Visst var man sugen på å ut till skogen i morse. När jag rastade hunden. Det regnade inget å tala om då. Men regnet har tilltagit.
Så det var ett klokt beslut att baka kanebullar istället.
Vedmaskin skrev:När jag såg prognosen för helgen tidigare i veckan. Så förberdde jag inköpen.
Visst var man sugen på å ut till skogen i morse. När jag rastade hunden. Det regnade inget å tala om då. Men regnet har tilltagit.
Så det var ett klokt beslut att baka kanebullar istället.
JensSkoog skrev:Nu är julkvällsmaten gjort reda.![]()
Saltat och pepprat några kilo som ska få stå en dryg vecka innan jag vattnar det.
) så gör den här
Pannben skrev:Tack @JensSkoog för utförlig instruktion. Här ska saltas och peppras!
Håller med dig till fullo om att en god gris ska vara fet. Nu är det ett vildsvin som ska tillredas och då får man ta det som det är. Fet var hon. Troligen ett och ett halvt år, vägde drygt 110kg och det var ca 3cm fett runt om hela efter hon var flådd. Även för mig lite mycket att låta vara kvar på kotletter och karré.
Fettet tänker jag smälta ner. Många flottmunkar blir det
JensSkoog skrev:Pannben skrev:Tack @JensSkoog för utförlig instruktion. Här ska saltas och peppras!
Håller med dig till fullo om att en god gris ska vara fet. Nu är det ett vildsvin som ska tillredas och då får man ta det som det är. Fet var hon. Troligen ett och ett halvt år, vägde drygt 110kg och det var ca 3cm fett runt om hela efter hon var flådd. Även för mig lite mycket att låta vara kvar på kotletter och karré.
Fettet tänker jag smälta ner. Många flottmunkar blir det
Om grisen inte var över 100 kg slaktvikt, hävdade min farsa
att den liknade skaftet på en höräfsa![]()
Men, 3cm är nog lite drygt även för mig ochså, men att äta
kotletter utan fett är som att äta wasa husman
gnisten83 skrev:Står den kvar när du kommer tillbaka?