Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14928 inlägg 4226614 visningar 232 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Elias  
#65574Jag har klippt otroligt mycket gräs idag och även hjälpt till att fixa till en liten sträcka av byavägen där min farbror bor.
Drog även igång ferguson 35an och kuskade en bit, tog lite bilder som jag kan lägga upp.

Patinerad trotjänare från 1958 som nästan aldrig krånglat sen dess.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66004Örnen håller på att landa!
Jag köpte den där skogsvagnen jag tidigare spekulerat på och kom just in efter att ha hämtat den
i Hakkas-trakten, 9 mil enkel resa, 40 kmh, steg upp 06:00 och ska nu käka lite innan jag lastar av vagnen
som jag drog hem med trailer efter NH L85.
Bilder kommer i egen tråd på skogsvagnssidan.

TS
Användarvisningsbild

totte  
#66012Visste väl att du inte skulle kunna stå emot! Grattis, ser fram mot bilderna.

Användarvisningsbild

Elias  
#66043Jag har monterat extraljusen på min bil igen. Är så himla skönt att äntligen se någonting igen när det blir mörkt.
Kör med 3 st NBB 225 med 50w xenonkonvertering om det intresserar någon.

Användarvisningsbild

Slurfi skrev:13/4 2009 Dagens prestation var att släcka brolyset för sista gången den här säsongen, nu är det snart ljust 24/7

Så var det dags att tända brolyset för säsongen, det skedde den 1;a september 2009, på 70års dagen av WWII.
Då har jag haft släckt i 142 dagar.

TS
Användarvisningsbild

Elias  
#66382Såg att solen gick upp 5.40 imorse så det är klart att snart börjar det vara mörkt på morgonen när man åker till jobbet!

Användarvisningsbild

totte  
Slurfi skrev:
Slurfi skrev:13/4 2009 Dagens prestation var att släcka brolyset för sista gången den här säsongen, nu är det snart ljust 24/7

Så var det dags att tända brolyset för säsongen, det skedde den 1;a september 2009, på 70års dagen av WWII.
Då har jag haft släckt i 142 dagar.

Typiskt säsongsarbete, bra att du klarar det såpass otränad.

Användarvisningsbild

#66450Nåjo, jag fick ju ta en långdusch sen.

TS
Användarvisningsbild

#66607Idag har jag kört grus och sedan slätat ut det på den blivande parkeringsplatsen, bilder kommer.
Det gick fort och bra, jag monterade de nya hjulen jag köpte av en bonde i grannbyn på tippvagnen
och allt funkade faktiskt fint förutom lampan i saftblandaren som gav sig, ska byta snart så man kan
åka omkring och blinka som vanligt.

TS

skotarmasse  
#66608Varit på ikea med lilla frun o kolla nytt kök. :shock: Nåja man får se framemot morgonen ut å släppa stövaren. :grin:

Användarvisningsbild

totte  
#66617Slurfi: Det blir inte rätta känslan om det inte blinkar som det skall.

Skotarnasse: Beklagar! Ikea-besök kan knäcka den starkaste.

skotarmasse  
#66628Upptag på en liten tyskhare efter 10min :grin:
Så nu börjar humöret att gå uppåt igen efter Ikea besöket.

Användarvisningsbild

#66634Här kommer bilder från mitt parkeringsjamboree som jag hade för mig själv igår.

Samt en bild på poolside bbq som perfekt avrundning på dagen:

TS
Användarvisningsbild

Golddigger  
Slurfi skrev:Idag har jag kört grus och sedan slätat ut det på den blivande parkeringsplatsen, bilder kommer.
Det gick fort och bra, jag monterade de nya hjulen jag köpte av en bonde i grannbyn på tippvagnen
och allt funkade faktiskt fint förutom lampan i saftblandaren som gav sig, ska byta snart så man kan
åka omkring och blinka som vanligt.

Det heter inte saftblandare utan det heter "Flisch-floschare" :grin:

Användarvisningsbild

totte  
#66639Ser perfekt ut, nu finns det plats att göra snygga bredställ med långa fordon när man skall in på infarten. Så kan man förstås parkera där också. Korvarna hade du ärligen förtjänat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).