Socialt (mer om oss)

Dagens misslyckande

20 inlägg 8810 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens misslyckande

svampbob  
#819976 Fortsatt trampande av myren bilderna är från i måndags och efter det har vi fått 1/2 meter till med snö.

Jag trampade igen igår kväll och kom mig över med 75% last på skotaren.

Elmia

Amatörhuggare 62  
#820181 I höstas köpte jag nytt tryckstångsupphängning. Ledsamt å hålla på med höbuntesnöre.

Men när ja satte dit sandspridaren, så blir det idiotvinkel,på tryckstånga. Å när ja sänkte i bergbrottet. Hade det häktat i öronen. Tur ändå tänk om det spräckt lyfthuset, på C 110 an
3200 kr men kunde vart fler nollor, så pust.

alias  
Amatörhuggare 62 skrev:I höstas köpte jag nytt tryckstångsupphängning. Ledsamt å hålla på med höbuntesnöre.

Men när ja satte dit sandspridaren, så blir det idiotvinkel,på tryckstånga. Å när ja sänkte i bergbrottet. Hade det häktat i öronen. Tur ändå tänk om det spräckt lyfthuset, på C 110 an

Trevligt att det inte gick värre, men ack så retfullt ändå.

Den här typen av tryckstång, med bygeln som man brukar kunna fälla fram och häkta i ett böjt plåtbleck på traktorn och låsa fast med en sprint, borde ha mindre risk att hamna i vägen:

https://www.sagro.se/sv/artiklar/tryckstang-jd.html

Men det kanske inte finns någonstans att fästa bygeln på C110:an (tror aldrig att jag har sett denna Valtramodell i verkligheten)?

MVH
Alias

Amatörhuggare 62  
#820273 @ alias.
Blir ju inte i verkligheten i alla fall.
Men en stilstudie, av någre bilder

alias  
Amatörhuggare 62 skrev:@ alias.
Blir ju inte i verkligheten i alla fall.
Men en stilstudie, av någre bilder

Kikar man på framaxelns placering långt fram på ramen och nivåskillnaderna på hyttgolvet så är den ju rätt lik A-serien (gissar att den är byggd primärt som lastartraktor), medan transmission och mängd elektronik i hytten påminner om de lite större och nyare modellerna (N-serien?).

Täckplåten under bakrutan och runt hydrauluttagen har jag inte tänkt på huruvida det finns på andra nya Valtror (det kanske är standard i dagsläget, men jag blir inte klok på riktigt vad den tjänar för syfte?), men där såg inte ut att vara många punkter för att fästa upp tryckstångsbygeln i.

MVH
Alias

Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).