Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14929 inlägg 4227237 visningar 232 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
alias skrev:
anersimyra skrev:
1582211368_283713be-70ab-47db-ab72-36d5659e98ef.jpeg
. 261:an hamnade i beknip.. :lol:

Hur stor yrkesskicklighet/hur lång arbetslivserfarenhet som huggare behöver man för att lyckas med det där??? :wink:

MVH
Alias

Såg nr 2 på 46 år.. \:d/ Den första var en HVA 55 som en kranbilsförare fick tag i med gripskopan. Den här kom i kläm när en stor sälg gled sidledes utför en slänt och tryckte sälgen vi ser på bild över sågen.. :d men inget ont som inte har något gott över sig då jag nu får passa på att göra en grundlig rengöring när jag byter främre avvibreringsfjäder.. :-bd

tallen100  
#626152Nu ska vi väl inte kalla myra för klant, det räcker med att vara lite småkorkad bara.. :wink:

Användarvisningsbild

anersimyra  
tallen100 skrev:Nu ska vi väl inte kalla myra för klant, det räcker med att vara lite småkorkad bara.. :wink:

550:in höll på att gå samma väg i dag när Gustav kom susande i lamborghinin.. :smile: men jag hann med att rädda den från att gå samma öde till mötes som en brevlåda som ” råkade ” hamna under bakhjulen.. :-bd

Avslutat-02  
#626155Jag skulle säga att en klant, amatör skulle ha krossat sågen totalt...
Så då blir det alltså en ytterst kompetent person med hög erfarenhet som lyckats med detta.. eller kanske någon med motorsågskörkort... :mrgreen:

Användarvisningsbild

anersimyra  
#626157Förresten så var det såg nr 3 om vi ska räkna kommunens partnerkub som jag ” tvångsbadade ” i ett djupt dike på tidigt åttiotal.. :ymparty:

Användarvisningsbild

anersimyra  
#626158Jag får ändra mig igen.. :-bd samma år som kuben fick bada så ” råkade ” vi elda upp en röjsåg också.. :mrgreen:

Axl  
#626741Tog mig ut och rev lite i vår drängstuga. Fick vattenskada för ett par år sen och har inte riktigt kommit igång. Har velat fram och tillbaka hur omfattande renovering jag ska göra. Men iom att grunden är rätt låg och gles har jag bestämt för att plocka ut golven även i den delen som inte blev vattenskadad och gjuta en platta i hela huset.

Axl  
#626744Tycker ni det är läge att lyfta huset och lägga dit någon form av syllpapp mellan grund och hus om man ändå har ute alla golv?

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Axl skrev:Tycker ni det är läge att lyfta huset och lägga dit någon form av syllpapp mellan grund och hus om man ändå har ute alla golv?

Skulle jag absolut rekommendera.
Det är nu du kan fixa det, så gör det!

Men, bra jobbat. Sådana byggnationar sker ofta efter långa
pauser och lite velande. Det känner jag så alltför gott till :d

Användarvisningsbild

totte  
#626765Ja, absolut. Så får du också chansen att se om något av syllvirket behöver bytas och i så fall går det lätt att göra.

Användarvisningsbild

svampbob  
#627522En enorm prestation men finns det inte något bättre att göra av sin tid?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-51618159

isteskog  
svampbob skrev:En enorm prestation men finns det inte något bättre att göra av sin tid?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-51618159

Brukar räkna till 100 när jag plankar ..... Räcker för mig :lol:

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#627572Oooh, kör du sådana moderna träningsmetoder.

Avslutat-02  
#627576Vad är planka för något?

Söderkis språk för att låta bli att betala? :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

anersimyra  
. I dag var gubbarna pigga.. :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).