Socialt (mer om oss)

Dagens bild

22242 inlägg 3715347 visningar 304 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#345483Gammal brandbil från tidigt 80 tal.
Imponerande få mil på mätaren.

Blivande snickare  
#345488Eller har den snurrat ett varv? ;)

Användarvisningsbild

Erre  
#345490Haha. Nej, jag har all service dokumentation.
4000 mil på ca 30 år.
Gott tecken egentligen, har inte varit så mycket bränder å annat elände då.

Användarvisningsbild

Hammaren  
Erre skrev:Gammal brandbil från tidigt 80 tal.

Borde ju vara bra att besikta också, man kan ju släcka tvåorna själv! :roll: :grin:

Användarvisningsbild

Karlsson_98  
#345547Var ute och tittade där vi grävde ner vägtrumma i somras. Verkar ha torkat upp riktigt bra!
Var en blöthåla där innan och dom sista lassen jag körde ut i vintras var det precis att det gick. Ska fortsätta med fröställningen denna vinter är det tänkt, så det är skönt att ha någorlunda bra väg. :smile:

Användarvisningsbild

Erre  
#345548Är på väg upp till en bromsprovare efter att ha renoverat bromsarna på bakaxeln. Utdömda på besiktningen.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Just hemma efter en vecka på Mallorca, klart värt.

TS

tallen100  
Hammaren skrev:
Erre skrev:Gammal brandbil från tidigt 80 tal.

Borde ju vara bra att besikta också, man kan ju släcka tvåorna själv! :roll: :grin:

:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345721En något smutsig traktor, måste vara en utmaning och tvätta. Verkar dock ha ett utmärkt rostskydd. :grin:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Osensjöen i Trysil i Hedmark var vacker idag :wink:

axwell  
Hammaren skrev: Erre skrev:
Gammal brandbil från tidigt 80 tal.

Visst, men en 1:a eller rum med kokvrå, då är det färdigkört ! :mrgreen:

Användarvisningsbild

molnia  
#345804har varit igår och idag i skogen med min bror för att inventera ett bestånd.
Besökte också ett bestånd som har ett lite större dike genom sig och det har jag förespråkat dikning på i flera år, men tydligen har jag inte någon talan. 😈 inte konstigt att granarna dör på detta bestånd.

Hema  
#345826På med pannlampan och hugg i under mörkrets mörka timmar. :) Alternativt, säga att en rensning vore på tiden. Låter kanske lite mildare. Eller så plockar du bort den där plåten till klyven. "visslar lite oskyldigt" :)

Användarvisningsbild

JensSkoog  
molnia skrev:har varit igår och idag i skogen med min bror för att inventera ett bestånd.
Besökte också ett bestånd som har ett lite större dike genom sig och det har jag förespråkat dikning på i flera år, men tydligen har jag inte någon talan. 😈 inte konstigt att granarna dör på detta bestånd.

Vi läser stadigt om eftersatt röjning här på Forum, men vi kunne också skrivit mycket om eftersatt dikning och dikesrensning :mrgreen: .
Tog en sväng med hund och fruntimmer i skogen i dag, och fann rent för många "rensningsobjekter" båda i den skog jag har trevligt i ock even flera i grannskogen. Granen dör eller mår dårligt ock sälg tar över.

Användarvisningsbild

Hammaren  
JensSkoog skrev:
molnia skrev:har varit igår och idag i skogen med min bror för att inventera ett bestånd.

Vi läser stadigt om eftersatt röjning här på Forum, men vi kunne också skrivit mycket om eftersatt dikning och dikesrensning :mrgreen: .
Tog en sväng med hund och fruntimmer i skogen i dag, och fann rent för många "rensningsobjekter" båda i den skog jag har trevligt i ock even flera i grannskogen. Granen dör eller mår dårligt ock sälg tar över.

Håller med fullständigt! Man ser diken var och varannan dag som skriker rensning!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).