Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3603101 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#646659
halvproffs skrev: Tack Slurfi! Det kommer fram en inställning när jag trycker på det mörkaste området.
Så här blev det när jag använde max ljus.
Har bara en billig Samsung mobil.
Slurfi och Anersimyra får starta en fototråd!

Sedär!
Det brukar finnas en hel del skoj i de där mobiltelefonerna att utforska, bara prova sig fram.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#647063 Nu har skolorna öppnat upp för skogdagar med ungar igen, och idag gjorde
en "kohort" - ja dom kallar det så nu - visit i skogen. En halv skolklass, bara
flickor, och bara glada och arbetsomma ungar 👍



Det blev sågad och klyvd och packat i säck.

Avverkningen var mestadels klena torrgranar,

Spicka barkbåtar är alltid trevligt, och vår vän Hagbarth Björnjagare var hjälpare där.

Senn fick man testa hur båtarna gick i vattnet - tack vara regnet några dar tillbaks.

En bra dag :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

fendt311  
#647076 Vilken härlig dag du har jensSkog. En härlig granne. Som ställer upp med hjälp. En härlig hjälpande hand till en vän med vedvagn. En härlig hoper med glada barn. Det sover man gott på.👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#647176 Frun ringde i morse när jag åkte till jobbet.Vår dotter (8mån) har svalt något som fassnat i halsen! Panik för oss båda, Vände om och i ilfart hem och vi hjälps åt att få loss det. Vi lyckas få ut det. En laminatflisa som kommer från undersidan av ikea malm sängen vi har. När ambulansen kommer är dottern vid gott mod. Vi kommer överens om att vi ska själva åka till sjukhuset och kolla hennes hals då allt verkar lugnt. Vi skulle bara ge henne klara vätskor, vatten/ saft. Hon blir hungrig o ledsen och blir undersökt 2 ggr i halsen med kamera. Inge roligt o höra henne gråta hysteriskt..
Vid lunchtid så har ömmheten lagt sig och hon tar emot mat och blir som vanligt, den underbart glada och fina tjejen.
Senast redigerad av molnia tor 28 maj 2020, 23:39, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#647183 Så oerhört skönt att det gick så bra. Det är så hemskt när sånt händer så lättnaden blir stor när det rederupp sig utan några men.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

fendt311  
#647195 En förälders fasa. Skönt att det gick bra.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Avslutat-02  
#647211 Usch va hemskt för er och henne..
Vilken tur att ni fick bort flisan..

Det är en hemsk känsla i kroppen, man är både rädd och hjälplös på samma gång men ändå finner man de rätta sakerna att göra.

När min äldsta dotter var ca 4 mån så fick hon kaffe direkt från kaffe automat över sig, hon hade lyckats kommit åt 2 muggar kaffe medans jag satte mig...in med ungen som var röd som en nykokt kräfta...under vattenkranen och spola kallvatten, innan det blev till akuten... Som tur var gick det bra, men jag förstår er känsla mycket väl..

Ta hand om er och den lilla.
👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#647523 Tack för responsen, ja det var jobbig upplevelse.
Vi fick loss det med första momentet , kraftiga ryggdunk.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#647524 Fick för mig o skriva lista på projekt o arbeten att göra här hemma. Första lappen blev full.. började på nytt på ett A4, än finns det lite plats. Mycket man vill göra o många gånger drar sig för att bara börja med det.
Började med en punkt, fästa ett skåp i väggen. Fick upp det och fortsatte med att fixa haspar till alla myggfönstrena och öglor i fönster så de inte faller ut. Fick klart det. Påbörjade odlingslådor i pallkkragar när potatislandet blev klart igår.
Nått har man hunnit idag men blev lite nedslagen av att inse hur lång listan blev och fortsätter växa...

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647533 Listor kan väl vara tråkiga men de är rätt skönt när man kan stryka rad för rad sen 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#647539
molnia skrev:Nått har man hunnit idag men blev lite nedslagen av att inse hur lång listan blev och fortsätter växa...


Att-göra-listor är bara onödiga stressfaktorer, dom har jag slutat med för länge sen. Det som blir gjort blir, resten tar vi en annan gång. Eller glömmer bort så man slipper göra det.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Brorsan  
#647543
totte skrev:
molnia skrev:Nått har man hunnit idag men blev lite nedslagen av att inse hur lång listan blev och fortsätter växa...


Att-göra-listor är bara onödiga stressfaktorer, dom har jag slutat med för länge sen. Det som blir gjort blir, resten tar vi en annan gång. Eller glömmer bort så man slipper göra det.


Du har helt rätt totte!
Mig tog det närmare 60 år att inse det. 😄
Tyvärr finns det en till i hushållet som vill se resultat. 😒

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JohannesG  
#647547 Planering är aldrig fel. Men den får inte bli en skadlig stressfaktor. Varierar vart gränsen går från person till person.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Håkan A  
#647554
Nått har man hunnit idag men blev lite nedslagen av att inse hur lång listan blev och fortsätter växa...


@molnia, Sörj inte det du inte hunnit, utan gläds åt det som ändå blev gjort!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#647555 Jag hade aldrig i åtanke att det som skrevs upp skulle bli klart idag. Lär ta många månader innan de punkterna är åtgärdade. Men det kan ge en liten hjälp att prioritera rätt sak först och en tillfredställelse i att kunna stryka och se de åtgärdade sakerna .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).