tis 08 aug 2023, 20:12#808367Har under Hans inträde hitintills fått 28 mm regn = måttligt.
Däremot har jag nu ett 30 tal björkar som antingen ligger eller står i 45 graders lut.
Blir till att såga loss dem för att låta dessa ligga någon månad = blir mer ved på vedbacken 👍
Socialt (mer om oss)
Sommarrapporten 2023
ons 09 aug 2023, 21:04#808496
Här i söder är det inte illa, även om det har kommit rent för mycket regn, men MittNorge har det svårt med broar nede och vägar som är tagna.
Men, några har det ju riktigt bra, Frun flög till Tromsø igår, och där är det full sommar och folk badar i havet!
Brorsan skrev:Hur har ni det i Norge @JensSkoog efter ovädret?
Här i söder är det inte illa, även om det har kommit rent för mycket regn, men MittNorge har det svårt med broar nede och vägar som är tagna.
Men, några har det ju riktigt bra, Frun flög till Tromsø igår, och där är det full sommar och folk badar i havet!
Jack of all trades, master of none!
fre 11 aug 2023, 09:05#808664Jag såg på Tv från Norge, det var inte grannt.
Här 50 mm , så nu kan man, köra m kedjeröjarn. Å köra ifatt buskarna 😉
Här 50 mm , så nu kan man, köra m kedjeröjarn. Å köra ifatt buskarna 😉
tis 15 aug 2023, 18:10#809044
Nu komja ju in helskinnad så de va lugnt.
Nja kläderna ä ju impregnerade me diverse å ja brukar hursomhelst ducha innan ja lägger mig.
Kunne ju va gött å äta som en människa.
Ja ä ju typen som duchar på kvällen.
På morgonen ä de ju helt onödigt för då blir man ju ändå sunken innan kvällen.
Det komm 30mm på dryga timmen innan ja gick in.
Härligt sommarväder!?
Men de ha varit besvärligt på sina ställen.
Väg avstängd väster om skillingaryd mot Nyholm sen igår morgon.
Igår morse bytte vi däck på skotarn.
Enastående bra väder just då men som sagt vägen hadde regnat bort på ditvägen så de fick bli annan.
JensSkoog skrev:Kan det vara nödvändigt med dusch efter det där, @Tralsmo 🤣
Nu komja ju in helskinnad så de va lugnt.
Nja kläderna ä ju impregnerade me diverse å ja brukar hursomhelst ducha innan ja lägger mig.
Kunne ju va gött å äta som en människa.
Ja ä ju typen som duchar på kvällen.
På morgonen ä de ju helt onödigt för då blir man ju ändå sunken innan kvällen.
Det komm 30mm på dryga timmen innan ja gick in.
Härligt sommarväder!?
Men de ha varit besvärligt på sina ställen.
Väg avstängd väster om skillingaryd mot Nyholm sen igår morgon.
Igår morse bytte vi däck på skotarn.
Enastående bra väder just då men som sagt vägen hadde regnat bort på ditvägen så de fick bli annan.
lör 19 aug 2023, 12:16#809371I onsdags när jag var ute och åkte så mötte Svevia som var ute och satt upp snökäppar. Då kände jag mig lite bestulen på sommaren.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
sön 03 sep 2023, 16:11#810699Det är skönt att vädret vände till slut. Jag har glömt att fråga om regnsiffrorna hos oss, inga 200 mm men det är iallfall inte torrt ute. Tyvärr så är det för mycket av det småblöta. Det finns raps som står kvar här, som normalt är klartröskad i juli.. Och det har kommit underväxt med spillraps som både har blommat och börjat mogna. ....
Varför måste man göra på detta sättet?
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar