Imponerande få mil på mätaren.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
Hammaren skrev: Erre skrev:
Gammal brandbil från tidigt 80 tal.
Imponerande få mil på mätaren.
Borde ju vara bra att besikta också, man kan ju släcka tvåorna själv!![]()
Alternativt, säga att en rensning vore på tiden. Låter kanske lite mildare. Eller så plockar du bort den där plåten till klyven. "visslar lite oskyldigt"
molnia skrev:har varit igår och idag i skogen med min bror för att inventera ett bestånd.
Besökte också ett bestånd som har ett lite större dike genom sig och det har jag förespråkat dikning på i flera år, men tydligen har jag inte någon talan. 😈 inte konstigt att granarna dör på detta bestånd.
JensSkoog skrev:molnia skrev:har varit igår och idag i skogen med min bror för att inventera ett bestånd.
Besökte också ett bestånd som har ett lite större dike genom sig och det har jag förespråkat dikning på i flera år, men tydligen har jag inte någon talan. 😈 inte konstigt att granarna dör på detta bestånd.
Vi läser stadigt om eftersatt röjning här på Forum, men vi kunne också skrivit mycket om eftersatt dikning och dikesrensning.
Tog en sväng med hund och fruntimmer i skogen i dag, och fann rent för många "rensningsobjekter" båda i den skog jag har trevligt i ock even flera i grannskogen. Granen dör eller mår dårligt ock sälg tar över.