Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20834 inlägg 2817586 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Arso  
#702909 Ibland blir man lite ledsen. För typ en månad sen var de här och flisade några högar efter en avverkning. Dock glömde dom tre högar som låg på en annan väg. Det tog dom i torsdags istället, mitt under tjällossning. Denna väg är inte så lång men går till våran stuga som ligger vid en sjö. Ett ostört läge där vi spenderar mycket av våran begränsade fritid. En gammal skogsväg som dessutom går genom ett gravfält. Normalt sett har vägen mycket bra bärighet. Vi har aldrig behövt rätta till den.
Före:

På bilden ser man var de stannat.
Efter:



Så onödigt 😢

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#702915 Det är ju själva f*n 🤬

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

svampbob  
#702921 En timme med en grävmaskin och låt sedan sommaren läka såren och till hösten syns det inte.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#702938 Idag har ja varit skjutinstruktör för mina elever som håller på att ta jägarexamen. Och på eftermiddagen så åkte hela familjen till skogen för att fylla på majs i spridaren. Sen blev det lite lerduveskytte.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

BM Buster  
#702992
Tur att hunden tittade ut genom fönstret när jag satte på skorna i morse. Det blev till att sätta på kopplet! 😮

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#702994 Blev bakat en omgång frallor idag.😋🤤

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

generationsskifte  
#703015 Fick bli en sväng i skogen för att rasta den nya vagnen i det fina vädret 🌲 Känner att det kommer krävas några timmars träning innan man lärt sig spakarna fullt ut. 6-spak var inte så svårt trots allt 🤣


Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#703024 Inte 2 spak heller efter några år 😉
Grattis till en bra vagn

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

generationsskifte  
#703030
gnisten83 skrev:Inte 2 spak heller efter några år 😉
Grattis till en bra vagn


Hehe nej förhoppningsvis inte 😉 Tackar!

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

JanO  
#703110 Här har tydligen granarna börjat växa uppochner...

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#703165
Vändplatsen
Början på returen

Vi hann ut på en sladd-runda på eftermiddagen/kvällen, perfekt tajming, snön redde sig perfekt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

svempus  
#703249 Detta sitter man och försöker att fatta hur dom tänker och att komma på egna knep som ska vara rätt/enkla att följa.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Stampep  
#703265 Känns rätt okej ändå att jobba eftermiddag 😎

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#703371
Aurora ovan molnen 2;a mars 2021

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#703456 Det gör riktigt ont i själen när det skrotas gamla fina traktorer. Har fått in 4 stycken idag 😥

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).