Socialt (mer om oss)
Dagens glädjeämne
ons 15 jul 2026, 20:15#913417Det brukar gå bra. Här har alla ätteläggarna klarat uppkörningen 🙂
lör 18 jul 2026, 11:36#913569Varje dag står en överfylld burk med jordgubbar utanför dörren 🤩
Grannfrun jobbar med plockning. Drar ut i fyratiden varje dag och kommer hem
i titiden och drar sen på sin butiksjobb. "Tar med till dig, Jens, för du är
så snäll." Alla borde ha en sådan granne 😍 😍
Grannfrun jobbar med plockning. Drar ut i fyratiden varje dag och kommer hem
i titiden och drar sen på sin butiksjobb. "Tar med till dig, Jens, för du är
så snäll." Alla borde ha en sådan granne 😍 😍
Jack of all trades, master of none!
mån 20 jul 2026, 17:27#913674
Nej nej, detta slipper vi inte än på länge, nu skall alla matcher analyseras in i minsta detalj...
Fotboll är tydligen oerhört viktig... 🤔 🤔 🤔
JensSkoog skrev:Halleluja - det är sista dag av fotbollsVM 😍 😍
Nu blir det väl lite annat i tidningar och på nät än lek med boll 🤣 🤣
Nej nej, detta slipper vi inte än på länge, nu skall alla matcher analyseras in i minsta detalj...
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten
mån 20 jul 2026, 19:08#913684
Hittills har jag lyckats undvika att inte råka se mer än högst trettio sekunder av eländet..😃
Zixten skrev:JensSkoog skrev:Halleluja - det är sista dag av fotbollsVM 😍 😍
Nu blir det väl lite annat i tidningar och på nät än lek med boll 🤣 🤣
Hittills har jag lyckats undvika att inte råka se mer än högst trettio sekunder av eländet..😃
tis 21 jul 2026, 16:12#913718
Nu har det börjat, idag på radion började dom exalterat prata om 8 Juni 2030, då nästa VM skall börja... 🤮 🤮 🤮
anersimyra skrev:Hittills har jag lyckats undvika att inte råka se mer än högst trettio sekunder av eländet..😃
Nu har det börjat, idag på radion började dom exalterat prata om 8 Juni 2030, då nästa VM skall börja... 🤮 🤮 🤮
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten
tis 21 jul 2026, 19:04#913725
Helt jävla otroligt att de bara orkar..😖
Zixten skrev:anersimyra skrev:Hittills har jag lyckats undvika att inte råka se mer än högst trettio sekunder av eländet..😃
Helt jävla otroligt att de bara orkar..😖
sön 23 aug 2026, 12:33#915440Var ute med pojken så han fick prova på klinga för första gången. Han har trimmat gräs så han är bekant med röjsågen.😀
Dom ska väl börja med röjsågen i veckan på skolan. Så han ville känna på det lite. Oklart om dom skulle hinna ut i skogen.
Han fick till kapen bra efter stund. Tränade på att såga stammar som stod nära och lite trångt. Utan att såga i det som ska stå kvar.
Fick något litet kast i början men det fick han till efter stund.
Så han var nöjd med dagens övning. 😀
Dom ska väl börja med röjsågen i veckan på skolan. Så han ville känna på det lite. Oklart om dom skulle hinna ut i skogen.
Han fick till kapen bra efter stund. Tränade på att såga stammar som stod nära och lite trångt. Utan att såga i det som ska stå kvar.
Fick något litet kast i början men det fick han till efter stund.
Så han var nöjd med dagens övning. 😀
mån 24 aug 2026, 07:53#915475
Ja det är Ryssby. Jo det var en rolig tid.
Dom är fyra som går där och gått ihop sedan första klass.
32 år sedan jag gick ut. Så vi hamnar på samma återträff.😎
Tåndemåla skrev:Går han i Ryssby eller har ni hittat något annat? Själv hade jag 30 år sedan jag gick ut Ryssby i år. Bästa tiden när man var ung och enligt andra dum.
tis 25 aug 2026, 23:17#915586
Jag beklagar, alla vet ju att NBG-Kalmar (gamla Helgesbo) är bättre. Å andra sidan så är jag ju partisk. 😉
På lite mer allvar så gratulerar jag honom för ett bra val. Oavsett om han blir kvar i skogen eller inte så är det en bra utbildning som man kommer att ha glädje av.
Vedmaskin skrev:Tåndemåla skrev:Går han i Ryssby eller har ni hittat något annat? Själv hade jag 30 år sedan jag gick ut Ryssby i år. Bästa tiden när man var ung och enligt andra dum.
Jag beklagar, alla vet ju att NBG-Kalmar (gamla Helgesbo) är bättre. Å andra sidan så är jag ju partisk. 😉
På lite mer allvar så gratulerar jag honom för ett bra val. Oavsett om han blir kvar i skogen eller inte så är det en bra utbildning som man kommer att ha glädje av.
Utgå från värsta tänkbara scenario, så blir det förhoppningsvis inte värre...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar