sön 11 okt 2015, 20:27#345901Morgonrodnad vid torneälven.
Min fiskepolare Egon är redan ute.
Socialt (mer om oss)
Dagens bild
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
mån 12 okt 2015, 20:15#346018
Högg fem meters stolpar i under tryckt gran toppdiam låg väl på 10 cm. Det var lite gnyande om varför det skulle vara så grovt.
Barkade så dom torkade. Sen fick dom stå i ett litet fotbad.
När stolparna restes spikades provisoriska slanor upp. Dom spikarna satt när dom skulle lossas.
Tornet byggdes 1993. När golvet började bli för dåligt så var jag på gång att peta kull det. Men stolparna var för bra så det blev en renovering av golv o räcke. Tornet stod nog i dryga femton år.
Erre skrev:Mitt gamla monster torn står sig bra även efter 7 år.
Sitsen är 3,8 m upp.![]()
Rejält tilltaget i det mesta.
Högg fem meters stolpar i under tryckt gran toppdiam låg väl på 10 cm. Det var lite gnyande om varför det skulle vara så grovt.
Barkade så dom torkade. Sen fick dom stå i ett litet fotbad.
När stolparna restes spikades provisoriska slanor upp. Dom spikarna satt när dom skulle lossas.Tornet byggdes 1993. När golvet började bli för dåligt så var jag på gång att peta kull det. Men stolparna var för bra så det blev en renovering av golv o räcke. Tornet stod nog i dryga femton år.
mån 12 okt 2015, 20:37#346030
Lugnt än!
JensSkoog skrev:Erre skrev:Mitt gamla monster torn står sig bra även efter 7 år.
Sitsen är 3,8 m upp.![]()
Rejält tilltaget i det mesta.
Har du verkligen inte haft visit av han där killen med sågen![]()
Lugnt än!
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
mån 12 okt 2015, 21:23#346041
Det är den, och så är den oerhörd nyfiken, men om du hade sett vad den kan göra i en sommarstuga om den kommer sig in och har kalas genom vintren, så hade det väl kommit några ord som inte står i den stora Boken
Slutaharoligt skrev:Men Gud vad söt !!
Det är den, och så är den oerhörd nyfiken, men om du hade sett vad den kan göra i en sommarstuga om den kommer sig in och har kalas genom vintren, så hade det väl kommit några ord som inte står i den stora Boken
Jack of all trades, master of none!
mån 12 okt 2015, 22:06#346056
Gör det, tänker du på Iller ?
Är det ändå du som döljer dig bakom "stina.lekatt.se" (Järvsö) ?
Lekatt, som jag helst kallar den, kan väl inte ställa till så mycket jämfört med en minkfamilj, "
gasmask på"
Hema skrev:Det finns väl tama hermeliner?
Gör det, tänker du på Iller ?
Slutaharoligt skrev:Men Gud vad söt !!
Är det ändå du som döljer dig bakom "stina.lekatt.se" (Järvsö) ?
JensSkoog skrev:Det är den, och så är den oerhörd nyfiken, men om du hade sett vad den kan göra i en sommarstuga om den kommer sig in och har kalas genom vintren, så hade det väl kommit några ord som inte står i den stora Boken![]()
![]()
Lekatt, som jag helst kallar den, kan väl inte ställa till så mycket jämfört med en minkfamilj, "
mån 12 okt 2015, 22:11#346059
Den här är målad av Leonardo da Vinci
Annars fann jag en rolig video på NRK.
http://www.nrk.no/video/PS*78777
Mink kan nog göra värre sakor, men jag har själv sett vad hermelinen kan göra, och det var inte snyggt. Min mor som var sommarstugstäderska grät och käftade hela dan
Hema skrev:Det finns väl tama hermeliner?
Den här är målad av Leonardo da Vinci
Annars fann jag en rolig video på NRK.
http://www.nrk.no/video/PS*78777
Mink kan nog göra värre sakor, men jag har själv sett vad hermelinen kan göra, och det var inte snyggt. Min mor som var sommarstugstäderska grät och käftade hela dan
Jack of all trades, master of none!
tis 13 okt 2015, 04:34#346083
Haha ojdå! Kanske bäst den håller sig på bild då:lol:
JensSkoog skrev:Slutaharoligt skrev:Men Gud vad söt !!
Det är den, och så är den oerhörd nyfiken, men om du hade sett vad den kan göra i en sommarstuga om den kommer sig in och har kalas genom vintren, så hade det väl kommit några ord som inte står i den stora Boken![]()
![]()
Haha ojdå! Kanske bäst den håller sig på bild då:lol:
Kasta inte bäver i trähus.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar