Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2310499 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#653576
Stampep skrev:Blir nog mindre renoveringar än tänkt i sommar 🤣 började räkna lite på tidsåtgången på alla tänkta projekt, tänkte fan heller och åkte och köpte en hoj istället 😀 🤣

😂.
Så rätt så rätt. 👍

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#653602
Stihl 064 85cc 25"

Stihl 064 85cc 25"

Stihl 064 85cc 25" MS260 13" MS170 12"

Så nu fick jag hem pärlan, rejäl på alla sätt.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Huggar33  
#653611 Finns det så grov skog i lappland att man behöver 25tums svärd? Ett rejält kraftpaket det där.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#653615
Huggar33 skrev:Finns det så grov skog i lappland att man behöver 25tums svärd? Ett rejält kraftpaket det där.

Mja, några enstaka träd är ju lite halvgrova men de fäller jag nog ändå med MS260 & 13" för den orkar jag med.
Den känns jättestark, så nu ska jag försöka fila kedjan sen blir det film.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

BM Buster  
#653672 Senaste jag köpte var en ny båt, en Linder 440 fishing!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#653714
BM Buster skrev:Senaste jag köpte var en ny båt, en Linder 440 fishing!


En sån vill jag med ha, spanar efter begagnade på Blocket, men dom är dyra, eller långt bort.
Om den perfekta dyker upp så jobbar jag och hinner inte åka å köpa innan den är borta.
Vad kostar en ny?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

stegmaster  
#654113 Beställde lite prylar från Milwaukee igår, för prick 15tkr inkl.mva och frakt.
Kör med Ryobi idag, men dom har inte grova muttarknakkare, så nu blir det altså prova med lite Milwaukee.
Köpte deras nest största med 3/4" tapp, da jeg reden har en del kraftpiper i denna storlek, deras störste med 1" tapp krever nya pipar eller adapter, dessutan er den bara aningen starkare.
Denna jag köpte lossnar över 2000nm och drar til drygt 1600nm, så det borde hålla, annars får man nog värma med gas. (största från Ryobi klarer 400nm och håller til bildäck och likn, men inte grova muttrar til anleggsmaskiner.)
Köpte med lite andra prylar från milwaukee i samma veva + lite piper, och annat smått och gått.
Men inget fel på Ryobi, er bra nöjd med dom, men dom har inte dom senaste och värsta prylerna i sitt sortiment.

Bild


Bild


Bild


Bild

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#654116 Bra köp, @stegmaster :-bd
Man känner att det är hållbar kvalitet när man
har en Milwaukee i händerna :-o

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

stegmaster  
#654203 Ok, låter bra. 👍

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#654209 Apropå Ryobi så har jag just beställt en elektrisk stånghäcksax, Ryobi RPT4545E, med sladd. Behövs som komplement till tvåtaktarn. Det är tungt för axlar och armar att klippa översidan på breda häckar och så har jag en bit riktigt hög häck av lind.


Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#654832
Vatette

Köpte en vattenfelsbrytare och fick den monterad idag.
Nu ska den stå och lära sig den närmaste tiden hur vi använder vatten i hushållet
och sedan ska den tydligen förstå vad som är rätt och fel.
Det finns en pausfunktion som man ställer in antal timmar på sedan går den till auto igen
lämpligt tex vid biltvätt, gräsmattebevattning eller poolfyllning.
Den ger 10% rabatt på hemförsäkringen så den betalar sig själv på några års sikt även om
den inte behöver bryta vattnet så att säga.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#654847 Vi har ochså en sådan, @Slurfi, och det är en bra sak så absolut, men se till att alla där hemma hos dig vet hur man "resetter" den om den stannar vattenflödet när den inte ska göra det. Jag fick kasta mig i bilen och köra hem från ett skogsjobb när frun kom på fånen och jamrade att vattenkranerna inte funkade. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#654860
JensSkoog skrev:Vi har ochså en sådan, @Slurfi, och det är en bra sak så absolut, men se till att alla där hemma hos dig vet hur man "resetter" den om den stannar vattenflödet när den inte ska göra det. Jag fick kasta mig i bilen och köra hem från ett skogsjobb när frun kom på fånen och jamrade att vattenkranerna inte funkade. :mrgreen:

Jovisst, vi har haft en genomgång. Sen är den ju inte jättesvår att sköta, det är en vridknapp och sen får man läsa på displayen vad den gör.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

BM Buster  
#654888 🤓 Zixsten den kostade 31.700:-

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#654906 Husqvarna batterimotorsåg, röjsåg, lövblås med tre bli 300 batterier och två bli 330 laddare..🙂

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).