Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14904 inlĂ€gg 4224314 visningar 231 följer Svara, dela mm...  

Re: Dagens prestation

lfq  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
Mangan skrev:
isteskog skrev:Bra jobbat, Mangan! 👍

Tack @isteskog! Har du sprungit nÄgon gÄng?

@Mangan
Jag sprang en gÄng pÄ 70-talet, fick kramp i mördarbacken och var tvungen att lirka mig i mÄl. Tid ca 2:45.
En klubbkompis vann loppet nÄt Är tidigare.

isteskog  
#589012Jag har varit anmĂ€ld en gĂ„ng, kunde inte springa pga förkylning. 😱 Borsan min har sprungit nĂ„gra ggr, bĂ€sta tid ca 2,10 👍

AnvÀndarvisningsbild

JensSkoog  

I kvÀllingen blev det tvÄ timmar pÄ den hÀr eftersatte lindehÀcken.
Fick "banta" den in en halv meter pÄ varje sida och en dryg meter i toppen.
Jag tog jobbet bara fördi Àgaren Àr en mycket trevlig f.d. kollega och
han och grannen skulle dra pÄ slepvagnen och köra bort sjÀlv.

Men, som jag sade till han: Varför ringde du mig inte i fjol :d

AnvÀndarvisningsbild

Micke.i.skogen  
#589665Hej alla pÄ Skogsforum!
Ny medlem, har inte skrivit nÄgot inlÀgg tidigare. Har snokat runt lite, kul lÀsning och mÄnga fina bilder.
Min lilla prestation idag. Högg ner nÄgra hasselbuskar vid en maskinhall, tog med dom till skogen och som hemlass nÄgra baggatrÀd. / Micke

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#589689VÀlkommen hit med inlÀgg med!
Är de lĂ€nge sen du köpte den vagnen?
Har för att de har varit bilder hĂ€r innan pĂ„ en Fmv 350 mĂ„lad som en Moheda dĂ„ av en annan forumist 👍

AnvÀndarvisningsbild

Micke.i.skogen  
#589825Hej gnisten83.
Jo det stÀmmer, köpte bÄde traktor o vagn för nÄgra Är sedan.
Byggt om och renoverat lite sedan den syntes pÄ skogsforum senast.
En Ösa 101 frontvinsch, snyggat till elsystem, 28- 38 hjul m.m , i somras fick vagnen en penselrenovering.
Har följt nÄgra av dina trÄdar, kul projekt. SvÄrt att hinna med allt man kommer pÄ, klockan gÄr vÀldigt fort nÀr man jobbar Ät sig sjÀlv.

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#589843NĂ€r den var pĂ„ bild förra gĂ„ngen, nymĂ„lad , satt jag o tittade pĂ„ bilden en stund innan polletten föll ner o jag insĂ„g att de var en Fmv jag tittade pĂ„ och inte en Moheda 😉

AnvÀndarvisningsbild

anersimyra  
. Efter att ha varit pÄ kamratens lantstÀlle och röjt ett par timmar bar det av till hans mor för att fÀlla en gran.. :-bd modern som tillhör den generation som i alla lÀgen vill göra rÀtt för sig plockade efter kaffet fram plÄnboken och undrade vad hon var skyldig. Efter en stunds funderande nÀmnde jag summan tre kronor, men nÀr vi Àr pÄ vÀg dÀrifrÄn hör jag modern uppmana sonen att nÀr jag vid nÀsta tillfÀlle röjer vid hans lantstÀlle sÄ fÄr han inte glömma av att reglera skulden för fÀllning av granen.. :-bd

özach  
#589881Ikea VĂ€sterĂ„s đŸ˜±

AnvÀndarvisningsbild

svampbob  
anersimyra skrev:
1570370022_53eead0c-6c81-4e9b-922c-c0bb3d4b7b23.jpeg
. Efter att ha varit pÄ kamratens lantstÀlle och röjt ett par timmar bar det av till hans mor för att fÀlla en gran.. :-bd modern som tillhör den generation som i alla lÀgen vill göra rÀtt för sig plockade efter kaffet fram plÄnboken och undrade vad hon var skyldig. Efter en stunds funderande nÀmnde jag summan tre kronor, men nÀr vi Àr pÄ vÀg dÀrifrÄn hör jag modern uppmana sonen att nÀr jag vid nÀsta tillfÀlle röjer vid hans lantstÀlle sÄ fÄr han inte glömma av att reglera skulden för fÀllning av granen.. :-bd

Jag sÄlde halm i fredags till en granne till Slurfi. Han körde 65 mil med pickup och kÄpslÀp. Fick pÄ kanske 50 löspressade halmbalar och sedan direkt 65 mil Ät andra hÄllet. PÄ frÄgan vad jag ville ha för halmen sÄ svarade jag att jag inte kunde ta betalt dÄ han hade kört sÄ lÄngt. DÄ lovande han att betala genom att fixa jobb Ät mig i Kiruna :shock:

Tre kronor hade nog varit ett bÀttre val Àn att jobba i Kiruna =))

AnvÀndarvisningsbild

anersimyra  
#589889:lol: :lol: :lol:

AnvÀndarvisningsbild

JensSkoog  

Tog ner ett lÀrktrÀd idag.
Har varit dött sedan i fjol vÄr, men Àgaren har
varit sÀker pÄ att det skulle komma sig :mrgreen:
Lutade lite mot vÀg och el, men tvÄ blÄ och lite tjock
brytmÄn gjorde jobbet. (Var lite osÀker pÄ om veden
kunne vara spröd, dÀrför tjock brytmÄn)

Fanns ju en flickvÀn till kunden och hon skulle ha
nÄgra stamskivor till trÀdgÄrden.

Tog tjugo minuter med MS241 och MS192 till klenvistningen :wink:

AnvÀndarvisningsbild

Uvskogen  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#590373Snyggt Jens! Ser att du jobbat efter samma princip som jag nÀr du fÀller gÄrdstrÀd. Kilar ger sÄ mycket kraft att man kan tippa över det mesta. Jag gör som du numera, fÀller med en sÄg och kvistar med lilla sÄgen. Spara pÄ rygg och axlar Àr en visdom jag fÄtt av "totte" redan pÄ den tiden vi diskuterade ved arbete.
SjÀlv kör jag med 550 och 201 för kvistning. Klarar allt med den utrustningen verkar det som.
Inköpet av grensĂ„gen pĂ„ stĂ„ng (Silky Hayauchi) har, trots priset, betalat sig. Även vid fĂ€llning har jag nytta av den dĂ„ jag kan rensa undan grenar pĂ„ "fel sida". Utan att behöva fara upp i trĂ€det med rep och sĂ„nt. Skulle i och för sig vara en intressant syn, se mig i rep uppe i ett trĂ€d! =))

AnvÀndarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
svampbob skrev:Jag sÄlde halm i fredags till en granne till Slurfi. Han körde 65 mil med pickup och kÄpslÀp. Fick pÄ kanske 50 löspressade halmbalar och sedan direkt 65 mil Ät andra hÄllet. PÄ frÄgan vad jag ville ha för halmen sÄ svarade jag att jag inte kunde ta betalt dÄ han hade kört sÄ lÄngt. DÄ lovande han att betala genom att fixa jobb Ät mig i Kiruna :shock:

Oj, varför körde han sÄ lÄngt?

TS
AnvÀndarvisningsbild

svampbob  
Slurfi skrev:
svampbob skrev:Jag sÄlde halm i fredags till en granne till Slurfi. Han körde 65 mil med pickup och kÄpslÀp. Fick pÄ kanske 50 löspressade halmbalar och sedan direkt 65 mil Ät andra hÄllet. PÄ frÄgan vad jag ville ha för halmen sÄ svarade jag att jag inte kunde ta betalt dÄ han hade kört sÄ lÄngt. DÄ lovande han att betala genom att fixa jobb Ät mig i Kiruna :shock:

Oj, varför körde han sÄ lÄngt?

För att det enligt honom Àr sÄ svÄrt att fÄ tag pÄ bra halm till hundarna.

Han fick fantastiskt fin löspressad kornhalm och ringde i veckan och berömde halmen igen.

Jag hörde igÄr att TRV verkar vara pÄ gÄng med att fixa din vÀg. En kompis funderade pÄ att ev ta hand om projektet Ät verket.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).