fre 24 jan 2020, 21:51#620936NorrtĂ€lje skrev:Du har sett hur hobbysĂ„gare hĂ€mtar sĂ„gstammar med slĂ€p i USA? En sĂ„n borde du ha đ
BerÀtta om alla Norska trixen du anvÀnde för att ta rÀtt pÄ de trÀden i branten, hÀr i skÀrgÄrden Àr det kuperat sÄ jag vet hur bÄde jobbigt men ocksÄ riskabelt det blir att hantera med bara motorsÄg och muskler, stod du i branten och kvistade och kubbade för att bÀra upp eller vad har du för vinschar och maskiner?
Rhodon har man ju sett finare..tanten har inte beskurit i tid men jag vet vad du menar, glÀdjande att kunden blir nöjd!
Har tittat pÄ de dÀr amerikanska sÀtten att göra
det pÄ, smart, men det Àr inte ofta jag behöver
det sÄ jag lÄter bli
Det var mÄnga saker som behövdes beskÀras i den
trÀdgÄrden, och tanten drog mig med och fick rÄd om
bÄda rhodon och annat. Fick SMs igÄr om att hon
har köpt sig bÄda en mycket dyr och bra sekatör och en
teleskophandsÄg av topp kvalitet
I brantor och sten som det fanns dÀr, fÄr man tÀnka noga efter och inte chansa. HÀr hade jag tur att det stod nÄgra smÄtrÀd som jag sÄg att kronan kunde fastna i och sÀkra att tallen inte rullade utför, annars hade jag sÀkrat med wire 45 grader pÄ fallriktningen. Hus och trÀdgÄrd fanns nedanför branten. Efter att jag tog bilden, sÀkrade jag rotstocken med en wire uppÄt, kapade fri kronan sÄ rotstocken la sig med toppen neröver dÀr det var trygt att dela den upp frÄn botten utan att den kom i hucudet pÄ mig. Sist kvistade och kubbade jag kronan och skickade allt ner.
Men, jag springer inte i sÄdan jobb. Man fÄr tÀnka sig om för varje sak man gör. Har ochsÄ alltid ett antal rep och wire med, sÄ jag kan sÀkra dÀr det behövs. Som jag sÀger till kunder som vill ha ting gjort i en blixt: En halv timma med sÀkring och planering, kan ofta spara mig för tio Är i sÀngen eller vÀrre
Jack of all trades, master of none!