fre 08 maj 2026, 12:21#910392Det kanske är möjligt att returnera, annars spikar jag upp skivan "för allmän tukt och varnagel" annars kanske jag gör bort mig igen......
Raggarö
Socialt (mer om oss)
Fadäser (hur dum får man bli?)
fre 08 maj 2026, 12:36#910395
Haha, påminner om den traktorn som jag inte köpte direkt, utan hann bli såld. Så då hade jag den länge som bakgrundsbild på datorn. Just för att bli påmind om att agera direkt!
Raggarö skrev:Det kanske är möjligt att returnera, annars spikar jag upp skivan "för allmän tukt och varnagel" annars kanske jag gör bort mig igen......
Raggarö
Haha, påminner om den traktorn som jag inte köpte direkt, utan hann bli såld. Så då hade jag den länge som bakgrundsbild på datorn. Just för att bli påmind om att agera direkt!
//Henke månskensskogsbonde
lör 09 maj 2026, 20:32#910487Fyllde på valtran från den halvfulla dieseldunken, från förra året, som stod bredvid vedmaskinen för att slippa gå och hämta en ny dunk, 5 min, för att bli klar för dagen.
Traktorn gick i ca 2 minuter innan den började vitröka och stanna. Bara vatten när jag luftade.
Det tog väl en halv dag att tömma tank och få rent bränslesystemet innan den startade igen.
Det enda positiva är att jag vet att tanken är fri från vatten.
Traktorn gick i ca 2 minuter innan den började vitröka och stanna. Bara vatten när jag luftade.
Det tog väl en halv dag att tömma tank och få rent bränslesystemet innan den startade igen.
Det enda positiva är att jag vet att tanken är fri från vatten.
sön 21 jun 2026, 09:46#912562Tanklock för olja på Stihlsågar 🤬 🤬
Skulle bara kapa några klabbar för grabben och märkte inte att locket hoppade av 😤
Om jag hade haft äg i säcken så kunne jag gjort omelett på svärdet efterpå 🤣 🤣
Skulle bara kapa några klabbar för grabben och märkte inte att locket hoppade av 😤
Jack of all trades, master of none!
sön 21 jun 2026, 22:35#912577
Ja det är skit, de moderna Stihl tanklock! Som tur är har jag (nästan) bara en av dom, nämligen 201TC. När någon skal hjälpa mig och fylla på den, då får man ibland upp en tom såg i trädet 😣
(Annars har jag mest Stihlsågar med gammalt lock 🥳)
Jag undrar om de någon gång skal sluta med denna lösning. De har ändå haft detta koncept länge och jag tror att många tycker det är dåligt. Kör de med samma typ lock på de nyaste modeller?
JensSkoog skrev:Tanklock för olja på Stihlsågar 🤬 🤬
Ja det är skit, de moderna Stihl tanklock! Som tur är har jag (nästan) bara en av dom, nämligen 201TC. När någon skal hjälpa mig och fylla på den, då får man ibland upp en tom såg i trädet 😣
(Annars har jag mest Stihlsågar med gammalt lock 🥳)
Jag undrar om de någon gång skal sluta med denna lösning. De har ändå haft detta koncept länge och jag tror att många tycker det är dåligt. Kör de med samma typ lock på de nyaste modeller?
mån 22 jun 2026, 05:41#912578Ett Stihl oljelock har jag endast tappat vid ett tillfälle när jag sågade ner ett tätt bestånd av slån. Självklart slets snöret av och självklart var jobbet förlagt till en ö och lika självklart fanns ingen stihlhandlare inom tio mils radie. 😖

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).