för då står jag på knä framför och då kan han lägga huvudet på min axel. Nå med lock, pock och godis löser det sig till slut.

Sen tar vi Näva, hon står och sitter stilla på bänken som en liten dyster ängel och är klar på lite mer än halva tiden.

Sen är det ju ett helt annat jobb om dom skall klippas för utställning då är det massor av föreskrifter hur långt håret skall vara på olika ställen och det skall göras med sax för att det skall bli jämnt och fint. Men det slipper jag, vi ställer inte ut.

Är egentligen enda nackdelen med rasen, att dom skall klippas, tycker jag, mycket trygga, snälla och trevliga hundar annars.

Fin bilder från er andra två :grin:

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
MickeBM skrev:Tackar. :) Hon är verkligen fin, börjar bli riktigt lydig nu också. Bara inkallning som går lite sisådär, finns så mycket roligare att göra än att springa till husse och matte.

Får hoppas att du får möjlighet att skaffa en snart. :)
Vi kanske tar valpar en dag... ;)

jah just det ! ..valpar :-bd ..sånt är alltid lockande med så fina ämnen ;) ..

och till alla övriga på forumet , vilka fina jyckar ni har ;)

senast ikväll när jag blev tvungen att gå ut i verkstan "fram och åter " .. så sa jag åt min tös : - vet du vad jag saknar nu ?
ja! du saknar hunden ..jag vet ..

men det är ju så ! man lever , "nästan" äter, arbetar , och umgås ,leker och busar och "nästan" sover med sin hund ;)
och detta saknar man ... , men som sagt får man härda ut tills man har tiden som krävs för den "gode kamraten" ^:)^

Användarvisningsbild

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
swe#kipp skrev:Trevliga hundar amstaff :)
polarn hade en som tyckte att man kunde morra sig ur alla situationer även den gången han ramlade ner från en brygga och stod under vatten ,,, inte ett simtag men morra det gjorde han =))

Min har ett glädehets morr för sig sen drar han upp läpparna så han visar tänderna men det är bara att han är glad o smilar tog ett bra tag innan man fatta att han bara var glad o träffa folk.. vatten är han helt galen han hoppade i sjön i november eller om det var nån gång i december o bada sen har han jö sina små tok ryck som jag tror alla raser har

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).